اگر تا به حال به این فکر نکرده‌اید که تردمیل‌ها چطور و از کجا پیدا شدند باید به شما بگویم موضوع بسیاری جالبی را برای دانستن ازدست‌داده اید. اگر کنجکاو شدید و مایل به دانستن این موضوع هستید با ادامه این مطلب همراه باشید که یک واقعه و اختراع جالب را بشنوید. در گذشته تردمیل‌ها با نامی دیگر و برای کاربردی دیگر ساخته شده بودند اما امروزه ما آنها را برای ورزش در فضای بسته مانند باشگاه یا خانه تهیه و استفاده می‌کنیم. برای تهیه  تردمیل در انواع مختلف میتوانید محصولات هایپرجیم را ببینید همانجا خرید خود را انجام دهید.

پیدایش تردمیل

امروزه تردمیل به یکی از پرطرفدارترین تجهیزات ورزشی تبدیل شده و ورزشکاران حرفه ای تا اشخاص معمولی برای رسیدن به تناسب اندام و تمرین‌های هوازی از این وسیله استفاده می‌کنند.

تعجب میکنید اگر بدانید تردمیل یا به نام قدیمی آن تردمیل چگونه ساخته و برای چه هدفی استفاده می‌شده است. در اصل پیدایش تردمیل‌ها در زمینه های ورزشی هیچ ریشه‌ای نداشته و دست آورد دنیای ساخت و ساز و مهندسی محسوب می‌شود.

اولین نوع تردمیل حدود 200 سال قبل ساخته شد که برطرف کردن چند نیازهای انسانی استفاده میشد. تردمیل‌ها به شکل استوانه و پره‌ای بودند که کاربردهایی نظیر پمپ کردن آب، آسیاب گندم و جو همچنین نقش جرثقیل را داشت. در آن زمان از حیوانات و انسان‌ها برای به حرکت درآوردن این پره‌ها استفاده میکردند.

مخترع تردمیل چه کسی است؟

آقای سر ویلیام کابیت که بنیان‌گذار و مخترع این دستگاه است، آن را در سال 1817 با نام تردویل (TreadWheel) اختراع کرد. در گذشته این وسیله بیشتر در زندان‌ها برای شکنجه یا تنبیه زندانیان کاربرد داشت، زندانیان باید روزانه حدود 6 ساعت روی پره‌های این چرخ بزرگ راه می‌رفتند که غذا و آب برای دیگر زندانیان فراهم کنند.

کلمه تردمیل از دو بخش ترد و میل ساخته شده که ترد (tread) به معنای راه رفتن و میل (mill) به معنای آسیاب کردن است و اشاره به آسیابی دارد که توسز انسان یا حیوانات به حرکت در می‌آید.

اگر مدت زیادی روی تردمیل راه بروید متوجه می‌شوید که چرا استفاده از این وسیله برای زندانیان مانند شکنجه بوده است. مدتی بعد به‌دلیل افزایش رفتار خشونت آمیز با زندانی‌ها، استفاده از این دستگاه ممنوع و غیر قانونی اعلام شد. به همین ترتیب دیگر وجود آن تقریباً داشت برای افراد فراموش میشد.

اولین نوع تردمیل‌های امروزی چگونه ساخته شد؟

اولین تردمیل موتوری در سال 1952 توسط وین کوینتون و رابرت بروس در دانشگاه واشنگتن ساخته شد. استفاده از این وسیله ضربان قلب را بالا می‌برد به همین دلیل از آن برای تشخیص بیماری‌های قلبی و عروقی در بعضی مراکز درمانی استفاده می‌کردند، اما به‌دلیل تعداد کمی که از آن وجود داشت این وسیله بسیار گران قیمت بود. امروزه نیز بیشتر تردمیل‌های ساخته شده با هدف کنترل ضربان قلب ساخته می‌شوند و تجهیزاتی را برای چک کردن آن برای افراد می‌گذارند.

مدت‌ها بعد اواخر دهه 1960 فردی به نام ویلیام استاپ نمونه ابتدایی تردمیل‌های خانگی را ساخت. اما با توجه به وقایع زندان و غیر قانونی شدن آن زیاد مورد استقبال قرار نگرفت. تا اینکه شخصی به نام دکتر کنت کوپر بر اساس این موضوع کتابی نوشت و در آن از فواید استفاده از دستگاه نوشت و اشاره کرد که راهی بسیار مناسب برای بی تحرکی یا کم تحرکی است. افراد مختلف میتوانند با روزی 15 تا 20 دقیقه تمرین ورزشی با این دستگاه به تناسب اندام دلخواه خود برسند و سلامتی شان را تضمین کنند. به این ترتیب بعد از انتشار و همه گیر شدن کتاب کوپر نظر افراد زیادی برای خرید تردمیل خانگی جلب شد. با افزایش تقاضا کارخانه‌های تردمیل‌های ورزشی ساخته شدند و به تولید انبوه رسید و قیمت تردمیل‌ها نسبت به گذشته کاهش پیدا کرد.

بعد از آن ساخت تردمیل‌ها به انواع مختلفی صورت گرفت و به مرور پیشرفت زیادی کرد. از آن به‌عنوان دستگاهی پزشکی و ورزشی برای سلامت انسان‌ها استفاده کردند. اولین تردمیل ساخته شده با نام Pacemaster شناخته میشد.

سخن آخر

تردمیل‌ها قیمت طولانی دارند و گذشت زمان تغییرات بسیاری در کاربرد و شکل ظاهری آنها به وجود آورده است. ما امروز برای اهداف ورزشی مختلف از تردمیل‌ها استفاده می‌کنیم در صورتی که اوایل پیدایش تردمیل از این خبرها نبوده و اصولاً برای تأمین نیازهای انسانی و شکنجه از آن استفاده می‌شده است. نوآوری های ایجاد شده و پیشرفت در ساخت تردمیل‌ها توانسته کیفیت زندگی و سلامتی انسان‌ها را تحت تأثیر قرار دهد. شما براحتی میتوانید انواع تردمیل‌ها با توجه به وضعیت و هدفی که دارید، از فروشگاه هایپرجیم خریداری کنید و آن را درب منزل خود تحویل بگیرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 411
نمایش همه
علاقه مندی ها ()