مهمترین عامل در تعمیر و نگهداری تردمیل‌ها زمان بندی است. عدم دقت کافی به مشکلات هرچند کوچک دستگاه میتواند در آخر خسارات زیادی به تجهیزات ورزشی شما وارد می‌شود. در این صورت مشکلی که بسیار کوچک بوده و می‌توانستید حتی خودتان نیز آن را حل کنید، تبدیل به مشکلی بزرگتر خواهد شد که مجبور می‌شوید قطعات آن را تعویض کنید. اگر به دنبال خرید یک تردمیل باشگاهی هستید میتوانید آن را از فروشگاه هایپر جیم تهیه کنید.

شناسایی مشکلات تردمیل باشگاهی و تعمیر آنها

در تردمیل‌های باشگاهی به این دلیل که میزان استفاده از دستگاه بیشتر بوده این امکان وجود دارد که زودتر از نوع خانگی آن نیاز به تعمیر یا تعویض قطعات پیدا کند.

می‌توان گفت اکثر مشکلاتی که برای دستگاههای ورزشی مانند تردمیل‌ها به وجود می‌آید را می‌توانید با کمی اطلاعات و تجهیزات کنارتان برطرف کنید. اگر این چنین نبود و متوجه شدید نمی توانید کاری در جهت بهبود وضعیت دستگاه تان انجام دهید، بهتر است به متخصصان این کار و پشتیبانی دستگاه خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

سرعت نامنظم حرکت تسمه

هنگام انجام تمرینات با تردمیل‌ها ممکن است متوجه تغییر سرعت و متناوب بودن آن شوید در این حالت باید بدونید مشکلی در دستگاه شما پیش آمده است. ابتدا دفترچه راهنمای دستگاه را بخوانید و طبق توصیه که در دفترچه آمده سرعت را تنظیم کنید. در این مرحله سوار تردمیل نشوید و فقط برای چند دقیقه دقت کنید که در تسمه هنگام حرکت ضربه‌ای وجود دارد یا خیر. در این مورد اکثرا نیاز به خرید یک تسمه جدید خواهید داشت.

مشکل لغزش یا جا به جا شدن خود به خودی تسمه

لغزش در تسمه هنگام کار با تردمیل مشکل جزئی بوده که با تراز و سفت کردن تسمه میتوانید آن را برطرف کنید. به یاد داشته باشید که تسمه نباید بیش از حد سفت یا شل باشد برای اطمینان از این مورد  فاصله بین تسمه و مرکز دستگاه را چک کنید، این فاصله باید حدود 5 تا 7 سانتی متر باشد.

اگر شما تسمه را درست و در مرکز دستگاه تنظیم کردید و هنگام کار با آن متوجه شدید که به طور خودکار از مرکز خارج می‌شود نیز، می‌توانید با روش گفته شده در ادامه مطلب مشکل تان را برطرف کنید.

برای تنظیم این مشکل باید دستگاه را روشن کرده و بگذارید با کمترین سرعت ممکن کار کند. سپس با یک آچار آلن T شکل، پیچ عقب دستگاه به چپ یا راست بچرخانید و نحوه حرکت تسمه را حین این تغییرات مشاهده کنید. بعد از انجام تنظیمات مدت ۳ دقیقه روی تردمیل راه بروید و اگر تغییری در آن مشاهده نکردید به این معنی است که پیچ را به درستی تنظیم کردید.

تعمیر با روغن کاری

روغن کاری نیز یکی از اصول مهم برای نگهداری خوب وسائل ورزشی مانند تردمیل است. از جمله مواردی که می‌تواند به دستگاه آسیب بزند اصطکاک بیش از حد تسمه حین کار کردن با آن است. اصطکاک بین تسمه و عرشه می‌تواند دستگاه را دچار آسیب کند. برای کم کردن میزان اصطکاک، دستگاه نیاز به روغن کاری دارد. اگر به این مورد توجه کافی نشود و اصطکاک تسمه روی یک نقطه خاص افزایش پیدا کند در این صورت دستگاه به طور ناگهانی خاموش خواهد شد. در صورتی که با روغن کاری تسمه نتوانستید مشکل را برطرف کنید ممکن است نیاز به تعویض آن داشته باشد.

بوی سوختگی در دستگاه

بوی سوختگی در تردمیل باشگاهی می‌تواند نشان از مشکلات جدی در دستگاه باشد. در صورتی که هرگونه بوی سوختگی احساس کردید بهتر است تردمیل را خاموش کرده و کاملاً از برق بکشید. این بوی سوختگی در تردمیل دلایل رایجی از جمله: اصطکاکی بین عرشه، اتصال کوتاه در سیم کشی یا قطعات الکترونیک یا موتور دارد. از آنجایی که این دلایل می‌تواند منجر به آتش‌سوزی شود بهتر است دقت کافی داشته باشید و فوراً تردمیل را تعمیر کنید.

مشکلات موتور

خرابی و از کار افتادن موتور می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد و یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات در تردمیل است. معمولاً خرابی در موتور دستگاه با این عوامل خود را نشان می‌دهند: در صورتی‌که نمی‌توانید سرعت تردمیل را تنظیم کنید به این معنی که یا با سرعت بسیار زیاد شروع به کار می‌کند یا با سرعت خیلی کم و ضعیف، همچنین ممکن است بعد از مدتی کار کردن خود به خود از کار بیفتد. اگر در تردمیل خود مشکل سرعت زیاد هنگام راه اندازی را دارید، می‌تواند سرمنشا آن خرابی و مشکلات در مدارها باشد اگر متوجه شدید، مشکل از موتور است بسیار بهتر خواهد بود که از یک حرفه‌ای کمک بگیرید.

سخن آخر

اگر تجهیزات دارید به کارهای فنی وارد هستید باز هم نیاز است اطلاعات بخصوصی در مورد دستگاه داشته باشید. اگر دستگاه تان مشکل جدی داشت مطمئن شوید قبل از استفاده مجدد از دستگاه قطعات خراب را تعویض کنید. در این صورت میزان آسیب رساندن به خود و دستگاه را به شکل چشمگیری کاهش خواهید داد. همانطور که در بالا گفتیم بسیاری از مشکلات تردمیل‌ها براحتی حل می‌شود و عیب یابی آن کار سختی نیست. شما میتوانید برای خرید تردمیل خانگی و دیگر تجهیزات ورزشی به فروشگاه هایپر جیم سر بزنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 398
نمایش همه
علاقه مندی ها ()