ویژگی های اسکی فضایی:

در این مقاله سعی داریم به بررسی یکی از دستگاه های ورزشی به نام اسکی فضایی یا الپتیکال توضیح دهیم. الپتیکال در واقع دستگاه هوازی می باشد که از دو پدال و دو دسته اهرمی تشکیل شده است. این دستگاه فعالیتی مانند بالا رفتن از پله و یا کوه را برای کاربران شبیه سازی می نماید. در واقع این دستگاه قابلیت های مختلفی دارد. از جمله: قابلیت تنظیم سرعت، تنظیم شیب دستگاه و ..... که کاربر می تواند با توجه به نیاز خود هر یک از قابلیت های مختلف این دستگاه را به صورت شخصی سازی تنظیم نماید. عموما افرادی که تازه شروع به استفاده از این دستگاه نمودند از شیب کم و سرعت پایین استفاده می‌کنند و به مرور زمان شیب دستگاه را بیشتر و با سرعت بالاتر استفاده می نمایند. استفاده مداوم از اسکی فضایی مزایا و معایبی به همراه دارد. به عنوان مثال یکی از مزایای مهم استفاده از این دستگاه در مقایسه با دیگر دستگاههای ورزشی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل که دستگاه های هوازی می باشند کم اثر بودن آثار تخریبی روی مفاصل می باشد. امروزه بسیاری از افراد برای رسیدن به تناسب اندام و چربی سوزی از اسکی فضایی استفاده می نمایند. در واقع در هنگام استفاده از این دستگاه کل بدن به ورزش میپردازد. چون هم قسمت پایین تنه و هم بالا تنه را در حین استفاده درگیر می نماید. این نکته در واقع خود یک مزیت مهم برای این دستگاه می باشد. چون زمانی که کاربر از الپتیکال استفاده می‌نماید نیاز به استفاده از دستگاه های دیگر برای چربی سوزی نیست و این خود سبب صرفه جویی در هزینه و زمان می شود. تاثیر عمده استفاده از اسکی فضایی بر روی پنج قسمت بدن بسیار بیشتر از سایر اندام ها می باشد. این قسمت ها عبارتند از:

چهار سر ران

همسترینگ

قسمت پشتی ساق پا

عضلات باسن

قسمت جلویی و پشتی بازو

نکات مهم در زمان استفاده از اسکی فضایی:

گاهی اوقات کاربران فکر می کنند که تنها با راه رفتن بر روی الپتیکال  می‌توانند به هدف خود در برنامه ورزشی برسند. در واقع این تفکر درست نمی باشد و کاربران باید با برنامه ریزی دقیق و رژیم های غذایی بتوانند به نکاتی که مدنظر دارند برسند.

اگر کاربر تنها به هدف سرگرمی قصد استفاده از این دستگاه را دارد بهتر است از شیب و سرعت پایین این دستگاه استفاده نمایید.

اسکی فضایی از جمله تجهیزات ورزشی می باشد که دارای دسته است. کاربران می توانند در زمان استفاده از این دستگاه هم از دسته های آن استفاده نمایند و هم این که بدون استفاده از دسته ها از این دستگاه استفاده کنند. عموماً افرادی که برای ورزش های استقامتی تلاش می کنند در زمان استفاده از این دستگاه از دسته های آن استفاده نمی نمایند.

کاربرانی که قصد رسیدن به تناسب اندام دارند باید توجه داشته باشند که تعداد دفعات استفاده و همچنین مدت زمان تمرین که در برنامه ریزی های ورزشی وجود دارد رعایت شود.

کاربرانی که علاقمند به تقویت عضلات خود را در قسمت پایین تنه می باشند بهتر است که در زمان استفاده از پدال زدن به صورت عقب استفاده کنند.برای خرید اسکی فضایی خانگی به سایت فروشگاه هایپر جیم مراجعه نمایید. 

از جمله نکات مهم در زمان استفاده از این دستگاه  این مورد می باشد که کاربران باید برای جلوگیری از به هم خوردن تعادل خود سرعت و شیب دستگاه را در ابتدا کم نمایند و به مرور به صورت کم کم بیفزایند.

برخی افراد برای اینکه تعادل شان در زمان استفاده از اسکی فضایی به هم نخورد پاهای خود را در قسمت پدال با تسمه ها می بندند که این خود خطرات جبران ناپذیری در صورت به وجود آمدن مشکل در دستگاه می شود.

اسکی فضایی همانند دیگر دستگاه های و تجهیزات ورزشی اگر به صورت درست استفاده نشود نه تنها نتایج مثبتی به همراه ندارد بلکه به مرور سبب ایجاد معایبی نیز می گردد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 666
نمایش همه
علاقه مندی ها ()