اعصاب از مهم ترین بخش های بدن می باشد که باید همواره به درستی کار کند و اختلالی در آن وجود داشته باشد. تست نوار عصب و عضله تستی است به وسیله ی آن عملکرد عصب های بدن مورد بررسی قرار می گیرد. بدن انسان دارای الکتریسیته بوده که به واسطه ی آن پیام ها بین مغز و دیگر عضور ها در گردش است. انسان دارای حس هایی است که می تواند به درستی متوجه آن ها شود مانند حس گرما و سرما، ضربه، درد، لمس و.... همین طور بخش فرمان حرکتی از سوی مغز به عضو ها ارسال می شود.

در مواردی این حس به درستی عمل نمی کند. با استفاده از نوار عصب و عضله می توان وسعت و شدت و دیگر نکاتی که در عصب وجود دارد را ثبت نمود.

وظیفه اعصاب چیست؟

اعصاب باعث هماهنگی بین عضو های مختلف بدن می شود. اعصاب متشکل از دو نوع اعصاب مرکزی و اعصاب محیطی است که اعصاب مرکزی همان مغز و نخاع بوده که صادر کننده می باشند اما اعصاب محیطی آن دسته از عضو هایی می باشند که دستور را دریافت می کنند و اگر این سیستم بهم بخورد بدن دچار مشکلات فروانی خواهد شد. بسیاری از بیماری های ریشه در اعصاب دارد. کارکرد نادرست اعصاب می تواند اختلال در بخش های مختلف بدن به وجود آورد. بدن دارای 31جفت رشته عصبی می باشد.

نوار عصب و عضله مکانی که عصب دچار اختلال شده را نشان می دهد. پزشک می تواند با استفاده از این تست ، درمان را آغاز نماید. در مواردی مانند التهاب عصبی و ضایعات مرتبط با دیسک کمر و... از نوار عصب و عضله استفاده می شود.

روش گرفتن تست نوار عصب و عضله

برای گرفتن تست نوار عصب و عضله ، در مکانی از بدن عصب را تحرک می کنند و سپس بازتاب آن را در بدن مورد بررسی قرار می دهند. با استفاده از این تست می توان به عامل درد های دست و پا و سایر بخش های بدن پی برد. برای گرفتن این تست الکترودی را روی عضله می گذارند و فعالیت عصب با استفاده از آن ثبت می گردد. نوع و شکل و ارتفاع امواج در نوار عصب و عضله مورد بررسی قرار می گیرد تا بتوان دریافت که مشکل از کجاست.

به دلیل این که ریشه ی بسیاری از بیماری ها از اعصاب است، عملکرد نادرست عصب موجب بروز این بیماری ها شده و در صورت اختلال در هر یک از اندام های بدن بهتر است فورا به پزشک مراجعه نمایید. برای درگیر شدن عصب بخش بالایی بدن از عصب دست و برای درگیری قسمت های پایینی بدن از عصب پا استفاده می شود. 

احساس های گزگز و یا بی حسی در شدت و پا نیز در برخی از مورد ریشه ی عصبی دارد و باید با استفاده از تست نوار عصب و عضله به مشکل پی برد. همین طور ورم در دست و پا نیز می تواند ریشه ی عصبی داشته باشد. یکی از نشانه های گیر افتادن عصب ، درد است که درد در استخوان ها صورت گرفته است. در مواردی که عصب در صورت ضربه و یا موارد دیگر دچار صدمه شده باشد با استفاده از این تست می توان روند بهبود را مورد نظر گرفت. برای اطلاع از مرکز نوار عصب و عضله در تهران به سایت مراجعه کنید. 

بخش های نوار عصب و عضله

بررسی قسمت حرکتی عصب ، بررسی قسمت حرکتی عصب ، بررسی عضله از بخش های نوار عصب و عضله می باشد که پزشک با استفاده از آن می تواند متوجه ضعف در سیستم عصبی شود. بنابراین این تست دارای بخش های حسی حرکتی می باشد.

مرکز نوار عصب و عضله آرامیس از مراکز تخصصی در بخش نوار عصب و عضله در کشورمان می باشد.

 

آدرس: ونک ملاصدرا. بین چهارراه شیراز و شیخ بهایی. پلاک ۱۰۹ واحد ۸۰۱

تلفن تماس: ۰۹۰۱۶۴۰۰۸۴۹ - 02188064543

ایمیل: Aramiselectrophysiologylab@gmail.com

 
ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 851
نمایش همه
علاقه مندی ها ()