بازسازی ساختمان چیست؟

بازسازی ساختمان لغتی است که ممکن است تا کنون با آن برخورد کرده باشیم. به نظر می‌رسد بسیاری از ما این عمل را با فرآیند نوسازی ساختمان اشتباه می‌گیریم. حال آن که این دو از هم متفاوت هستند و هر یک شامل مراحل مختلفی هستند. نوسازی فرآیندی است که در آن به تعمیر سازه‌ و امکانات فعلی می‌پردازند و در برخی موارد شامل افزودن امکانات و وسایل جدید است در حالی که بازسازی ساختمان را می‌توان تعمیر یک اتاق یا کل ساختمان دانست.  بازسازی اصولی ساختمان فرآیندی است که بیش از مرمت یا نوسازی نیازمند انجام کار است و این امر با ایجاد تغییرات در ترکیب و ساختار ساختمان میسر می‌شود.

بازسازی یا نوسازی؟

بازسازی ساختمان در برابر نوسازی

در نوسازی تغییر کاربری صورت نمی‌گیرد اما در بازسازی ساختمان ممکن است کاربری ملک موردنظر کاملا تغییر یابد. ممکن است یک آپارتمان در بازسازی به یک مغازه تبدیل شود. اگر پروژه‌ای در دست دارید و نمی‌دانید باید بازسازی انجام دهید یا نوسازی، می‌توانید به موارد زیر توجه داشته باشید:‌

  • هزینه: فارغ از هر تغییری، هزینه‌ی بازسازی بیشتر از نوسازی ساختمان است. چرا که در بازسازی با تغییرات عمده‌ای سر و کار داریم و ممکن است حتی سیستم‌ لوله‌کشی و برق ساختمان نیز دستخوش تغییرات اساسی شوند. اما نوسازی گاهی با یک رنگ‌کاری ساده یا افزودن چند وسیله و حتی تغییر دکوراسیون نیز در دسترس خواهد بود.
  • زمان: با توجه به آن‌چه تا کنون گفتیم مشخص است که بازسازی زمان بیشتری را می‌طلبد. برای بازسازی اتاق‌ها، آشپزخانه‌ها و سرویس بهداشتی ممکن است بیش از یک سال زمان لازم داشته باشید.برای اجرای بازسازی خانه و آپارتمان به سایت مراجعه کنید .
  • مقیاس پروژه: در نوسازی عموما تمرکز روی ظاهر ساختمان است. در حقیقت اگر تغییراتی اساسی فراتر از ظاهر ساختمان را مدنظر دارید می‌توانید بازسازی ساختمان را مدنظر قرار دهید.
  • سفارشی‌سازی: اگر یک پروژه‌ی سفارشی در دست دارید قطعا باید بازسازی انجام دهید. مثلا برداشتن یک دیوار نیازمند تغییراتی عمده است که در نوسازی انجام نمی‌شود. شرکت معماری و دکوراسیون داخلی هیرادانا با استفاده از متخصصان خود پیاده سازی انواع پروژه های نوسازی ساختمان را انجام می دهد.

شماره همراه : 09125754921 

شعبه یک : تهران-ولنجک-انتهای خیابان یمن-پلاک ۱۹-طبقه دوم

شماره تماس : 22172068   22172069

 شعبه دو : تهران-همت غرب-خیابان شهید کبیری طامه-جنب بانک پاسارگاد-پلاک 3-واحد 2            شماره تماس : 44274146 - 44890732

ایمیل info@hiradana.com

شعبه ارومیه : خیابان درستکار . ابتدای خیابان طوبی پلاک 30   شماره تماس : 04433437314    09141409561

و سایر شهرهای کشور ایران عزیز

فکس :  44274146-021 

 از شبکه های اجتماعی ما در تلگرام و اینستاگرام دیدن فرمایید

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 855
نمایش همه
علاقه مندی ها ()