تردمیل‌ها به‌عنوان دستگاه‌های ورزشی کاربردی توانسته‌اند، توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند. از طرفی هم با استفاده از تردمیل باشگاهی به‌راحتی می‌توانید، عملکرد خود را افزایش دهید و به تناسب‌اندام مورد علاقه خود برسید. در این مقاله قصد داریم که نکات مهمی را برای دویدن روی تردمیل باشگاهی بیان کنیم. با استفاده از این نکات می‌توانید در مدت‌زمان مشخصی به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

14 نکته به‌منظور دویدن روی تردمیل که به‌وسیله آنها می‌توانید عملکرد خود را افزایش دهید

با استفاده از تردمیل باشگاهی و انجام تمرین‌های مختلف روی این دستگاه ورزشی کاربردی می‌توانید از مزایای بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. در واقع با دویدن و راه‌رفتن روی تردمیل‌های باشگاهی هم قادر هستید که وزن خود را کاهش دهید و هم در مدت‌زمان کوتاهی استقامت عضلات خود را افزایش دهید.

اما پایبند بودن به بعضی نکات نه‌تنها تمرین کردن روی این دستگاه برای شما لذت‌بخش خواهد کرد، بلکه تأثیر بهتری روی اندام‌های شما خواهد داشت. 

1- قبل از استفاده از تردمیل باشگاهی بدن خود را گرم کنید

زمانی که قصد دارید از تردمیل‌های باشگاهی استفاده کنید، به حتم باید قبل از آن بدن خود را گرم کنید. خوب است بدانید که با گرم کردن بدن ضربان قلب شما افزایش پیدا می‌کند. در این صورت اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌ها فرستاده می‌شود و گردش خون نیز بهبود می‌یابد. پس بهتر است، قبل از افزایش شیب یا قبل از تعیین سرعت با راه‌رفتن روی تردمیل باشگاهی به مدت 5 دقیقه بدن خود را گرم کنید.

2- با تردمیل باشگاهی آشنا شوید

برای افزایش اثربخشی دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی بهتر است که با نحوه کار با تردمیل‌های باشگاهی آشنا شوید. به‌عنوان‌مثال زمانی که از تردمیل باشگاهی استفاده می‌کنید، می‌توانید از مربی خود بخواهید که عملکردهای مختلف دستگاه را به شما یاد بدهد. زیرا ممکن است که شما مانند بسیاری از افراد دیگر به هنگام کار با این دستگاه با مشکلاتی مواجه شوید.

3- از شیب ملایم استفاده کنید

یکی از نکاتی که به هنگام استفاده و دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی باید به آنها توجه کنید، شیب محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر به‌تازگی تمرین کردن با تردمیل‌های باشگاهی را آغاز کرده‌اید، بهتر است که از شیب بسیار کمی استفاده کنید. در این شرایط هم به‌تدریج به تناسب‌اندام دلخواه خود می‌رسید و هم به‌راحتی می‌توانید از این دستگاه استفاده کنید. بهتر است که باتوجه‌به تمرینات خود و به‌تدریج شیب خود را افزایش دهید.

4- از شیب زیاد استفاده نکنید

همان‌طور که در قسمت بالا بیان کردیم، شیب یکی از مهم‌ترین عواملی است که به هنگام دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی باید به آن توجه کنید. استفاده از شیب زیاد در هنگام استفاده از این دستگاه ورزشی فشارهای زیادی را به کمر و زانوهای شما وارد می‌کند.

برخی از افراد تصور می‌کنند که با استفاده از شیب بیش از حد می‌توانند، نتیجه بهتری را از تمرین خود دریافت کنند. ولی استفاده از شیب زیاد نه‌تنها ایده مناسبی نیست، بلکه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را برای شما به همراه خواهد داشت.

5- دسته‌های تردمیل را نگه ندارید

اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد معتقد هستید که به هنگام دویدن یا راه‌رفتن روی تردمیل‌های باشگاهی باید دسته‌های آن را بگیرید، سخت در اشتباه هستید. در واقع دسته‌های تردمیل باشگاهی برای حفظ تعادل شما به هنگام بالارفتن و پایین آمدن از روی دستگاه طراحی شده‌اند. استفاده بیش از حد از دسته‌ها می‌تواند، آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به گردن، شانه‌ها و کمر شما وارد کند.

6- به سمت جلو خم نشوید

هنگام دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی بدن خود را صاف نگه دارید. هنگامی که پاها به سمت عقب هدایت می‌شوند، اصلاً نیازی نیست که به سمت جلو خم شوید. اگر بیش از حد این عمل را تکرار کنید، هم تعادل خود را از دست می‌دهید و هم با درد در قسمت گردن و کمر مواجه خواهید شد.

7- به سمت پایین نگاه نکنید

یکی از اشتباهاتی که ممکن است شما به هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی انجام دهید، نگاه‌کردن به صفحه‌نمایش دستگاه است. در واقع زمانی که برای ارزیابی عملکرد خود به نمایشگر خیره می‌شوید، به‌حتم فرم دویدن خود را تحت تأثیر قرار خواهید داد. در نتیجه بهتر است که سر خود را صاف نگه دارید و به روبه‌رو نگاه کنید.

8- به گام‌های خود توجه کنید

دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی باید شبیه به دویدن شما خارج از منزل باشد. بهتر است که قدم‌های طبیعی خود را دنبال کنید و گام‌هایی با طول یکسان را انجام دهید. در واقع تغییر دادن مداوم طول گام‌ها سبب می‌شود که انرژی بیشتری را صرف کنید. 

9- سعی کنید که قدم‌های خود را بیشتر کنید

خوب است بدانید که هرچقدر که قدم‌های بیشتری را در مدت‌زمان مشخصی بردارید، اثربخشی تمرین و دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی برای شما بیشتر خواهد شد. به همین منظور نیز بهتر است که گام‌های کوچک‌تر و سریع‌تری بردارید. در این شرایط هم به‌تدریج روند دویدن بهتر می‌شود و هم تمرین کردن روی تردمیل باشگاهی برای شما خسته‌کننده نخواهد شد.

10- زمانی که تردمیل باشگاهی در حال حرکت است، روی آن نروید یا از آن پایین نیایید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که آسیب‌های بسیاری را به شما وارد می‌کند، پریدن یا پایین آمدن از تردمیل باشگاهی در حال کار محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد دارید که از تردمیل پایین بیایید، بهتر است که سرعت و شیب خود را کم کنید. اما به‌طورکلی به شما پیشنهاد می‌شود که قبل از شروع تمرین همه چیز را آماده کنید که مجبور نباشید از دستگاه پایین بیایید و دوباره روی آن بروید.اگر قصد تهیه تردمیل‌های باشگاهی را دارید، به شما پیشنهاد می‌شود که  خرید تردمیل از هایپرجیم را تجربه کنید. در ادامه قصد داریم، نکاتی را که برای دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی ضروری هستند را بیان کنیم.

11- به موسیقی گوش دهید

گوش‌دادن به موسیقی به هنگام دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی یکی از بهترین روش‌هایی است که به‌وسیله آن هم می‌توانید، تمرین را برای خود لذت‌بخش کنید و هم مدت‌زمان دویدن را افزایش دهید. بهتر است که آهنگ‌های انگیزشی و انرژی‌بخش را برای خود انتخاب کنید. زمانی که غرق در موسیقی می‌شوید، زمان به‌سرعت برای شما می‌گذرد.

12- مسیر پیاده‌روی را برای خود تصور کنید

برای اینکه دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی برای شما خسته‌کننده نشود و متوجه گذر زمان نشوید، به شما پیشنهاد می‌شود که مسیری که هر روز در خارج از منزل می‌روید را برای خود تجسم کنید. در واقع با تصویر سازی مسیر و فکر کردن به مکان‌هایی که در آن محل وجود دارند، تمرین کردن و دویدن روی تردمیل باشگاهی برای شما هیجان‌انگیزتر خواهد شد.

13- نوشیدن آب را فراموش نکنید

خوب است بدانید که تمرین کردن و دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی سبب ازدست‌دادن آب بدن می‌شود. به همین منظور نیز به شما پیشنهاد می‌شود که همیشه یک بطری آب را برای خود آماده کنید و هر 20 دقیقه یکبار آب کافی بنوشید.

14- سرد کنید

ممکن است که بعد از پایان تمرین و پایین آمدن از تردمیل باشگاهی سرتان گیج برود یا احساس خوبی نداشته باشید. در واقع امکان دارد که به دلیل سرد نکردن بدن با این مشکل مواجه شوید. زمانی که بدن خود را سرد نمی‌کنید، ضربان قلب و فشارخون شما به‌سرعت کاهش می‌یابد.

کلام آخر

تردمیل‌های باشگاهی یکی از دستگاه‌های ورزشی بسیار کاربردی و مفیدی هستند که در باشگاه‌های ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر شما هم قصد دارید که عملکرد خود را به هنگام دویدن روی تردمیل‌های باشگاهی افزایش دهید، بهتر است که اصول و نکات مهم استفاده از تردمیل باشگاهی را دنبال کنید.

با استفاده از این نکات هم در مدت‌زمان مشخصی به نتیجه دلخواه خود می‌رسید و هم خود را از آسیب‌های احتمالی دورنگه خواهید داشت. هایپرجیم یکی از فروشگاه‌هایی است که به‌راحتی می‌توانید، تردمیل‌های باشگاهی مورد علاقه خود را خریداری کنید

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 368
نمایش همه
علاقه مندی ها ()