اگر برای اولین بار می‌خواهید با اسکی فضایی کار کنید بهتر است از قبل نکاتی را در مورد این دستگاه بدانید. در این مطلب راهنمای شروع کار با اسکی فضایی را برای شما آورده‌ایم که میتوانید با مطالعه آن براحتی کار با دستگاه ورزشی خود را آغاز کنید. انتخاب این دستگاه برای انجام تمرینات هوازی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود. زیرا یکی از مهم‌ترین فاکتورها هنگام تصمیم گیری برای انتخاب و خرید یک دستگاه ورزشی عملکرد خوب، مؤثر بودن تمرین و جلوگیری از آسیب رساندن به بدن خواهد بود. امروزه انتخاب و خرید دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی بسیار آسان شده شما میتوانید از سایت هایپر جیم هر گونه وسیله ورزشی را سفارش دهید.

هنگام کار کردن با  اسکی فضایی می‌توانید با خیالی راحت تمرینات هوازی خود را انجام دهید، زیرا آمار به دست آمده نشان می‌دهد که میزان آسیب رساندن به مفاصل و ستون فقرات شما با اسکی فضایی از دستگاه‌های ورزشی دیگر بسیار کمتر خواهد بود.

راهنمای شروع کار با اسکی فضایی

برای انجام تمرینات هم می‌توانید برنامه‌های تمرینی از پیش تعیین شده خود دستگاه استفاده، هم به حالت دستی تنظیمات تمرینات خود را روی دستگاه اعمال کنید. این تنظیمات می‌تواند کم یا زیاد کردن مقاومت و شیب باشد.

به یاد داشته باشید گرفتن نتایج خوب تنها در صورتی امکان پذیر است که میزان زمان و شدت تمرینات را به حداکثر توان خود برسانیم با این کار سلامت قلب و عروق خود را تضمین می‌کنید.

نحوه کار با الیپتیکال از ابتدا به این گونه است:

  1. بر روی پدال‌ها قدم بگذارید و روبه‌روی مانیتور قرار بگیرید.

از آنجایی که پدال‌ها به هم متصل هستند، زمانی که پای خود را می‌گذارید باید مراقب باشید زیرا پدال دیگری شروع به حرکت می‌کند که می‌تواند تعادل شما را بر هم بزند. بنابراین، با گرفتن دستگیره ثابت ماندن تعادل خود کمک کنید.

  1. شروع به پدال زدن کنید تا دستگاه روشن شود.

چند قدم روی دستگاه بردارید با این کار دستگاه شروع به کار می‌کند و نمایشگر آن روشن خواهد شد. اگر این اتفاق نیفتاد می‌توانید دنبال دکمه استارت دستگاه بگردید.

  1. با سرعتی یکسان رکاب بزنید.

هنگام رکاب زدن باید بازوهای شما نیز با دسته‌ها تکان بخورد. هنگامی که پای خود را به سمت پایین می‌برید و در حالت صاف قرار می‌گیرد، دست سمت مخالف باید به سمت بدن کشیده شود. برای مثال زمانی که پای چپ شما پایین رفت دست راستتان باید به سمت بدن کشیده شود و برعکس.

  1. از قفل شدن زانوهایتان پرهیز کنید.

زمانی که پای خود را پایین می‌برید قاعدتاً حالتی صاف و کشیده پیدا می‌کند اما باید توجه داشته باشید که زانو حالت تو رفتگی پیدا کند سعی کنید تا حدودی خم نگه دارید زیرا با این کار از قفل شدن زانو و آسیب دیدگی آن جلوگیری می‌کنید. به یاد داشته باشید این تمرین نیز مانند مانند دوچرخه سواری است با این تفاوت که شما نمی‌شنید اما پای شما باید به صورت پیوسته بالا و پایین برود.

  1. مقاومت دستگاه اسکی فضایی را بالا ببرید.

به یاد داشته باشید همیشه بالا بردن سرعت جوابگو نیست برای مثال در این دستگاه با بالا بردن مقاومت مجبور خواهید شد برای پدال زدن فشار بیشتری وارد کنید، در نتیجه عضلات تان بیشتر درگیر خواهد شد.

  1. جهت پدال زدن را عوض کنید.

یکی از قابلیت پدال‌ها در دستگاه اسکی فضایی آن است که به دو جهت جلو و عقب می‌تواند حرکت کند. همین موضوع باعث می‌شود تمرینات شما متنوع‌تر شده و مزایای بیشتری برای عضلات پا داشته باشد. زیرا حرکت رو به عقب میتواند همسترینگ و عضلات باسن شما را تقویت کند. تنها نکته‌ای که در مورد رکاب زدن به جهت مخالف وجود دارد این است که انجام آن برای زانوها سخت خواهد بود در نتیجه ممکن است آسیب دیدگی زانو را به همراه داشته باشد.

  1. بازوهای خود را به کار بگیرید.

معمولاً در اسکی‌های فضایی دو نوع مختلف از دسته‌ها وجود دارد. در برخی از آنها دسته متحرک و دیگری دسته ثابت استفاده شده است. برای اینکه تمرینات خود را پیشرفته‌تر کنید و بالا تنه خود را نیز درگیر کنید بهتر از مدل‌هایی که بازوی متحرک دارند استفاده کنید.

همچنین استفاده از بازوی چرخشی یا متحرک حین تمرین سخت نیازمند تعادل وضعیت بدنی خوب خواهد بود.

  1. همانطوری که پیش می‌روید شیب و مقاومت دستگاه را افزایش دهید.

با هر تمرین اینتروال پنج دقیقه‌ای مقاومت و شیب را افزایش دهید.

در ابتدا با سرعتی آهسته شروع کنید، 2 دقیقه با شیب ثابت رکاب بزنید.

در دو دقیقه بعدی سرعت خود را افزایش دهید.

بعد از آن حدود یک دقیقه را برای ریکاوری خود بگذارید و با سرعت پایین‌تر رکاب بزنید.

سپس شیب یا مقاومت را افزایش دهید و همین روند را تکرار کنید. فروش اسکی فضایی خانگی توسط این مجموعه انجام می گیرد. 

سخن آخر

در این مطلب همه آنچه باید در مورد الیپتیکال بدانید در قالب راهنمای شروع کار با اسکی فضایی برای شما شرح داده شد. با دنبال کردن این روند میتوانید استارت اولین تمرین خود با این دستگاه فوق العاده را داشته باشید. شما نیز میتوانید اسکی فضایی خود را از هایپر جیم خریداری کرده و شروع به ورزش کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 408
نمایش همه
علاقه مندی ها ()