از آن جایی که تعداد ضربان قلب و تنفس توسط دوچرخه ثابت افزایش می یابد. دستگاه تنفسی افراد نیز با استفاده از این وسیله قوی می شود. می خواهیم بدانیم که عمل کرد دوچرخه های ثابت چگونه است؟ این وسیله دارای عملکردی اهرم شکل می باشند دو پدال در طرفین وجود دارد که به صورت هماهنگ توسط نیروی پای انسان به حرکت در می آیند. شما می توانید هم نشسته و هم ایستاده از این محصول استفاده نمایید. مسلماً در زمانی که ایستاده پدال می ‌زنید. متابولیسم بدن شما بیش تر افزایش یافته و کالری بیش تری را می سوزانیم. افرادی که دارای آسیب در ناحیه ی کمر هستند بایستی به طور ایستاده از این دستگاه استفاده نمایند زیرا این گونه فشار کمتری به کمر آن ها وارد می شود. افرادی که دارای وزن بالایی هستند بهتر است که به صورت نشسته از این دستگاه استفاده نمایند زیرا در هنگام نشستن بیش تر وزن روی زین یا به عبارت دیگر صندلی این دوچرخه قرار می گیرد و فشار از روی پا ها کاسته می ‌شود. هم چنین دوچرخه ثابت نشسته می تواند برای افرادی که دارای زانو درد یا نرمی استخوان هستند بسیار مفید باشد. زیرا در عین این که فشار از روی پا های آن ها کاهش یافته، ماهیچه ی پای آن ها نیز قوی شده و درد را کم تر احساس می ‌کنند. بیش تر پزشکان به افرادی که دارای وزن بالایی هستند و از درد زانو و کمر رنج می برند این ورزش را توصیه می کنند. زین دوچرخه های ثابت قابل تنظیم است و شما می توانید آن را بالا و پایین ببرید. همان طور که در گذشته نیز به آن اشاره شد. دوچرخه های ثابت ایستاده می توانند به شما بیش تر در سوزاندن کالری کمک نمایند. به همین دلیل ما در بازار دو نوع دوچرخه ثابت ایستاده و دوچرخه ثابت نشسته را می توانیم مشاهده نماییم. نوع  خاصی از دوچرخه های ثابت اسپینینگ نام دارد. معمولا افراد حرفه ‌ای از این وسیله استفاده می کنند. این دستگاه به دوچرخه های کورسی بسیار شبیه است. به افرادی که سال ‌های سال ورزش کردند و می ‌خواهند در زمینه دوچرخه ‌سواری حرفه ‌ای شوند استفاده از این دستگاه را توصیه می نماییم. حتی می توان در حین فعالیت با این دستگاه نیم خیز شد و هم زمان رکاب زد این عمل باعث می شود که به سرعت مقدار زیادی کالری سوخته شود.

معایب و مزیت های دوچرخه ثابت:

 می ‌خواهیم به مزیت های استفاده از دوچرخه های ثابت بپردازیم. همانند هر وسیله ی ورزشی دیگری این وسیله نیز دارای معایب و مزایای زیادی است. اما مزایای این وسیله بیش تر از معایب آن می ‌باشد و تنها محدودیت های خیلی کمی دارد. از جمله مزیت های استفاده از دوچرخه ثابت به شرح زیر می باشد:

  • افزایش مقاومت ماهیچه ها و افزایش اندازه آن ها
  • افزایش ترشح هورمون اندورفین که باعث شادی می شود. لذا افرادی که دارای افسردگی و بیماری های روانی هستند. می توانند از این مسئله برای بهبود حال خود استفاده نمایند.
  •  کاهش فشار وزن بالا به روی مفاصل نسبت به سایر ورزش های دیگر
  •  قابلیت استفاده از این وسیله در هر آب و هوایی و هر فصلی از سال
  •  دارای قیمت بسیار مناسب نسبت به کاربرد های فراوان
  •  انجام ورزش ‌های هوازی با این وسیله
  •  کاهش استرس
  • افزایش چربی سوزی و کالری سوزی
  • و غیره.

 معایب این دوچرخه به شرح زیر می باشد:

  •  افرادی که دارای آرتروز هستند استفاده از این دوچرخه برای آن ها ممنوع می باشد.
  •  افرادی که باردار هستند نمی توانند از این وسیله استفاده نمایند.
  •  هم چنین افرادی که دارای مشکل سیاتیک کمر هستند نباید از این دستگاه استفاده نمایند.

 در رابطه با خرید این دستگاه و نحوه ی استفاده از این دستگاه نکات بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه این مقاله به آن ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم در رابطه با نحوه ی استفاده از دوچرخه ثابت:

 در هنگامی که از این انواع دوچرخه استفاده می‌کنید حتماً به یاد داشته باشید که کفش ورزشی به پا نمایید و حتماً کفش مناسبی برای فعالیت با این وسیله را انتخاب نمایید.

 هیچ گاه بدون برنامه ریزی از این وسیله استفاده نکنید، حتماً یک برنامه مرتب به صورت تفریحی و ماهانه داشته باشید و طبق آن عمل نمایید.

 قبل از این که شروع به فعالیت کنید بدن خود را گرم نموده و برخی از حرکت های نرمشی را انجام دهید.

 قبل از استفاده از این وسیله حتماً زین آن را تنظیم نموده و با توجه به فاصله پدال وزین فعالیت خود را شروع کنید.

تماس دفتر مرکزی هایپرجیم :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 706
نمایش همه
علاقه مندی ها ()