دوچرخه ثابت یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین وسایل ورزشی است که می‌توان با آن ورزش‌ها و تمرین‌های متنوع و پرفشاری را انجام داد. یکی از انواع این دوچرخه‌های ثابت، نوع نشسته پشتی دار است.

ما در این مقاله به بررسی نکات دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار می‌پردازیم و شما را با این وسیله آشنا خواهیم کرد. اگر قصد تهیه یا استفاده از دوچرخه ثابت را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما این مطلب را به خوبی بخوانید.

با فروشگاه اینترنتی هایپرجیم همراه باشید.

معرفی دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار

دوچرخه ثابت از بهترین ابزار جهت رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است. به همین دلیل است که سازندگان آن، انواع مختلفی را برای این وسیله در نظر گرفته و طراحی کرده‌اند. یکی از انواع آن که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم، مدل نشسته و پشتی دار است. شما با نشستن روی این وسیله به راحتی می‌توانید به ورزش کردن و کاهش وزن خود بپردازید.

در ادامه ما نکات دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار که باید قبل از استفاده یا خرید آن بدانید را برای شما شرح می‌دهیم. با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

مزایا

این نوع دوچرخه ثابت، برخلاف دیگر انواع آن، مانند ایستاده،دارای پشتی در پشت خود است که می‌توان به آن تکیه داد. این باعث می‌شود که فشار کمتری به ستون فقرات شما وارد شود و شما کاملا از مزیت دوچرخه بدون هیچ آسیبی بهره‌مند شوید. همچنین تمرکز شما نیز حین ورزش کردن بالا می‌رود و می‌توانید بهتر عضلات خود را تقویت کرده و کاهش وزن را تجربه کنید.

در این نوع دوچرخه، فاصله پدال‌ها تا صندلی زیاد است.

در انواع دیگر، صندلی و پدال از نظر ارتفاع با هم تفاوت دارند، اما در این نوع، صندلی و پدال تقریبا روبروی هم قرار دارند. صندلی این نوع دوچرخه، مساحت بیشتری جهت راحتی بیشتر دارد و معمولا دارای صفحه نمایشی در روبرو است که شما اطلاعات خود را زیر نظر بگیرید.

بنابراین اگر از مشکلات ستون فقرات و کمر رنج می‌برید، این نوع دوچرخه بسیار برای شما مناسب است.

تنظیم صندلی را فراموش نکنید

این مورد معمولا مورد توجه قرار نمی‌گیرد، اما نکته بسیار مهمی در استفاده از این وسیله است.

با تنظیم مناسب صندلی هم تسلط خود را بالاتر می‌برید هم باعث می‌شوید اثر ورزش روی بدن شما بیشتر و بهتر شود. فقط کافی است صندلی را چندین بار عقب و جلو بیاورید که بهترین فاصله را ایجاد کنید و بتوانید به خوبی پدال بزنید و از ورزش کردن با این وسیله کاربردی لذت ببرید.

نوع نشستن

نوع نشستن شما تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت ورزش شما با این وسیله دارد. نوع نشستن شما علاوه بر این که می‌تواند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کند، می‌تواند باعث شود بازده تمرین و ورزش شما با دوچرخه ثابت هم بالاتر برود.

بهتر است از متمایل شدن به سمت جلو در حین تمرین اجتناب کنید و همواره زاویه مناسبی با پشتی این وسیله داشته باشید. اگر ورزش‌های سنگین و هوازی را مد نظر دارید، از دست گیره‌های کناری دستگاه استفاده کنید.

مقاومت و سختی مناسب

از دیگر نکات دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار که می‌توان به آن اشاره کرد، میزان سختی پدال زدن آن است. این دوچرخه هم مانند دیگر انواع آن، دارای درجه بندی مشخصی برای این موضوع است.

در واقع هر چه مقاومت و سختی را بالا ببرید، پدال زدن هم دشوارتر خواهد شد. توصیه می‌شود دز اولین روزهای تمرین، فشار کمی را به خود وارد کنید. رفته رفته فشار را بیشتر کنید. اگر هدف شما از ورزش کردن با این دوچرخه تقویت عضلات پا است، باید فشار را از حد معمولی بیشتر کنید و کاملا خود را به چالش بکشید. این وسیله‌ای فوق‌العاده برای این امر است!

خود را سرگرم کنید!

این وسیله به شما امکان این را می‌دهد که تجربه شیرینی از ورزش کردن داشته باشید و از خسته شدن زود هنگام جلوگیری کنید.

می‌توانید طی ورزش با این دستگاه، کتاب مورد علاقه خود را بخوانید یا سری به شبکه‌های اجتماعی خود بزنید. همچنین می‌توانید برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود را هم مشاهده کنید.

ممکن است بعد از مدتی به ساعت نگاه کنید و مشاهده کنید که زمان زیادی را مشغول ورزش کردن و پدال زدن بوده‌اید. چی چیزی بهتر از این برای شما؟!

کلام پایانی

در این مطلب نکات خرید دوچرخه ثابت باشگاهی در نوع نشسته پشتی دار را برای شما بررسی کردیم. این دوچرخه ثابت می‌تواند گزینه بسیار خوبی هم برای تمرین در باشگاه و هم جهت خرید وسیله ورزشی برای خانه باشد.

با توجه به نوع این وسیله، احتمال آسیب در آن به کمترین میزان خود خواهد رسید و شما به خوبی می‌توانید به تناسب اندام مد نظرتان، با رعایت نکاتی ساده دست پیدا کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 307
نمایش همه
علاقه مندی ها ()