هنگام خرید یا استفاده از  دوچرخه ثابت باشگاهی ممکن است از خود بپرسید کدام دوچرخه را باید استفاده کنید؟ دوچرخه ثابت یا دوچرخه اسپین (چرخشی) کدام  بهتر است. برای این موضوع شما باید هر دو مدل دوچرخه را به خوبی بشناسید و کاربردهای آنها را بدانید در این مطلب ما مزایا و معایب استفاده از دوچرخه اسپین را برای شما بیان کردیم. فروشگاه هایپر جیم انواع دوچرخه ثابت را برای خرید راحت شما در سایت خود ارائه داده است.

کاربرد دوچرخه ثابت و اسپین چگونه است؟

در ابتدا باید بگوییم از دوچرخه‌های ثابت معمولاً در برنامه‌های سلامت عمومی و تناسب اندام استفاده می‌شود. افرادی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند بیشتر به دنبال افزایش قدرت عضلانی و کاهش وزن هستند.
در صورتی که دوچرخه‌های اسپین به صورت تخصصی‌تر ساخته شده و قرارگیری دسته در این دستگاه‌ها پایین‌تر است بنابراین هنگام گرفتن آن بیشتر خم می‌شوید. به طور کلی نحوه ساخت دوچرخه‌های اسپین بسیار شبیه دوچرخه‌های معمولی بوده نحوه قرار گیری بدن در آنها را بخوبی تقلید می‌کند. به همین دلیل توسط ورزشکاران و کلاسهای تناسب اندام گروهی استفاده می‌شود.

مزایا استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی اسپینینگ

علاوه بر مطالب گفته شده در بالا دوچرخه‌های اسپینینگ مزایای زیادی دارند که در ادامه به آنها اشاره شده است.

سهولت استفاده

استفاده از این دوچرخه‌ها به‌دلیل ثابت بودن بسیار راحت بوده و تنها کاری که لازم است انجام دهید سوار شدن و پدال زدن است.

خطر آسیب کمتر

اگر به شکل ظاهری دوچرخه‌های اسپین دقت کرده باشید یک چرخ فلایویل بزرگ جلوی آنها قرار داده شده که وجود این چرخ به حفظ حرکت ثابت شما کمک خواهد کرد. به این دلیل که حرکت شما ثابت بوده و تأثیر کمتری روی مفاصل شما دارد بنابراین آسیب دیدن احتمالی شما از دوچرخه‌های ثابت عمودی کمتر خواهد بود.
اگر بیشتر به حالت ایستاده تمرینات خود را انجام می‌دهید باید بدانید که خطر آسیب برای شما بیشتر از نشستن خواهد بود، البته این موضوع در صورتی است که با سرعت زیاد و مدت طولانی این کار را انجام دهید و تسلط کافی بر حرکت و عضلاتتان نداشته باشید.

ساختار پیشرفته و به روز

در مدلهای پیشرفته هر دو نوع دوچرخه اسپین و ثابت می‌توانید مقدار مقاومت و سرعت را بالاتر ببرید. با افزایش این موارد می‌توانید ماهیچه‌های بیشتری را درگیر کرده و به بالا بردن سطح آمادگی قلبی عروقی خود کمک کنید بنابراین اگر سرعت هدف شماست براحتی در هر دو دستگاه می‌توانید آن را انجام دهید با این حال دوچرخه اسپین برای انجام تمرینات ایستاده بهتر خواهد بود.

کالری سوزی بیشتر از دوچرخه ثابت

یکی از بهترین مزیت‌های تمرین با دوچرخه اسپینینگ را می‌توان سوزاندن بیشتر کالری دانست. وجود چرخ فلایویل در این دوچرخه به‌دلیل سنگینی بیشتر می‌تواند انرژی بیشتری را برای انجام تمرین از طرف شما دریافت کند. بنابراین، با مصرف انرژی بیشتر برای تکمیل تمرین تان کالری سوزانده شده بیشتر خواهد بود.

چرخ فلایویل در دوچرخه اسپینینگ چه کاربردی دارد؟

همانطور که گفته شد دوچرخه‌های اسپین مانند دوچرخه‌های جاده‌ای طراحی می‌شوند. پدال‌ها درست زیر پا قرار گرفتند و وضعیت بدنی خمیده به جلو است و دسته‌هایی دارد که قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود آن را دورتر یا نزدیکتر قرار دهید. چرخ فلایویل یکی دیگر از جزئیات این دوچرخه هاست که به حالت دیسک وزنی بزرگ بوده و معمولاً بین 13 تا 22 کیلوگرم وزن دارد. این دیسک جلوی دوچرخه جایگذاری شده و  توسط یک زنجیر یا تسمه به پدال‌ها متصل می‌شود. وجود این چرخ احساس حرکت را در شما ایجاد می‌کند دقیقاً مانند حس رکاب زدنی که در دوچرخه‌های معمولی داشتید.

مهم تربن نکات استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی اسپین

دقت داشته باشید که ارتفاع صندلی در انجام تمرینات بسیار مهم بوده و می‌تواند باعث آسیب دیدن زانوها شود. بنابراین، قبل از دوچرخه سواری با این دستگاه آن را تنظیم کنید.

برای تنظیم دسته یا فرمان خود زمانی که روی زین نشسته‌اید، بازوهای خود را صاف کنید و به سمت فرمان بروید. این کار باید براحتی انجام شود و طوری نباشد که زانوهایتان به دسته فرمان برخورد کند.

رکاب زدن با دوچرخه معمولاً ساده به نظر می‌رسد اما بسیاری از افراد این کار را اشتباه انجام می‌دهند که بعد از مدتی برایشان عادت می‌شود. این عادت خطرناکی است، زیرا می‌تواند منجر به آسیب یا درد در زانوها شود. همچنین هنگام پا زدن دقت داشته باشید، انگشتان پای شما به سمت پایین نباشد و در حالت طبیعی پای خود را قرار دهید. زانوهای خود را در یک راستا نگه دارید و از خم کردن زانوها به داخل یا بیرون خودداری کنید. به طور کلی باید همه چیز هنگام دوچرخه سواری در یک راستا و رو به جلو باشد.

سخن آخر

همانطور که از مطالب بالا متوجه شدیم دوچرخه‌های اسپین به‌دلیل شباهت بیش از حدی که به دوچرخه‌های معمولی دارد، برای انجام تمرینات مسابقات و یادگیری اصولی دوچرخه بسیار مفید است. همچنین به‌دلیل وجود چرخ فلایویل تمرینات شما سخت‌تر شده و در آخر می‌توانید نتایج بهتری ببینید. برای خرید دوچرخه ثابت از نوع اسپینینگ یا ثابت می‌توانید به سایت هایپر جیم مراجعه کنید و در آنجا مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 288
نمایش همه
علاقه مندی ها ()