پروفیل چیست؟

پروفیل یکی از مصالح مهم ساختمانی به شمار می‌رود. در حقیقت یک سازه‌ی فلزی است که در مصارف صنعتی و ساختمانی کاربرد فراوان دارد. این واژه از لحاظ لغوی به معنی سطح مقطعی ثابت در طول معین است. اصولا بنا به دلایل اقتصادی و هم‌چنین به دلیل وزن کم از این سازه در بیشتر ساختمان‌هایی که کاربری تجاری دارند استفاده می‌شود. هم‌چنین در ساخت در و پنجره نیز از این محصول فلزی استفاده می‌شود. برای خرید پروفیل از طریق لینک اقدام نمایید.

انواع پروفیل

تنوع انواع پروفیل چنان زیاد است که دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن وجود دارد و اگر در اینترنت جستجو کنید متوجه این گستردگی خواهید شد. این محصول می‌تواند مانند میلگرد توپر یا مانند تیرآهن تو خالی باشد. هم‌چنین می‌تواند به شکل حرف انگلیسی U و یا شبیه به Z باشد و انواع آن به شکل مربع یا مستطیل تولید شوند. آشنایی با انواع آن و هم‌چنین دانستن مزایا یا معایب هر یک و آگاهی از مشخصات آن‌ها قطعا به ما کمک می‌کند نیاز خود را بهتر بشناسیم و نوعی را انتخاب کنیم که کاربرد بهتری برای ما دارد. برای خرید پروفیل ساختمانی به سایت بازرگانی آهن میران مراجعه کنید.

انواع مختلف این محصول که در بازار موجود است، هر یک ویژگی‌های مختص به خود را دارد و با توجه به همین خصوصیات در مصارف خاصی استفاده می‌شود. به صورت کلی می‌توان انواع پروفیل را از نظر ظاهری به دو نوع بسته و باز تقسیم‌بندی کرد. هر یک از این دسته‌ها خود زیرمجموعه‌هایی نیز دارند. نوع باز آن شامل تیرآهن، نبشی، ناودانی، تسمه و ... است. نوع بسته‌ی آن نیز در قالب قوطی و لوله تولید می‌شود. از لحاظ وزن نیز می‌توان پروفیل را به دو دسته‌ی سبک و سنگین تقسیم کرد. هم‌چنین می‌توان از منظری دیگر آن را در دو نوع ساختمانی و صنعتی نیز دسته‌بندی کرد. از مصارف ساختمانی آن علاوه بر در و پنجره می‌توان به استفاده در سقف سالن‌های ورزشی، انبارها یا ساخت میز و صندلی و ... اشاره کرد اما مصارف صنعتی می‌تواند شامل استفاده از آن در صنعت خودروسازی یا صنایع نظامی باشد.

ایمیل: info@miranahan.com

تلفن همراه: 09121081057

تلفن تماس: 02166670609 - 02166674482 - 02166674483

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 841
نمایش همه
علاقه مندی ها ()