قلب یکی از مهم ترین عضو های بدن بوده که باید توجه ویژه ای به آن داشت و در زمان های احساس ناراحتی و بروز درد در ناحیه ی قفسه ی سینه حتما به متخصص قلب و عروق مراجعه کرد. مشکلات قلبی می تواند شامل بافت قلب و یا عروق خونی اطراف آن باشد که در برخی از موارد پزشک متخصص از افراد می خواهد که آنژیوگرافی قلب را انجام دهد.

آنژیوگرافی چیست؟

آنژیوگرافی نوعی تصویر برداری از ناحیه ی قلب است که با استفاده از اشعه ایکس انجام می گیرد. این تصویر برداری از عروق خونی بوده و برای این کار نیاز است که موادی را وارد رگ تزریق کنند. موادی که از وارد رگ می شود قابل رویت در تصویر برداری می باشد که با استفاده از لوله ای پلاستیکی وارد رگ می شود. آنژیوگرافی در مواردی که رگ ها دچار انسداد یا تنگ شدن و التهاب شده باشند ، می تواند کمک کننده باشد و پزشک از طریق آن بتواند مشکل به وجود آمده را تشخیص دهد.

مواردی که لازم است آنژیوگرافی انجام شود

برای اطلاع از شدت و مکان دقیق انسداد رگ ها، یافتن محل خونریزی، یافتن محل لخته شدن و تلاش برای رفع آن، بررسی های لازم رگ های خونی قبل از عمل و...

آنژیوگرافی تجویزی برای افرادی است که با کمک آن می توان شریطشان را بهبود بخشید، و باید حتما تسلط متخصص قلب و عروق تشخیص داده شود بنابراین این روش برای برخی از بیماران بوده و برای همه تجویز نخواهد شد.

برای انجام آنژیوگرافی ، بعد از تشخیص پزشک برای انجام این کار ، بیمار به اتاقی انتقال داده می شود که مجهز به دستگاه آنژیوگرافی بوده و آنژیوگرافی از طریق رگ کشاله ران و یا دست انجام می شود. برای این کار سوزن و به دنبال آن لوله ی نازکی وارد رگ شده و ماده ی مخصوص وارد رگ ها شده و سپس تابش اشعه ی ایکس و تصویر برداری انجام می شود. برای انجام آنژیوگرافی شریان های کلیوی به سایت مراجعه کنید.

مواردی که باید در هنگام آنژیوگرافی به آن توجه شود

بیمار باید از 6تا 8 ساعت قبل از آنژیوگرافی ناشتا باشد، اگر بیمار داروی خاصی مصرف می کند باید درباره ی آن با پزشک مشورت کند. قبل از آنژیوگرافی معمولا آکوکاردیوگرافی و نوار قلب انجام می شود، فشار خون و دیابت بررسی می گردد.

برای انجام آنژیوگرافی ، شما هوشیار هستید و پزشک قسمتی از بدن را بی حس کرده و در ابتدا به بیمار آرام بخش داده می شود. آنژیوگرافی درد زیادی ندارد و شما ورود لوله را در حد فشار حس خواهید کرد و لوله در رگ حس نخواهد شد. دکتر ریاستی از متخصصین مجرب قلب و عروق در کشورمان است. کلینیک تخصصی قلب و عرق دکتر محمد ریاستی از کلینیک های مجهز و پیشرفته است.

 

آدرس : تهران - میدان هفت حوض نارمک - ضلع شمال غربی میدان - ابتدای خیابان آیت -نبش خیابان مهرانپور- ساختمان پزشکان588 

شماره تماس نوبتدهی: 09373585813

جهت نوبتدهی، تماس تنها از ساعت 10 صبح تا 9 شب 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 769
نمایش همه
علاقه مندی ها ()