عمر تردمیل باشگاهی به چه مواردی بستگی دارد؟

7 نکته نگهداری از تردمیل باشگاهی

در ادامه با ما همراه باشید تا نکات صحیح نگهداری از تردمیل باشگاهی را بدانید.

  1. تردمیل را تمیز کنید

تمیز و عاری از گردوغبار نگه داشتن تردمیل نیز از مسائل مهمی  است که باید در نگهداری از تردمیل به آن دقت داشته باشید. در صورتی که مشکل یکی از این دو مورد بالا بود می‌توانید جسم زیر تسمه را بردارید و اگر گردو غبار به موتور تردمیل رسیده بود، آن را با جاروبرقی عای از این گردو غبارها کنید. دقت داشته باشید که به طور مرتب به‌هنگام تمیز کردن زمین باید ناحیه زیر تردمیل را نیز تمیز کنید. گردو غبار موجود در زیر تسمه خرابی قطعات مهم تردمیل را به دنبال دارد. همانطور که میدانید بعد از انجام ورزش با تردمیل بهتر است دستگاه را با پارچه مرطوب تمیز کنیم زیرا عرق جاری شده از از بدن افراد دستگاه می‌تواند بسیار خورنده باشد.

 

  1. روغن کاری دستگاه فراموش نشود

زمانی که میزان کارکرد دستگاه ۱۵۰ مایل (۲۴۱ کیلومتر) رسید،  باید عرشه را روغن کاری کنید، انجام این‌کار به جهت جلوگیری از فرسوده شدن تسمه نیاز است. چگونه روغن کاری کنید؟ برای روغن کاری ابتدا لازم است با یک آچار آلن پیچ‌های پشت تردمیل را باز کنید سپس تسمه را که شل شده بلند کنید و در زیر آن از اسپری‌های روان کننده سیلیکونی یا دیگر مواد روان کننده استفاده کنید این کار سبب می‌شود تسمه هنگام راه رفتن یا دویدن دشوار اصطکاک زیادی نشود. برخی از تردمیل‌ها خود دارای روان کننده هستند و شما می توانید با خواندن دستورالعمل کتابچه راهنما از این خاصیت تردمیل استفاده کنید.

  1. حفاظت از سیستم الکتریکی دستگاه

تردمیل نیز مانند دیگر وسائل برقی نسبت به نوسانات برق حساس بوده در صورت بروز این اتفاق بعد از چندین بار ممکن است موجب خراب شدن قطعات تردمیل شود.

  1. محدودیت زمانی برای استفاده از تردمیل بگذارید

درست است که تردمیل باشگاهی از نوع خانگی آن قوی‌تر بوده و برای استفاده بیشتر افراد از این دستگاه ساخته شده است. اما همچنان بعد از مدت زمان مشخص استفاده از تردمیل باید زمانی را برای بهبود عملکرد و افزایش کارایی آن در نظر گرفت.

اگر بوی سوختگی حس کردید فوراً تردمیل را از برق بکشید و از دیوار جدا کنید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات از طریق گردو غبار زیر موتور یا جسمی که زیر تسمه را گرفته باشد، ممکن است اتصال کوتاهی صورت بگیرد. زمانی که شما این مشکل را نادیده بگیرید در بدترین حالت ممکن است منجر به آتش‌سوزی شود.

  1. از کشش تسمه مطمئن شوید

تسمه ممکن از بعد از مدتی استفاده از قسمت پیچ شل شده باشد اگر شما هم چنین حس کردید که تسمه در حال لغزش بیش از حد است، باید فوراً آن را سفت کنید تا کشش تسمه حفظ شود و آسیبی به آن وارد نشود.

  1. یادتان باشد تسمه را تراز کنید

مهم نیست که تردمیل خریداری شده توسط شما چقدر خوب و درجه یک باشد، امکان اینکه تسمه تردمیل بعد از مدتی از مرکز عرشه خارج شود امری طبیعی است. در صورتی که مشاهده کردید تسمه از مسیر خود انحراف پیدا کرده نگران نباشید، زیرا می‌توانید تنها با تنظیمات کوچکی روی پیچ‌ها تسمه را سر جای خود برگردانید.

  1. تسمه را هر 3 ماه تعویض کنید

تسمه مهمترین قطعه در تردمیل بوده و به‌دلیل استفاده زیاد از این قطعه امکان ساییدگی آن بسیار زیاد است. دقت داشته باشید که هر ۳ ماه باید تسمه را از لحاظ ساییدگی چک کنید، برای انجام این کار می‌توانید با دست کشیدن به قسمت زیرین کمربند متوجه ساییدگی آن شوید دقت داشته باشید. از این موارد می‌توان به خراب شدن موتور، برد کنترل، عرشه و دیگر اجزای داخلی تردمیل اشاره کرد. خرید تردمیل را از سایت هایپرجیم در تنوع بالا انجام دهید.

سخن آخر

به نشانه ها و صداهای تردمیل دقت کنید، مراقبت از تردمیل باشگاهی به دلیل استفاده زیاد ورزشکاران در باشگاه بسیار مهم بوده و باید بیشتر از تردمیل های خانگی چک و قطعات خراب شده تعویض شود که خسارت بزرگتری به دستگاه وارد نشود. فروشگاه هایپرجیم بهترین تردمیل های باشگاهی را بر اساس سلیقه و نیاز شما برای فروش گذاشته است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 384
نمایش همه
علاقه مندی ها ()