امروزه تردمیل‌ها جزو وسائل ورزشی پرطرفدار هستند که می‌توان از آنها در هر شرایط و آب‌وهوایی استفاده کرد. به‌خصوص زمانی که شما روش صحیح دویدن روی تردمیل را بدانید و آن را به کار ببندید، این لذت چند برابر است. داشتن   تردمیل خانگی  می‌تواند به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر کوهنوردی می‌کردید یا اینکه محل زندگی شما صاف نبوده است و برای پیاده‌روی شیب‌ها را طی می‌کردید؛ تردمیل خانگی می‌تواند به‌عنوان یک زنگ تفریح برای استراحت پاهای شما باشد.

نحوه صحیح دویدن روی تردمیل بسیار حائز اهمیت است. اگر دویدن شما روی تردمیل به‌صورت مناسب خود انجام نشود، می‌تواند در دراز مدت سبب آسیب رسیدن و بروز عارضه در مفاصل ما شود.

نحوه صحیح دویدن روی تردمیل چگونه است؟

درست است که تردمیل تقلیدی از دویدن یا پیاده روی ما در بیرون از منزل است، اما به‌صورت دقیق یکسان نیست. دویدن روی تردمیل خانگی تفاوت محسوسی دارد که رعایت نکات آن چندان دشوار نیست، در این مقاله ما سعی داریم نحوه صحیح دویدن روی تردمیل را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید با اجرای این راهکارها هم فرم بدن خود را حفظ کنید و هم مانع از رسیدن آسیب به بدن خود شوید.

نحوه قرار دادن پا

برای شروع ابتدا باید سعی کنید که متمرکز باشید. شما از تردمیل خانگی استفاده می‌کنید، پس جاده یا ماشینی وجود ندارد که حواس شما را پرت کند. شما باید تنها به این نکته دقت داشته باشید که روش صحیح دویدن روی تردمیل را پیاده کنید و بدانید با رعایت این نکات احتمال آسیب دیدگی شما به حداقل می‌رسد.

در ابتدا با سرعت کم شروع کنید. سعی کنید پای خود را صاف و مستقیم و به موازات سرخود قرار دهید. اگر این کار برای شما چالش شده است و تمایل دارید پای خود را به طرفین بگذارید، بهتر است سرعت خود را کم کرده وپاهایتان را روی تردمیل خانگی خود صاف قرار دهید.

نحوه حرکت دست‌ها

چنانچه تمایل دارید در حین دویدن روی تردمیل خانگی خود دست‌هایتان ریلکس شود و نیز انرژی بیشتری به شما بدهند دستانتان را حرکت دهید. اجازه ندهید هنگام دویدن روی تردمیل دستانتان در امتداد بدنتان باشد. سعی کنید آنها را در موازات بدن به جلو و عقب تکان دهید. حرکت دست‌ها انرژی بیشتری به شما برای دویدن می‌دهد.

تکان دادن دست‌ها مشکلات مرتبط با کمروشکم را کاهش می‌دهد. با این کار شما کمتر در معرض آسیب قرار می‌گیرید؛ پس دستانتان را بی‌حرکت رها نکنید و به آنها آرامش دهید.

شیب تردمیل را زیاد نکنید

هنگامی که با تردمیل ورزش می‌کنید در مقایسه با ورزش در هوای آزاد مقاومت باد وجود ندارد. از این نظر بهتر است که به تردمیل خود کمی شیب بدهید تا شرایط برابر شود. شیب تردمیل باید بین 5 تا 6 درجه باشد و نه بیشتر. اگر شیب زیاد باشد به مرور موجب آسیب رسیدن به ساق‌پا، زانو و عضلات پشت پا می‌شود.

همچنین شیب تردمیل را باید به مرور زمان بالا ببرید و نباید روند شیب تند دو روز متوالی ادامه داشته باشد و در فواصل زمانی کوتاه مدت و در بین تمرین‌ها لحاظ شود.

نحوه ایستادن

هنگام استفاده از تردمیل شانه‌هایتان را به سمت جلو ندهید. این کار باعث می‌شود که شما قوز کنید و فشار بیشتری به گردن و کمر شما وارد شود. همچنین بعد از تمرین پاهای شما درد بگیرد. بهتر است که هنگام تمرین به‌صورت مداوم وضعیت خود را در آینه چک کنید.

سعی کنید شکم خود را به داخل ببرید و نفس عمیق بکشید. این کار موجب افزایش خون رسانی به بدن می‌شود. طی 3 ثانیه هوا را وارد ریه کنید و طی 2 ثانیه هوای داخلی ریه را خارج کنید. در طول استفاده از تردمیل خانگی نباید سرخود را به سمت پایین خم کنید. اگر در این کار زیاده روی کنید، دچار گردن درد می‌شوید.

دسته تردمیل را نگه ندارید

راه رفتن ودویدن بر تردمیل باید شبیه پیاده‌روی ما در فضای آزاد باشد. در راه رفتن در حالت عادی باید با بدن خود تعادلمان را حفظ کنیم و همینطور در استفاده از تردمیل شما باید تعادل خود را بدون استفاده از دسته‌ها نگه‌دارید. این کار باعث می‌شود شما به سمت جلو خم شوید و قوز کنید. این اتفاق در طولانی مدت موجب ایجاد گردن درد و کمر درد برای شما می‌شود. پس حالت بدن خود را به‌صورت ایستاده حفظ کنید. خرید تردمیل از طریق سایت هایپرجیم بهترین راه برای داشتن تردمیل با کیفیت است.

کلام آخر

امروزه استفاده از تردمیل خانگی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ورزش روزانه در خانه است. ورزش با تردمیل در خانه موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما می‌شود، اما برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید با نحوه دویدن روی تردمیل آشنا باشید. با انجام این نکات می‌توانید از ورزش و تناسب اندام خود به‌صورت همزمان لذت ببرید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 394
نمایش همه
علاقه مندی ها ()