تعریف دوچرخه ثابت خانگی:

هر دستگاه ورزشی که در باشگاه‌ ها یافت می ‌شود می ‌تواند در خانه ها نیز مورد استفاده قرار بگیرد که از آن ها می توان به دوچرخه ثابت خانگی اشاره نمود. به طور کلی دوچرخه های ثابت با نام دوچرخه ثابت خانگی و دوچرخه ثابت باشگاهی از یکدیگر جدا می ‌شوند. هر کدام از این دوچرخه های ثابت می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. دوچرخه های ثابتی که در باشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند به دلیل استفاده افراد زیادی که در این باشگاه ها حضور دارند و ساعت های مکرری که از این دستگاه استفاده می شود دارای قدرت بسیار بالاتری می باشند و به همین دلیل دوچرخه هایی که در باشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند از هر نظر مانند کیفیت و قیمت با دوچرخه های ثابت خانگی کاملاً متفاوت می باشند. دو چرخه های ثابت جزء لاینفک دستگاه ‌های ورزشی هستند و می توان آن ها را در هر باشگاهی که دارای سیستم پیشرفته می باشد مشاهده نمود. شرکت های تولید کننده دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی برای تولید این دستگاه‌ های ورزشی از دوچرخه سواری واقعی الگو گرفته و سعی کردند برای افرادی که قادر نیستند از دوچرخه سواری در بیرون از منازل بهره ببرند، دستگاهی تولید کنند که بتوانند در منزل خود از این ورزش بی ‌نظیر بهره برده و قدم بزرگی برای حفظ سلامت خود بردارند. زیرا دوچرخه ثابت خانگی و یا به طور کلی دوچرخه سواری می تواند به غیر از عضلات پا و ران عضلات دست، شکم و پهلو را نیز کاملا درگیر کرده و آن ها را به چالش بکشاند. زیرا دست برای گرفتن دسته های دوچرخه کاملاً کشیده شده و بدن فرد به گونه ای روی دوچرخه قرار خواهد گرفت که می تواند نوعی کشیدگی در همه اندام ها به وجود بیاورد، که در این صورت این اندام ها سوخت و ساز بیشتری مصرف کرده و می توانند در چربی سوزی کلی بدن شرکت داشته باشند.

ویژگی های دوچرخه ثابت خانگی:

همان طور که گفته شد همه اندام های بدن هنگام انجام تمرینات با دوچرخه ثابت درگیر خواهند شد و به همین علت جریان خون در این اندام ها بسیار با سرعت بالاتری می باشد. به همین دلیل است که می ‌توان دوچرخه‌ های ثابت را جزء دستگاه های ورزشی هوازی قرار داد. همان طور که می دانید دستگاه هایی که برای ورزش های هوازی ساخته شدند نباید به صورت روزانه مورد استفاده قرار گیرند و بهتر است برای بالا بردن میزان تاثیر این دستگاه ها برنامه ورزشی بسیار مناسب و همچنین تغذیه مناسب را در کنار این برنامه پیش برد. ضمن این که این برنامه باید به گونه‌ ای باشد که در هفته فقط چندین ساعت صرف استفاده از این دستگاه شود. زیرا هر ورزشی در صورت بالا بودن میزان آن مطمئناً آسیب های جبران ناپذیری را به اندام فرد و همچنین سلامتی وی خواهد زد. البته باید گفت دوچرخه های ثابت نسبت به دستگاه تردمیل از آسیب پذیری کمتری برخوردار هستند ضمن این که این دستگاه نسبت به دوچرخه های واقعی که می توانیم آن ها را در بیرون از منازل استفاده کنیم، دارای خطر بسیار کمتری می باشند. ضمن این که در هر ساعتی از شبانه روز می توان به استفاده از این دستگاه پرداخت. برای استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی و خانگی هیچ گونه ابزار و وسیله دیگری که مربوط به ورزش کردن باشد نیاز نیست. مثلاً در استفاده از تردمیل ها پوشیدن کفش ورزشی تاثیر بسزایی دارد ولی پوشیدن این کفش ها در دوچرخه های ثابت نیاز نخواهد بود. دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی در سه نوع نشسته، ایستاده و اسپینینگ تقسیم بندی خواهند شد که هر کدام از این دوچرخه ها برای افراد خاصی مناسب است. مثلا برای افراد سالمند بهترین نوع دوچرخه، دوچرخه های نشسته می باشد که فشار زیادی را به پا و کمر افراد وارد نخواهد کرد و برای ورزش ‌های بسیار پیشرفته نوع اسپینینگ بهترین نوع خواهد بود.

تماس دفتر مرکزی :

خط ویژه چهار رقمی ← 0216123

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 - 02166085712

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی ← 09122648409 حاجیلویی ← 09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم .. کد پستی: 1344673969

آدرس دفتر اداری : میدان آزادی خیابان آزادی بعد از استاد معین ابتدای دکتر هوشیار پلاک 83 طبقه ی سوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 683
نمایش همه
علاقه مندی ها ()