سی بی سی تی دندان یکی از رایج ترین روش های تصویربرداری دندان  محسوب می شود و توانسته تحولی بزرگ در حوزۀ تشخیص نوع بیماری های دهان و دندان برای متخصصین فراهم سازد. در واقع تصویربرداری سی بی سی تی دندان نوعی عکسبرداری سه بعدی است که به کمک علم دندانپزشکی آمده است. نتایج رادیولوژی  سی بی سی تی دندان جهت مشکلات و مشاهدۀ وضعیت دندان ها در پروسۀ درمان ایمپلنت، ارتودنسی، درمان ریشه، جراحی لثه، انواع جراحی فک و صورت و غیره مورد استفاده قرار گرفته می شوند. در ادامه بیشتر به تفاوت تصویربرداری CBCT و CTSCAN خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

جهت دریافت هر گونه خدمات تصویربرداری دندان می توانید با مرکز رادیولوژی تخصصی دندان، فک و صورت دکتر نکیسا ایل تماس بگیرید و پس از أخذ نوبت می توانید در ساعت مقرر، تنها جهت تصویربرداری به محل مراجعه کنید.

ویژگی های عکسبرداری سی بی سی تی دندان

فناوری تصویربرداری CBCT نسبت به سی تی اسکن ارتقاء پیدا کرده است و جزئیات بیشتری از وضعیت دندان را در جهات مختلف ثبت می کند، البته میزان اشعه ای که به دندان تابیده می شود، نیز بیشتر می باشد. به طور کلی زمانی که دندانپزشک نتواند به واسطۀ تصویربرداری OPG مشکل بیمار را تشخیص دهد، رادیولوژی سی بی سی تی دندان را به بیمار تجویز می کند. نتیجۀ تصویر برداری این نوع شیوۀ رادیولوژی متفاوت است چون با دستگاه پیشرفته تری صورت می گیرد.

با توجه به بافت سختی که دندان دارد، نیاز به استفاده از دستگاه های پیشرفته جهت امور تصویربرداری است. بدین وسیله بتوانند امکان تشخیص درد در ناحیۀ دهان و دندان را براب شخص دندانپزشک ساده تر نمایند. دستگاه رادیولوژی سی بی سی تی دندان، امکان تصویربرداری از کلیۀ بافت های نرم و سخت دندان و فک و صورت را به صورت سه بعدی تصویربرداری می کند. با استفاده از نتایج این دستگاه، دندانپزشک راحت تر می تواند پروسۀ تشخیصی و یا درمان بیماری های دهان و دندان را انجام دهند.

نحوۀ تصویربرداری سی بی سی تی دندان

دستگاه رادیولوژی سی بی سی تی دندان دارای پروسۀ چرخش زاویۀ 360 درجه به دور سر شخص می باشد. حین چرخش دستگاه سی بی سی تی دندان به دور سر، چندین عکس به صورت متوالی گرفته می شوند و سپس تصاویر گرفته شده در کنار یکدیگر قرار گرفته شده و یک تصویر سه بعدی را در اختیار دندانپزشک قرار می دهد. این دستگاه، طی این پروسه قادر به ثبت 150 الی 200 عکس در کنار یکدیگر می باشد و به هیچ عنوان دردی برای بیمار نخواهد داشت.

اگر قصد انجام رادیولوژی سی بی سی تی دندان در منطقۀ تهران دارید، می توانید از سرویس دهی خدمات مرکز رادیولوژی تخصصی دکتر نکیسا ایل استفاده نمائید.

هزینۀ رادیولوژی سی بی سی تی دندان

هزینۀ سی بی سی تی دندان و رادیوگرافی OPG بر اساس تعرفه های مشخص دریافت می شود. البته تعرفه های رادیوگرافی زیر نظر اتحادیۀ دندانپزشکی مشخص می شود. در عین حال نوع سیاست کاری که مراکز رادیولوژی مختلف پیش گرفتند، ممکن است تأثیر مستقیم بر روی قیمت رادیولوژی سی بی سی تی دندان داشته باشد.

امروزه استفاده از تکنولوژی تصویربرداری سی بی سی تی دندان توانسته تأثیر روز افزون بر پروسۀ تشخیص و درمان بیماری های دهان، دندان و فک و صورت بوجود آورد. پروسۀ درمان ارتودنسی، ایمپلنت، وضعیت رشد دندان ها و ریشۀ دندان عصب کشی شده، مشاهدۀ تومور و یا غده در ناحیۀ فک و صورت برخی از موارد پر کاربرد جهت استفاده از نتایج رادیوگرافی سی بی سی تی دندان به حساب می آیند.

در این راستا مرکز رادیولوژی تخصصی دندان، فک و صورت دکتر نکیسا ایل قادر به همکاری با شما عزیزان، جهت ارائه انواع خدمات پیشرفته تصویربرداری در تهران می باشد.

 

مرکز رادیولوژی تخصصی دندان، فک و صورت دکتر نکیسا ایل

 تلفن: 9-22094378 021

آدرس: سعادت آباد، خیابان سرو غربی، بین میدان کاج و میدان شهرداری، تقاطع خیابان مروارید، ساختمان مروارید، طبقه دوم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 739
نمایش همه
علاقه مندی ها ()