در بین تمام وسائل و تجهیزات ورزشی امروز برای تناسب اندام و کاهش چربی و سوزاندن کالری همچنین تقویت قلب و ریه‌ها وجود دارد، می‌توان گفت دوچرخه ثابت یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما می‌تواند باشد. برای خرید هر گونه تجهیزات ورزشی می‌توانید محصولات فروشگاه هایپر جیم را ببینید و براحتی خرید کنید. دلیل آنکه  دوچرخه ثابت را یکی از بهترین‌ها در بین تجهیزات ورزشی میدانیم، آن است که شما با انجام تمرینات هوازی یا کاردیو کمترین میزان فشار را به مفاصل خود وارد می‌کنید که در نتیجه میزان آسیب رساندن به اندام شما کمتر خواهد شد.

در صورتی که نحوه درست استفاده از هر وسیله‌ی ورزشی را بدانید می توانید از مزایای بسیار خوب آن بهره مند شوید. در ادامه برای شما مزایای استفاده از دوچرخه ثابت را شرح دادیم.

مزایای تمرین با دوچرخه ثابت

دوچرخه سواری یک راه عالی برای بهبود پمپاژ خون از قلب است. از آنجا که تمرین دوچرخه سواری یک تمرین هوازی محسوب می‌شود، می‌تواند سلامتی قلبی عروقی شما را بهبود، همچنین ماهیچه‌هایتان را تقویت کند.

بهبود گردش خون

با انجام تمرینات هوازی حین کار با دوچرخه ثابت، روند جریان خون و اکسیژن رسانی به سراسر بدن شما سریعتر و بهتر خواهد بود. زمانی که گردش خون شما در بهترین حالت خود باشد می‌تواند فواید دیگری از جمله: کاهش سطح قند خون، کاهش فشار خون، بهبود حافظه و عملکرد مغز، استرس پایین و انرژی بهتر، همچنین سیستم ایمنی قوی‌تر برای شما داشته باشد.

ایمنی بیشتر

از دیگر مزایای استفاده از دوچرخه ثابت این است که می‌توانید با برنامه زمانی خودتان و بسیار ایمن‌تر از دوچرخه سواری در فضای باز و بدون در نظر گرفتن آب و هوا تمرینات خود را انجام دهید. به این ترتیب وقفه‌ای در تمرینات شما نمی‌افتد و می‌توانید بهترین نتیجه را بگیرید.

نکاتی برای شروع استفاده از دوچرخه ثابت

اگر به‌تازگی دوچرخه ثابت را خریده‌اید و نحوه دقیق عملکرد آن را نمی‌دانید ادامه این مطلب را بخوانید.

  • کنار دوچرخه بایستید و صندلی را طوری تنظیم کنید که هم سطح خط کمر یا بالای باسن باشد.
  • صندلی، دستگیره‌ها و پدال‌ها باید متناسب با قد و بدن شما باشد.
  • بر روی دوچرخه بروید و پدال بزنید، به خم شدن زانوهایتان دقت کنید. از خم شدن بیش از حد زانوها باید جلوگیری کنید و پدال را طوری تنظیم کنید که هنگام پا زدن تنها خم شدن جزئی در زانوها داشته باشید.
  • طریقه تنظیم مقاومت در طول تمرین را یاد بگیرید زیرا با انجام تمرینات پیشرفته شما نیاز دارید تا مقدار مقاومت را در طول تمرین تغییر دهید.

نحوه انجام تمرینات

بعد از آنکه دوچرخه تان را با توجه به تناسب بدن‌تان تنظیم کردید، حال باید شروع به گرم کردن کنید. گرم کردن و سرد کردن از اصول غیرقابل چشم پوشی قبل و بعد از هر ورزشی است، پس انجام آن را فراموش نکنید.
اگر به انجام تمرینات روی دوچرخه عادت دارید، پاهای شما به‌سرعت خسته نخواهد شد. اگر حس کردید تمرین برای شما زیادی سخت یا زیادی راحت است می‌توانید با تنظیم مقاومت و سرعت در پدال زدن، آن را برای خود مناسب کنید. به یاد داشته باشید که سرعت و مقاومت بیشتر حین انجام تمرینات با دوچرخه ثابت می‌تواند به افزایش چربی و کالری سوزی شما کمک کند.

برنامه تمرینی مبتدی‌ها

اگر تازه کار هستید بهتر است تمرینات را از حد کم شروع کرده و به مرور با اضافه کردن  دقایق در هر تمرین میزان سختی آن را بالا ببرید و تمرین را پیشرفته‌تر کنید.

این تمرینات حدود ۲۵ تا ۳۵ دقیقه است

۵ تا 10 دقیقه ابتدایی را به گرم کردن بپردازید و با شدت کم رکاب بزنید

۵ دقیقه بعدی را با شدت متوسط پدال بزنید

2 – 1 دقیقه با شدت بالا

5 دقیقه با شدت متوسط

2 – 1 دقیقه با شدت بالا

5 دقیقه شدت متوسط

برنامه تمرینی کاهش وزن

این تمرین می‌تواند گزینه خوبی برای سوزاندن کالری و چربی در بدن شما باشد همچنین با تغییر سطح مقاومت می‌توانید بازدهی تمرین را بالاتر ببرید.

 تا 10 دقیقه ابتدایی را به گرم کردن بپردازید و با شدت کم رکاب بزنید
3 – 5 دقیقه بعدی با شدت متوسط

3 – 5 دقیقه با شدت بالا

3 – 5 دقیقه بعدی با شدت متوسط

این تمرین را برای ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به‌ صورت متناوب پیش ببرید در آخر ۵ دقیقه با شدت کم پدال بزنید. این کار برای سرد کردن بدن شما لازم خواهد بود.

سخن آخر

با اینکه دوچرخه سواری در فضای باز میتواند فواید بسیاری داشته باشد. با این حال بسیاری از افراد با وجود شرایط بد آب و هوایی، مشغله‌های کاری و وجود بیماری‌هایی از جمله کویید ۱۹ نمی توانند خارج از خانه تمریناتشان را انجام دهد. از این رو دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی که برای سلامتی مفید است را تهیه می‌کنند. اگر شما هم قصد خرید یکی از پرطرفدارترین تجهیزات ورزشی  مانند خرید دوچرخه اسپینینگ را دارید، بهترین راه در وضعیت موجود خرید از فروشگاه‌های آنلاین است. ما به شما فروشگاه هایپر جیم را برای خرید یا مشاهده محصولات ورزشی پیشنهاد می‌کنیم.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 402
نمایش همه
علاقه مندی ها ()