افشانه یکی از انواع تجهیزات دفاع شخصی می باشد که بیشتر خانم ها از آنها استفاده می کنند. این اسپری تا حدودی اشک آور می باشد که در دید و بینایی افراد اختلال ایجاد می کند. استفاده اصلی و کاربردی که از آن می شود برای ناتوان کردن افراد مهاجم است. البته که امروزه بسیاری از افراد از آن برای بازدارندگی حیوانات وحشی هم از آن استفاده می کنند. موادی که درون آن وجود دارد دید و بینایی افراد را با مشکل مواجه می سازد و به همین دلیل شما می توانید سریعا فرار کنید.

افشانه دارای مواد شیمیایی تحریک کننده ای است که عضلات پلک را بسیار منقبض می باشد و از چشم های افراد اشک می آورد. ولی با این وجود باید بدانید آسیبی به بافت های چشم وارد نمی سازد. شما با استفاده از این اسپری می توانید از خودتان در شرایط حساس و خطرناک استفاده کنید. زمانی که شما از این اسپری استفاده کنید و فرد مهاجم را از خود دور سازید حدود 30 دقیقه زمان می برد که او بتواند بینایی خود را به دست آورد.

نکاتی برای مراقبت از چشم ها بعد از زدن افشانه :

 در صورتی که شما از افشانه استفاده کنید و مهاجم چشم هایش آسیب ببیند می تواند با رعایت کردن برخی از نکات زودتر بهبودی لازم را به دست آورد. در واقع برای به حداقل رساندن سوزش چشم باید اقداماتی صورت بگیرد که این اقدامات عبارت می باشد از :

  1. فردی که مهاجم و یا مصدوم است را باید در جریان باید و یا در هوای آزاد قرار دهید تا سوزش چشم های او کمتر شود.
  2. چشمان فردی که آسیب دیده است را باید به جریان آب خنک بسپارید. در واقع باید چشمان او را به مدت 10 تا 15 دقیقه به خوبی و آرامی شستشو دهید تا سوزش چشمانش برطرف شود.
  3. برخی از مهاجمین و مصدومان در اثر افشانه که به چشمانش زده اید امکان دارد نتوانند چشمان خود را باز کنند. در واقع باید بدانید انقباض چشمان آنها در این حالت بسیار زیاد است که باید شما به آرامی با دستان خود چشمان او را باز کنید.
  4. یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی دارد و مصدوم باید به آن دقت زیادی داشه باشد این است که هرگز چشمان خود را نمالد. در واقع باید بدانید با مالش دادن سوزش چشم ها بیشتر می شود، چرا که مواد شیمیایی درون افشانه بیشتر به بافت چشم ها وارد می شود و امکان دراد بافت چشم دچار آسیب شود.
  5. از دیگر نکاتی که برای مراقبت کردن از چشم های مصدوم باید به آن دقت داشته باشید این است که یک گاز استریل روی چشمان او قرار دهید. دقت داشته باشید که این گاز استریل باید بدون پرز باشد تا به چشمان مصدوم آسیبی وارد نسازد. برخی از انواع گاز استریل ها که پرز دارند را هرگز نباید مورد استفاده قرار دهید، چرا که به بافت چشم آسیب بیشتری وارد می شود و سوزن آن هم افزایش پیدا می کند. برای دریافت حفاظت فیزیکی  به سایت مراجعه کنید. 
  6. از جمله نکات مهمی که شما باید به آن دقت داشته باشید این است که هرگز از این اسپری برای شوخی استفاده نکنید، در صورتی که افراد به صورت ناشیانه از آن استفاده کنند امکان دارد که به بافت چشم های مصدوم آسیب جدی وارد شود. به همین دلیل هرگز با این وسیله به عنوان وسیله ای برای شوخی استفاده نکنید.

این وسیله یکی از وسیله های دفاع شخصی می باشد که شما برای خرید آن باید از مراکز خاصی آنها را خریداری کنید و مجوز استفاده از آن را داشته باشید. بیشتر خانم هایی که در معرض تعرض قرار می گیرند بهتر است یکی از انواع این وسیله را داشته باشند.

موسسه محافظین تخت جمشید البرز

کرج - خیابان بهشتی - بین سه راه رجائی شهر و دهقان ویلای اول - خیابان میثم11 - برج آرمان - طبقه 9 - واحد36

02634485791

کدپستی دفتر مرکزی : 3139973664

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 891
نمایش همه
علاقه مندی ها ()