پیدایش آهن آلات

اطراف ما پر از سازه‌هایی است که با استفاده از آهن آلات ساخته شده‌اند. ساختمان‌ها، مغازه‌ها، وسایل خانه یا محل کار، ماشین‌ها و ... همگی از آهن در ساخت خود بهره برده‌اند. راستی اولین باری که بشر از این عنصر مهم استفاده کرد به چه زمانی برمی‌گردد؟ چه شد که آهن کشف شد؟ عصر آهن به چه زمانی برمی‌گردد؟ اگر این سوالات ذهن شما را هم درگیر کرده است بد نیست نگاهی گذرا به تاریخچه کشف آهن داشته باشیم.برای خرید انواع آهن آلات به سایت مراجعه کنید.

تحول زندگی بشر با استفاده از آهن آلات

 آهن در زمان‌های بسیار قدیم شناخته شده بود. کشف آهن احتمالا در مواجهه‌ی بشر با شهاب‌سنگ آهنی رخ داد. البته از آن‌جایی که آهن در مجاورت هوا زنگ می‌زند، ساخته‌های بر جای مانده از دوران باستان بسیار کمتر از سازه‌های ساخته شده از مس یا طلا هستند. وسایلی ساخته شده با استفاده از آهنِ موجود در شهاب‌سنگ‌های آهنی یافت شده اند که قدمت آن‌ها به حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد. هم‌چنین آهن یافت‌شده در مقابر مصریان نیز مربوط به 3000 سال قبل از میلاد مسیح است. حتی شواهدی وجود دارد که حدود 5000 سال قبل از میلاد مسیح، مردم در بین‌النهرین نیز مشغول ذوب کردن آهن بوده‌اند. بعد از کشف آهن، این فلز جزو فلزات تشریفاتی محسوب می‌شد و ارزشی برابر با طلا داشت و به همین دلیل به صورت عام از آن استفاده نمی‌شد.برای خرید میلگرد ارزان  به سایت بازرگانی آهن میران مراجعه کنید.

پیدایش آهن

 1200 سال پیش از میلاد مسیح، عصر آهن آغاز شد. بشر با گذر از عصر سنگ و برنز به این دوران رسید. در عصر آهن قیمت این فلز ارزان شد و به همین دلیل استفاده از آن رواج یافت. اعتقاد بر این است که یک سوم زمین از آهن ساخته شده است که بیشتر آن در مرکز کره‌ی زمین قرار دارد.

بعد از گذشت سال‌ها و با بهره‌گیری از دانش‌ و افزودن موادی دیگر، ترکیباتی با استفاده از آهن آلات ساخته شد و آلیاژهایی نظیر فولاد زندگی بشر را دستخوش تغییرات عظیم و مهمی کرد.

ایمیل: info@miranahan.com

تلفن همراه: 09121081057

تلفن تماس: 02166670609 - 02166674482 - 02166674483

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 869
نمایش همه
علاقه مندی ها ()