رسیدن به تناسب اندام آرزوی هر فردی است که تنها با ورزش و رژیم‌های غذایی سالم اتفاق می‌افتد. در صورتی که زمان و شرایط لازم برای رفتن به باشگاه را ندارید، تردمیل خانگی کمک بسیاری به شما می‌کند. این وسیله ورزشی برای انجام ورزش‌های هوازی مانند پیاده روی و دویدن طراحی شده است‌.

 به‌واسطه استفاده از تردمیل خانگی ، کالری اضافی بدن کاهش پیدا می‌کند و سلامت قلب و اندام‌های دیگر حفظ می‌شود. اما نحوه چگونگی از این وسیله و دویدن روی آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. بسیاری از افراد نحوه صحیح دویدن و راه رفتن روی این دستگاه ورزشی را نمی‌دانند.

عدم استفاده صحیح از تردمیل ممکن است نتیجه‌ای عکس به همراه داشته باشد. به همین دلیل قصد داریم شما را با ۶ اشتباه اساسی که ممکن است در زمان دویدن روی تردمیل مرتکب شوید، آشنا کنیم.

چرخاندن بیش از حد گردن روی تردمیل خانگی

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در زمان دویدن سریع روی تردمیل موجب آسیب به گردن می‌شود، چرخاندن آن برای تماشای صفحه نمایش دستگاه است. این حرکت به گردن فشار زیادی وارد می‌کند و در طولانی مدت سبب دیسک گردن می‌شود.

در زمان دویدن روی تردمیل سعی کنید نگاه رو به جلو داشته باشید و از چرخاندن سر به اطراف یا پایین خودداری کنید. در این صورت علاوه بر حفظ سلامتی گردن، تمرکز شما به تمرینات هوازی معطوف می‌شود و سریع‌تر به نتیجه دلخواه و اندام ایده آل خود خواهید رسید.

نگه داشتن دستگیره در زمان دویدن

یکی دیگر از رایج‌ترین اشتباهاتی که افراد در زمان استفاده از تردمیل خانگی مرتکب می‌شوند، نگه داشتن دستگیره‌های اطراف دستگاه است.

 این دستگیره‌ها برای افراد مبتدی که قادر به حفظ تعادل خود نیستند، کارایی بالایی دارند و برای شروع یادگیری مناسب هستند. اما اگر در تمام طول تمرین دستگیره‌ها را در دست نگه دارید، بازوهای شما دچار آسیب می‌شوند. زیرا در زمان دویدن دست‌ها باید آزاد باشند و به اطراف کشیده شوند.

همچنین با نگه داشتن دستگیره‌ها ۲۰ الی ۲۵ درصد کالری کمتری می‌سوزانید و دیرتر به وزن متعادل خود می‌رسید. اگر از دویدن روی تردمیل خسته شده‌اید، فقط کافی است که سرعت آن را کاهش دهید و یک پیاده روی آهسته داشته باشید.

نزدیکی بیش از حد به جلو دستگاه

 برای دویدن سریع روی تردمیل کافی است فاصله مناسب خود را با جلوی دستگاه حفظ کنید. برخی از افراد به‌دلیل ترس از افتادن مرتکب این اشتباه می‌شوند. در این صورت گام‌های کوتاه‌تری برمی‌دارند که این امر خطر آسیب و افتادن را افزایش می‌دهد.

اگر از دویدن سریع روی تردمیل خانگی می‌ترسید، سعی کنید گام‌های بلندتر یا طولانی‌تر بردارید و در مرکز کمربند قرار بگیرید. در این صورت تمامی اندام‌های بدن درگیر می‌شوند و علاوه بر کاهش وزن اصولی، سلامت آنها نیز چندین برابر خواهد شد. همچنین قرارگیری در وسط کمربند هنگام دویدن ایمنی شما را تضمین می‌کند.

اگر نیاز به خرید یک تردمیل مناسب دارید به سایت فروشگاه هایپرجیم مراجعه کنید و از مزایای بی شمار آن نهایت استفاده را ببرید.

فرود آمدن روی پاشنه پا در تمرین با تردمیل خانگی

استفاده از تردمیل باید با اصول مشخصی همراه باشد. در غیر این صورت ممکن است آسیب‌های جدی به پا، کمر و بدن وارد شود.

یکی از اشتباهاتی که افراد مبتدی و در برخی از مواقع ورزشکاران حرفه‌ای مرتکب می‌شوند، فرود آمدن روی پاشنه پا است. در این صورت فشار بسیاری به ستون فقرات وارد می‌شود و در طولانی مدت فرد را دچار آسیب‌های جدی می‌کند.

برای دویدن روی تردمیل باید با وسط پا روی کمربند آن ضربه بزنید. سپس با حرکت رو به جلو، فشار را به انگشتان پا وارد کنید. دویدن نباید با فرود روی پاشنه پا انجام شوند. در این صورت فشار غیر ضروری به ساق پا و سپس زانوها وارد می‌آید.

تنظیم شیب خیلی تند

دویدن و راه رفتن روی تردمیل خانگی با تنظیم شیب دستگاه نتیجه سریع تری را برای شما به ارمغان می‌آورد. اما دویدن با حداکثر شیب برای مدت طولانی، عضلات را به چالش نمی‌کشاند و میزان کالری سوزی کمتر می‌شود.

شیب را از کم به زیاد تنظیم کنید و به دویدن ادامه دهید. در این صورت تمامی عضلات درگیر می‌شوند و نتیجه مورد نظر حاصل خواهد شد.

دویدن بدون برنامه تمرینی

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می‌کند که در زمان دویدن روی تردمیل به وزن ایده‌آل خود برسید، داشتن برنامه تمرینی مناسب است. در صورتی که برنامه‌ای برای زدن استارت و دویدن روی این دستگاه ندارید، زمان خود را هدر ندهید. فروش تردمیل با قیمت های مختلف اجام می گیرد.

 دویدن با سرعت یکسان و در یک زمان مشخص علاوه بر کسل کردن شما، بدن را در یک حالت مشخص قرار می‌دهد. در این صورت سرعت چربی سوزی نیز افزایش پیدا نمی‌کند و عضلات در یک ریتم ثابت قرار می‌گیرند.

سعی کنید با یک مربی ورزشی برای دریافت یک برنامه تمرینی مناسب، مشورت‌های لازم را انجام دهید. در این برنامه هر دقیقه دویدن روی تردمیل باید با سرعت و شیب متفاوت انجام شود.

 در نتیجه…

تردمیل خانگی یکی از لوازم ورزشی هوازی برای کاهش وزن است که امکان دویدن و راه رفتن را برای شما فراهم می‌کند. در این صورت کالری سوزی اتفاق می‌افتد و سلامت اندام‌ها حفظ می‌شود. اما دویدن باید با اصول مشخص و برنامه تمرینی مناسب هر فرد صورت گیرد. در غیر این صورت مشکلات و آسیب‌های جدی به کمر و پاها وارد می‌شود.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 376
نمایش همه
علاقه مندی ها ()