انواع سنسور نوری:

سنسور نوری یک قطعه ی الکتریکی است که از آن در دستگاه های متفاوت استفاده می نمایند. عملکرد این قطعه شبیه به چشمی است و در دستگاه هایی مثل درب های اتوماتیک مورد استفاده واقع می شود. این سنسور ها می توانند پرتو های نور را اندازه بگیرند و در صورت هر گونه تغییر در شدت تابش نور، حساسیت نشان دهند. وقتی تغییراتی اتفاق بیفتد ماشه ای که به سنسورها متصل است تحریک شده و توسط سنسور عکس العملی انجام خواهد شد‌.

انواع سنسور نوری چیست؟

سنسور های نوری بر اساس کارکرد به ۳ نوع تقسیم می شوند:

سنسور های نوری دارای یک قطعه فرستنده و یک قطعه گیرنده روی یک دستگاه:  فرستنده این سنسور به صورت همیشگی یک اشعه فرستاده و در صورت برخورد با اشیایی تنها قسمتی از آن بازخورد می شود و گیرنده ی سنسور آن را دریافت می کند. هر چه فاصله بین سنسور و مانع کم تر باشد دقت سنسور بالاتر می رود.

سنسور های نوری دارای یک قطعه فرستنده و یک قطعه گیرنده روی یک دستگاه با منعکس کننده: فرستنده این سنسور شعاع نوری خواهد فرستاد که به صفحه ی منعکس کننده خواهد رسید و شعاع را منعکس کرده و گیرنده آن را دریافت می کند. در صورت وجود مانعی در این عمل خلل ایجاد شده و سنسور فعال می شود. این سنسور برای هر فاصله ای قابل تنظیم است. 

سنسور نوری با یک فرستنده و یک گیرنده در دو قطعه ی جداگانه: در این نوع سنسور دو قطعه ی فرستنده و گیرنده روبه روی همدیگر قرار گرفته و اشعه از فرستنده به گیرنده خواهد رسید. در صورت قطع کردن اشعه توسط مانعی سنسور فعال خواهد شد و سیگنال های الکتریکی را می فرستد. این سنسور را می توان تا ۱۰ متر نیز تنظیم کرده و از مزیت دیگر آن عمل کردن در محیط های آلوده به گرد و غبار و محیط های مرطوب می باشد.

در هر سه نوع سنسور که ذکر شد هر مانعی با قطع کردن اشعه ی فرستاده شده یا اشعه ی منعکس شده، سنسور را فعال کرده که در این صورت سنسور سیگنال های الکتریکی تولید کرده و آن را به دستگاه های مرتبط با خود می فرستد زیرا هر سنسور جزئی از یک دستگاه بزرگ تر می باشد. برای خرید سنسور نوری با کارشناسان ما در تهران اتوماسیون در ارتباط باشید.

ارتباط با ما

آدرس : تهران، لاله زار جنوبی، جنب بانک ملت، پاساژ بوشهری، طبقه همکف، پلاک ۶۷

ایمیل : info@teh-automation.com

شماره های تماس : ۳۳۱۱۷۷۲۳  ۰۲۱ - ۳۳۱۱۷۶۵۱  ۰۲۱ - ۳۳۹۴۴۸۴۲  ۰۲۱

تلفکس : ۳۳۹۴۴۸۱۲  ۰۲۱

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 697
نمایش همه
علاقه مندی ها ()