تعریف الپتیکال:

الپتیکال دستگاهی است که در منزل و باشگاه ها دیده می شود. البته ممکن است شما این دستگاه را با نام دیگری بشناسید نام دیگر این دستگاه اسکی فضایی می باشد. در اکثر باشگاه‌ ها به خصوص باشگاه های پیشرفته نوع بسیار با کیفیت و پیشرفته این دستگاه ها دیده می ‌شود که فرد می ‌تواند با انجام حرکات مختلفی در این دستگاه با برنامه منظم به اندام دلخواه خود برسد. الپتیکال جزء ورزش های هوازی است ورزش هوازی به ورزش هایی می گویند که سیستم قلب و عروق را درگیر خود کرده و می ‌تواند به بسط و گسترش دادن سیستم تنفسی و افزایش حجم تنفسی بینجامد. ضمن این که با دستگاه اسکی فضایی جریان خون در اندام های بدن با سرعت بیشتری افزایش یافته که این می ‌تواند به نوبه خود باعث افزایش ضربان قلب شود. افزایش یافتن ضربان قلب نیز باعث افزایش حجم تنفسی و یا ظرفیت تنفسی خواهد شد. به همین دلیل است که این دستگاه را جزء دستگاه های هوازی حساب می کنند و به همین دلیل افرادی که به صورت کاملاً حرفه‌ ای به ورزش کردن می ‌پردازند باید در برنامه ورزشی خود استفاده از این دستگاه هوازی و یا دستگاه های هوازی دیگری مانند تردمیل و دوچرخه ثابت را در برنامه خود بگنجانند. افرادی که به صورت حرفه ‌ای به ورزش کردن می پردازند مثلاً به صورت یک ست کوتاه در روز از این دستگاه استفاده خواهند کرد. ولی افرادی که کاملا آماتور هستند و یا ورزش را فقط برای تناسب اندام و سلامتی خود انجام می دهند بهتر است از این دستگاه و دستگاه هوازی دیگری مانند تردمیل و دوچرخه ثابت فقط چند بار در هفته استفاده کنند و در کنار این ورزش ها ورزش های دیگری را نیز انجام بدهند. اگر جزء افراد ورزشکار هستید احتمالاً این دستگاه را در مراکز مختلف ورزشی دیده باشید این دستگاه به صورت ال مانند روی زمین قرار می گیرد و دارای دسته و دو عدد پدال می باشد. همچنین بدنه این دستگاه تقریباً مشابه دستگاه تردمیل می باشد با تفاوت این که به جای تسمه پدال قرار دارد.

ویژگی های الپتیکال:

همان طور که گفته شد دستگاه اسکی فضایی تا حدودی مشابه تردمیل می باشد. سایز و اندازه نیز این دستگاه تقریباً مشابه تردمیل است. این دستگاه هوازی با قرار گرفتن پا روی پدال ها و گرفتن دسته ها و حرکت دادن آن ها به صورت بیضی آغاز خواهد شد. فرد با گرفتن دسته ها و گذاشتن پا روی پدال می ‌تواند دست و پای خود را به صورت بیضی به حرکت در بیاورد. همان طور که می بینید با درگیر بودن دست ‌ها و پا ها کل اندام های بدن درگیر شده و دچار چالش خواهد شد. ضمن این که این حرکت های نرم آسیب کمتری نسبت به تردمیل به بدن وارد خواهند کرد و فواید آن نسبت به مضرات آن بسیار زیادتر می باشد. باید گفت اگر استفاده از این ورزش به صورت دقیق و کاملا با برنامه ‌ریزی پیش برود می‌ تواند این آسیب ناچیز را نیز به صفر برساند. برای استفاده از این دستگاه باید کفش های ورزشی به پا داشت تا پا دچار خستگی نشود و این که اصطکاکی که بین پا و پدال ایجاد می شود برای فرد اذیت کننده نباشد. الپتیکال ها دارای یک عدد مانیتور بوده که می‌ توانند مشخصات و ویژگی های مختلفی را بر حسب نوع دستگاه روی خود نمایان کنند. این مانیتور می تواند از جنس ال سی دی و ال ای دی باشد که هر کدام از آن ها در دستگاه های مختلفی وجود دارند. این ورزش برای افرادی که قصد کاهش وزن، چربی سوزی و تناسب اندام دارند بسیار مناسب است. زیرا می تواند کاملاً اندام ها را درگیر کرده و آن ها را به چالش بکشاند. البته در کنار الپتیکال استفاده از ورزش و همچنین غذای مناسب می تواند بسیار کمک کننده باشد.

تماس دفتر مرکزی :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 672
نمایش همه
علاقه مندی ها ()