تردمیل یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین دستگاه‌های ورزشی چه در خانه و چه در باشگاه‌ها است. محبوبین این دستگاه به دلیل سادگی در استفاده و قابلیت انجام حرکات متنوع با آن بوده و برای افراد با هر سطح توانایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عین حال که این دستگاه برای استفاده بسیار ساده بوده، لازم است که نکاتی هنگام دویدن روی آن رعایت شود. این نکات به افراد کمک می‌کند که تجربه تمرین بهتری را داشته و کمترین آسیب را به بدن خود بزنند. در این مقاله نکات مهم هنگام دویدن روی تردمیل را بررسی می‌کنیم.

تمرین خود را به تدریج آغاز کنید

چه بخواهید که روی تردمیل تمرین کنید، چه هر ورزش دیگری را آغاز کنید، باید تمرین خود را به تدریج و با شدت کم به زیاد شروع کنید. در واقع این مهم‌ترین اصول برای ورزش کردن است. بدن بایستی از آمادگی لازم برخوردار شده که بتواند به درستی تمرین را انجام دهد و آسیب نبیند.

برای گرم کردن نیاز نیست که زمان زیادی بگذارید، تنها 5 دقیقه تمرین سبک پیش از تمرینات اصلی کافیست. همچنین بعد از این 5 دقیقه بهتر است به طور متناوب دویدن و پیاده‌روی را انجام دهید. این روند را نیز به مدت 15 دقیقه تکرار کنید.

بیشتر آسیب‌های ناشی از دویدن، به خصوص آسیب ساق پا، در نتیجه افزایش سریع مسافت طی شده یا شدت تمرین رخ می‌دهد. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید در دویدن حرفه‌ای شوید، باید با شدت و مسافت‌های کم دویدن را شروع کنید.

اگر تازه‌کار هستید، هر هفته با دو یا سه تمرین 20 دقیقه‌ای دویدن با شدت زیاد را شروع کنید. برای درد خفیف آماده باشید. احتمال احساس این درد در هفته اول بیشتر است. اگر متوجه درد زیادی در قسمت جلوی ساق پا شدید، یک روز استراحت بین تمرینات اشکالی ندارد.

لباس مناسب بپوشید

لباسی که باید هنگام دویدن روی تردمیل بپوشید، هیچ تفاوتی با لباس مناسب دویدن در فضای باز ندارد. مهم‌ترین بخش لباس شما کفش شماست. به یکی از فروشگاه‌های لوازم ورزشی رفته و کفش مناسب دو تهیه کنید.

کفشی برای دویدن مناسب است که دارای استحکام بالایی بوده و پشتیبانی بیشتری برای کش و قوس داشته باشد. همچنین کفش مناسب دارای برآمدگی‌هایی در بخش کفی خود بوده و از وارد شدن فشار به کف پا در تمرینات بسیار سخت جلوگیری می‌کند.

در مورد لباس‌های دویدن نیاز حساسیت زیادی به خرج ندهید. شما قرار است ورزش کنید نه اینکه به سالن مد بروید. سعی کنید لباسی را انتخاب کنید که در ابتدا در آن راحت هستید. چون قرار است که در خانه تمرین کنید، نیازی نیست که لباس شما بسیار پوشیده باشد.

لباس‌های پوشیده برای جلوگیری از سرما خوردن در فضای آزاد مناسب هستند. لباس مناسب دویدن روی تردمیل در خانه یا باشگاه، می‌تواند بسیار آزاد و راحت باشد. لباسی بپوشید که راحت عرق کنید  در آن بتوانید آزادانه تحرک داشته باشید.

تردمیل مناسب خود را پیدا کنید

بهتر است بدانید که همه این دستگاه‌ها نوعی مشخص از تمرین را ارائه نمی‌دهند. بلکه هر دستگاه با توجه به ویزگی‌های ظاهری، ویژگی‌های اجزا تشکیل دهنده آن و در نهایت ترکیب تمام این ویژگی‌ها در کنار هم می‌تواند مناسب تمرینات خاصی باشد.

بهتر است قبل از اینکه دویدن روی تردمیل را آغاز کنید، سعی کنید دستگاه مناسب سبک تمرینات خود را پیدا و انتخاب کنید. با توجه به فضایی که در خانه برای قراردادن آن و نیاز خود به قدرت موتور، سعی کنید مناسب‌ترین دستگاه را انتخاب کنید.  

خرید تردمیل شاید یکی از بزرگ‌ترین هزینه‌هایی باشد که برای سلامتی و تناسب اندام خود می‌کنید. پس لازم است که مناسب‌ترین دستگاه را خریداری کنید. بنابراین بهتر است تمام ابعاد و پیشرفت‌های خود در تمرین را در نظر گرفته و دستگاه مناسب را خریداری کنید.

ویژگی‌های جانبی نیز در خرید تردمیل باشگاهی شما بسیار موثر است. برخی دستگاه‌های ویژگی‌های از جمله تنظیم شیب هوشمند، برنامه‌های ورزشی مناسب هر فرد و دیگر موارد را می‌تواند فراهم کند. از این امکانات غافل نشوید.

جمع بندی

تمرین کردن با تردمیل و دویدن روی آن یکی از ساده‌ترین تمریناتی است که در باشگاه یا خانه می‌توانید انجام دهید. البته بهتر است دقت کنید که همین تمرین ساده نیز نیاز به رعایت نکات ذکر شده در این مقاله دارد. همچنین شما می‌توانید با توجه به امکاناتی که دستگاه در اختیار شما قرار می‌دهد، تمرینات خود را سخت کنید.  

اگر قصد خرید یکی از این دستگاه‌های جذاب برای خانه خود را دارید، تصمیم بسیار خوبی گرفته‌اید. برای آن که بتوانید خرید مناسبی داشته باشید، بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که هم از نظر کیفیت معتبر باشد و هم تنوع فراوانی داشته باشد. فروشگاه هایپرجیم این ویژگی‌ها را دارد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 388
نمایش همه
علاقه مندی ها ()