برای خرید هر وسیله یا محصولی ابتدا باید اطلاعاتی راجع به محصول و تا حدودی تاریخچه ، جنس، انواع و ... داشته باشیم. هر چه اطلاع از محصولی بیشتر باشد خرید را بهتر می توان انجام داد. برای خرید انواع سیمان نیز باید اطلاعاتی راجع به سیمان کسب نمود. در ادامه ی این مقاله برای خرید سیمان مناسب، تعریف و نحوه ساخت آن شده است.

سیمان چیست؟

سیمان ماده ای است چسبنده و برای چسباندن مواد به یکدیگر به عنوان چسب عمل می کند. معنی لغوی سیمان نیز به معنای چسباننده می باشد. سیمان از مصالح ساختمانی مهم و پر کاربرد در دنیای ساخت و ساز است که برای چسباندن قطعات بزرگ سنگ، آجر، سنگدانه های کوچک و بزرگ و ... استفاده می شود. در گذشته نیز مواد های مختلفی به عنوان سیمان کاربرد داشتند. مانند گل ها که هنوز هم بقایای خانه های گلی را در روستا ها می توان دید. امروزه نیز مواد مختلفی را به عنوان چسباننده ها می بینیم که کار چسباندن مواد به یکدیگر را انجام می دهند. مانند ملات های سیمانی، ملات گچی، چسب های پلیمری و ... را می توان نام برد که عمده ترین و پر کاربرد ترین آن ها سیمان پرتلند می باشد.

خرید سیمان و طرز ساخت آن:

برای خرید سیمان باید بدانید که جنس سیمان از چیست؟ سیمان ها از ترکیب مواد مختلف با هم به وجود می آیند. این مواد شامل آهک، سیلیس، رس و اکسید های معدنی می باشد. بعد از ترکیب این مواد با هم در دمای ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سلسیوس ترکیبی به نام کلینکر به وجود خواهد آمد. کلینکر ها را بعد از آسیاب کردن مقدار تعیین شده ای از سنگ گچ  اضافه می کنند و انواع سیمان ها را به وجود می آورند. همچنین در صورت اضافه شدن پوزولان ها به کلینکر های ترکیب شده با گچ، سیمان پوزولانی را می سازند.

هنگام خرید سیمان به این نکته توجه کنید که سیمان ها دارای انواع مختلف با قیمت های بسیار متنوع می باشند که در مقاله های بعدی به آن ها خواهیم پرداخت.شرکت آرین سازه رهام ارائه دهنده انواع مصالح ساختمانی از جمله سیمان می باشد.

آدرس : تهران ، خیابان دماوند ، مابین چهارراه خاقانی و آیت ، ایستگاه ابوریحان ، نبش کوچه مهریزی ، برج دماوند ، طبقه 6 ، واحد 64

ایمیل: info@arian-saze.com

شماره تماس : 09129634314 شیخ حسنی

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 771
نمایش همه
علاقه مندی ها ()