نوار عصب و عضله از جمله دستگاه های کاربردی است که در جهت تشخیص بیماری استفاده می کنند. با استفاده از تست نوار عصب و عضله ، در واقع تست های الکترومیوگرافی یا نوار عضله (EMG ) و نوار عصب (NCV) سنجیده می شود. عملکرد این تست به نحوی است که در جهت عملکرد عصب های بدن به کار برده می شوند. در واقع با استفاده از این دستگاه، پیام های الکتریسیته را به اعصاب و عضلات مختلف بدن، ارسال می کنند تا بدین وسیله نحوۀ عملکرد دستگاه های مختلف عصبی مورد سنجش قرار گرفته شوند. با انتقال پیام الکتریسیته میان مغز و دیگر اندام های بدن، می توان حس درد، فشار، گرما، حواس پنج گانه و غیره را می توان تحت ارزیابی قرار داد. چرا که پیام این اعصاب به صورت امواج الکتریکی به عضلات مختلف انتقال پیدا می کند و به همین دلیل است که به واسطۀ دستگاه های تست نوار عصب و عضله، می توان نحوۀ عملکرد هر کدام از این سیستم های عصبی را اندازه گیری نمود.

کاربرد نوار عصب و عضله

کاربرد نوار عصب و عضله در جهت تشخیص بیماری می باشد. فشار دیسک گردن، دیسک کمر، گیر افتادگی عصب های مچ دست و پا، عامل خواب رفتگی دست و پا، مشکلات عصبی اولتار در ناحیه آرنج و مچ دست و غیره از جمله مشکلات و صدماتی می باشند. در نتیجه با استفاده از تست های نوار عصب و عضله می توان میزان صدمات و آسیب هایی که به اعصاب و عضلات ناحیه آسیب دیده وارد شده اند را اندازه گیری می کند. نوار عصب و عضله به تنهایی می تواند در تشخیص بیماری های دیسک کمر مؤثر باشد و قابلیت تشخیص شایع ترین علل و عوامل درد کمر و گردن را که فرد به آن مبتلا می باشد را مشخص می کند. به عبارتی می توان بیان کرد، الکترومیوگرافی یا همان تست نوار عصب و عضله از مهم ترین عوامل تعیین کنندۀ مشکلات عصبی و عضلاتی بدن انسان می باشد. امروزه پزشکان با استفاده از پاسخ هایی که توسط این تست ها بدست می آورند، راحت تر می توانند مراحل درمان را برای بیماران برنامه ریزی کنند. البته لازم به ذکر است که برخی از بیماران که در عکس های MRI آنها پارگی دیسک کمر رویت می شود، می توانند از طریق نوارهای عصبی، میزان مشکلات عصبی ایجاد شده را تشخیص دهند و بدین وسیله فرآیند درمان را برای بیمار آغاز نمایند.

ارائه خدمات نوار عصب و عضله

ارائه خدمات نوار عصب و عضله توسط افراد متخصص انجام می شود. به عبارتی اپراتورهایی که تست نوار عصب EMG را انجام می دهند، نسبت به تمام نکات انجام تست آگاهی کافی را دارند و با قرار دادن دستگاه در محل مناسب، می توانند به نوعی نتایج درستی از تست ها را ثبت کنند. با استفاده از این دستگاه، همچنین می توان کمر دردهای ناشی از بیماری های دیابتی را که همانند دیسک می باشند را تشخیص داد. در حالت کلی ارزش این تست برای تشخیص بیماری های شایع عصبی و عضلاتی بسیار می باشد.  

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در تهران

بهترین مرکز نوار عصب و عضله در غرب تهران واقع شده است که می توانید برای انجام این تست ها به این مکان مراجعۀ حضوری داشته باشید. هزینۀ تست نوار عصب و عضله بسته به نسخۀ پزشک دارد که برای چه نواحی تست نوار عصب و عضله برای بیمار تجویز نموده است.

مرکز کلینیک نوار عصب و عضله آرامیس یکی دیگر از مراکز معتبر در حوزۀ ارائه خدمات تست نوار عصب و عضله در تهران فعالیت خود را با استفاده از کادر پرسنل متخصص و مجرب آغاز نموده است. این مجموعه مجهز به پیشرفته ترین دستگاه های الکترومیوگرافی می باشد.

آدرس: ونک ملاصدرا. بین چهارراه شیراز و شیخ بهایی. پلاک ۱۰۹ واحد ۸۰۱

تلفن تماس: ۰۹۰۱۶۴۰۰۸۴۹ - 02188064543

ایمیل: Aramiselectrophysiologylab@gmail.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 1041
نمایش همه
علاقه مندی ها ()