دوچرخه ثابت باشگاهی دارای چند نوع است؟

دوچرخه ثابت باشگاهی و دوچرخه ثابت خانگی جزء ابزار های ورزشی هوازی می باشد. این دستگاه می ‌تواند سیستم قلب و عروق بدن و همچنین اندام های دیگری را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را درگیر کند. با درگیر شدن این اندام ها جریان خون با سرعت بیشتری به گردش درآمده و ضربان قلب نیز به مقدار بیشتری بالا خواهد رفت. ورزش کردن با دوچرخه ثابت باشگاهی و خانگی در دراز مدت به همراه ورزش‌ ها و تمرینات منظم دیگر می ‌تواند باعث افزایش ظرفیت تنفسی افراد ورزشکار شود. ضمن این که این دستگاه و ورزش های دیگر می توانند کالری زیادی مصرف کنند و فرد بعد از مدتی به تناسب اندام خواهد رسید. البته باید گفت هدف هر ورزشی علاوه بر تناسب اندام جلوگیری در دور ماندن از بیماری‌ هایی مانند دیابت، فشار خون، چربی خون و حتی بیماری های عصبی مانند ام اس می باشد. به دلیل این که دوچرخه ثابت باشگاهی و یا دوچرخه های ثابت خانگی جزء دستگاه های بسیار پرکاربرد و سودمند بوده و از دستگاه ‌های ورزشی هوازی می باشند و شرکت ‌های تولید کننده این دستگاه ها انواعی از آن را تولید کرده اند که هر فردی بتواند بنا بر نیاز بدنی خود به ورزش کردن با آن ها بپردازد. به طور کلی دوچرخه های ثابت باشگاهی و حتی دوچرخه های ثابتی که در منازل مورد استفاده قرار می گیرند دارای سه نوع ایستاده، نشسته و اسپینینگ می‌ باشند. هر کدام از دستگاه های نامبرده شده از نظر ساختاری کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. این دستگاه ها برای افراد خاصی مناسب هستند و در باشگاه باید برای رعایت شرایط افراد مختلف هر سه نوع این دستگاه ‌ها وجود داشته باشند. البته دستگاه اسپینینگ تا حدی می ‌تواند جایگزین مدل های دیگری باشد. زیرا تقریباً دستگاه کاملی بوده و دارای تنوع حرکات بالایی است. از دوچرخه ثابت باشگاهی اسپینینگ برای افرادی که به صورت حرفه‌ ای به فعالیت می ‌پردازند استفاده می شود حتی برای افرادی که قصد شروع این ورزش را دارند استفاده از این دستگاه مناسب است.

مشخصات انواع دوچرخه ثابت باشگاهی:

همان طور که گفته شد دوچرخه های ثابت باشگاهی در سه نوع اسپینینگ، ایستاده و دوچرخه ثابت نشسته موجود هستند و در همه مراکز ورزشی که دارای دوچرخه ثابت می باشند باید این دوچرخه ها وجود داشته باشند تا همه افراد امکان ورزش کردن با این دستگاه ها را داشته باشند. نوع اسپینینگ همان طور که گفته شد بسیار پر کاربرد تر از مدل های دیگر می باشد. زیرا تنوع حرکت با این دوچرخه بسیار زیاد است و همچنین نشستن روی این دستگاه نسبت به نوع ایستاده راحت تر خواهد بود. البته برای انتخاب هر کدام از این دستگاه ‌ها باید به صندلی این دستگاه توجه کرده و مدلی را انتخاب کرد که کاملاً بتواند راحتی را برای فرد ورزشکار فراهم کند. هر چه صندلی بزرگتری انتخاب شود دوچرخه ثابت از هر نظر راحتی بیشتری خواهد داشت. در مدل ایستاده که ارتفاع بیشتری نسبت به دوچرخه های نشسته دارد صندلی کاملاً در یک محور با دسته های دوچرخه قرار گرفته است و فرد می تواند با سرعت های مختلف و با برنامه‌ های از پیش تعیین شده و به صورت منظم به ورزش کردن با آن بپردازد. این دستگاه برای افرادی مناسب است که به صورت معمولی به استفاده کردن از این دستگاه بپردازند. البته این دستگاه به دلیل حالت نشستن خاصی که به فرد می دهد می تواند در تقویت عضلات بالا تنه بسیار مثمر ثمر باشد. ضمن این که عضلات ساق و ران پا نیز توسط رکاب زدن بسیار پر قدرت خواهد شد. دوچرخه ثابت باشگاهی نشسته نیز جزء این دستگاه ها به شمار می رود. در مدل نشسته روی صندلی قسمتی به عنوان پشتی صندلی قرار دارد که فرد می ‌تواند به آن تکیه داده و به ورزش کردن بپردازد. این پشتی صندلی برای افرادی مناسب است که دارای درد کمر و یا درد مفاصل در این ناحیه و ناحیه های دیگری می باشند و همچنین افرادی که سالمند هستند می توانند به راحتی از این دستگاه استفاده کنند.

تماس دفتر مرکزی :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 753
نمایش همه
علاقه مندی ها ()