شغل نگهبانی یکی از مهمترین شغل هایی می باشد که امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال آن هستند. در واقع باید بدانید این شغل امروزه مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است و ویژگی های منحصر به فرد و خاصی دارد. یکی از پرسش هایی که همیشه در ذهن برخی از افراد به وجود می آید این است که وظایف این شغل چه می باشد و باید افراد چه اقداماتی را انجام دهند. این شغل دارای سطوح بسیار مختلفی می باشد که افراد با توجه به پارامترهای آن می توانند در این سطوح به فعالیت بپردازند.

اگر بخواهیم به طور کلی ماهیت شغل نگهبانی را تعریف کنیم باید بدانید مراقبت کردن از کالاها، مکان ها و دیگر چیزها از جمله مهمترین وظایف این شغل به شمار می رود. افراد باید با توجه به برخی از نکات مهم وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند. وظایف فردی که در این شغل فعالیت می کند در دسته بندی های متنوعی تعریف شده است و برای اینکه شما با آنها آشنایی بیشتری داشته باشید در ادامه توضیحاتی را در این مورد ارائه می دهیم.

وظایف نگهبانی از منظر عمومی :

برخی از مهمترین وظایفی که عمومی است و افراد برای نگهبانی باید با آنها آشنایی داشته باشند عبارت می باشد از :

  1. منطقه و محدوده خود را باید به طور کامل شناسایی کرده و از آن مراقبت دائمی نمایند. هر یک از نگهبان هایی که در این منطقه قرار می گیرد امکان دارد وظیفه مراقبت از منطقه خاصی را بر عهده داشته باشند. به همین دلیل آنها بهتر است به خوبی با وظایف خود آشنا باشند و به بهترین نحو ممکن اقدامات لازم را انجام دهند.
  2. هر یک از انواع پست هایی که به او داده می شود را باید مهمترین پست بداند و همیشه برای مواجه شدن با مواردی که مربوط به نگهبانی می باشد آمادگی لازم را داشته باشد.
  3. برخی از موانع و حصارهایی که در اطراف نگهبان وجود دارد باید به خوبی توسط او کنترل شود. این موانع و حصارها هرگز نباید دچار آسیب شوند و یا فردی از آنها عبور کرده باشد. توجه کردن به این نکته در شغل نگهبانی اهمیت بسیار زیادی دارد و در صورتی که به آن توجه نشود امکان دارد که فرد در شغل خود موفق نشود.
  4. هر یک از انواع وسیله های نقلیه که می خواهند وارد مکان های مورد محافظت شده شوند باید توسط نگهبان مورد بررسی قرار گیرند. همچنین فرد نگهبان هر یک از انواع ماشین هایی را که می خواهند خارج شوند را هم باید به خوبی بررسی کند. بنابراین باید بدانید کنترل کردن عبور و مرور افراد در این شغل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به آن توجه شود.
  5. در رفت و آمد های افراد که در ساعات اداری انجام می شود باید دقت بسیار زیادی شود. همچنین نگهبان باید توجه زیادی داشته باشد که در ساعات غیر اداری چه رفت و آمدهایی در اداره صورت می گیرد و آنها را یادداشت کند. تمرکز به این رفت و آمدها اهمیت بسیار زیادی دارد و باید نگهبان به آنها دقت داشته باشد. برای اطلاع از خدمات موسسه محافظین تخت جمشید البرز به سایت مراجعه کنید. 
  6. نگهبان باید نظم و آرامش را در هر یک از فضاهایی که در آن مشغول به کار است ایجاد کند. در صورتی که از محله های تحت محافظت خود مراقبت نکند و هوشیاری کاملی در مراقبت کردن از آنها نداشته باشد امکان دارد که بی نظمی در آن مکان ها صورت بگیرد.

7. از ترک کردن پست خود به طور جدی باید خودداری نماید. در صورتی که مشکلی برای او به وجود آید باید با مافوق خود صحبت کرده تا فرد دیگری را جایگزین او نماید و بتوانید پست خود را ترک کند.

کرج - خیابان بهشتی - بین سه راه رجائی شهر و دهقان ویلای اول - خیابان میثم11 - برج آرمان - طبقه 9 - واحد36

02634485791

کدپستی دفتر مرکزی : 3139973664

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 846
نمایش همه
علاقه مندی ها ()