کار با تردمیل خانگی مزایای زیادی دارد. سلامتی قلب، کاهش وزن، کاهش استرس، سلامت روانی و موارد مشابه ار فواید استفاده از دستگاه تردمیل هستند. اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که قصد استفاده از این دستگاه  تردمیل خانگی را دارید و با اصول اولیه آن آشنایی ندارید و به اصطلاح مبتدی هستید، تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید. این مقاله به شما کمک خواهد کرد که از این دستگاه راحت‌تر استفاده کنید و تمرین موفقی داشته باشید.

نحوه استفاده از تردمیل خانگی

پیش از استفاده از تردمیل خانگی لازم است که با اصول اولیه استفاده مربوط به آن آشنا شوید:

چه لوازمی برای استفاده از تردمیل نیاز است؟

زمانی که به قصد دویدن به بیرون از منزل می‌روید، باید آمادگی پیدا کنید. درست مانند این حالت باید برای استفاده از دستگاه تردمیل آماده شوید و لوازم و تجهیزات مربوط به آن را فراهم کنید. یک جفت کفش مناسب دویدن، لباس ورزشی راحت، بطری آب، یک حوله کوچک، موسیقی و یا پادکست مورد علاقه از موارد اصلی و مهمی هستند که برای ایجاد انگیزه و پشتکار در طی تمرینات با تردمیل نیاز خواهید داشت.

تردمیل باید چه تنظیمات اولیه‌ای داشته باشد؟

تردمیل‌ها ویژگی‌های متفاوتی دارند. قابلیت تنظیم سرعت و شیب در تنظیمات همه آنها وجود دارد و این موارد برای تمرینات ورزشی مهم و مورد نیاز هستند. مایل بر ساعت، واحد اندازه‌گیری سرعت تردمیل است و با بیشتر شدن این عدد، سرعت تسمه تردمیل نیز بیشتر خواهد شد. در صورتی که هدف از استفاده از دستگاه تردمیل، راه رفتن و پیاده‌روی سبک باشد سرعت دو تا چهار مایل بر ساعت مناسب است. ولی اگر قصد خرید تردمیل برای پیاده‌روی سنگین یا دویدن سبک را دارید سرعت چهار تا پنج مایل بر ساعت پیشنهاد می‌شود. سرعت‌های بیشتر از پنج مایل بر ساعت برای دویدن سنگین توصیه می‌شود. شیب تردمیل روی هر عددی که تنظیم شود به همان میزان، سطح تردمیل را بالا و پایین می‌آورد و قابلیت شبیه‌سازی سطح صاف و یا تپه را خواهد داشت.

چگونه باید روی دستگاه تردمیل دوید؟

زمانی که قصد دویدن روی دستگاه تردمیل را دارید قسمت پشتی بدن خود را به طور عمود نگه دارید، شانه‌های خود را در حالت رها قرار دهید. بهتر است که دست‌های شما از میله‌های کناری دور باشد؛ به این ترتیب بازوهای شما امکان حرکت با ریتم طبیعی راه رفتن شما را خواهند داشت. سعی کنید طی دویدن، هماهنگی با بدن خود را حفظ کنید و تنش های احتمالی که سبب کاهش انرژی شما می‌شود را تشخیص دهید و در صورت امکان آن تنش را از بین ببرید. در صورتی که با سرعت بالا راه می‌روید یا می‌دوید می‌توانید یک سیم ایمنی را به پیراهن خود ببندید تا اگر تردمیل کشیده شد فوری متوقف شود.

فواصل استفاده از تردمیل خانگی باید چگونه باشد؟

یکی دیگر از تمرینات روی دستگاه تردمیل، تمرین اینتروال است. این تمرین کمک می‌کند که در مدت زمان کوتاهی، استقامت هوازی به وجود آید. تمرین اینتروال به گونه‌ای است که میان دوره‌های تمرینی، بالا رفتن ضربان قلب رخ خواهد داد و دوره‌های استراحت به صورت متناوب اتفاق بیفتد؛ این دوره های استراحت باعث می‌شود که بدن برای دوره بعدی بازیابی شود و انرژی پیدا کند. این تمرین را با دستگاه تردمیل انجام دهید تا بین دویدن و راه رفتن، فاصله و تناوب به وجود آید. اگر سرعت‌های پیشنهادی با توجه به ویژگی های فردی شما کم یا زیاد هستند می‌توانید متناسب با خصوصیات خود آن را تغییر دهید.

  • ده دقیقه راه رفتن با سرعت 3 مایل بر ساعت
  • گرم شدن بدن باید با راه رفتن انجام شود. در این حالت شیب باید روی صفر تنظیم شده باشد و سرعت 2 تا 3 مایل بر ساعت باشد. افزایش سرعت تا 4 مایل بر ساعت جهت دویدن سبک و آهسته پیشنهاد می‌شود. عمود قرار گرفتن پشت بدن و درگیر بودن قسمت‌های میانی بدن باید در طول ورزش مورد توجه قرار گیرد. همچنین دست‌ها باید شل نگه داشته شوند.
  • دو دقیقه با سرعت چهار مایل بر ساعت بدوید. در این صورت اولین فاصله دویدن شما انجام می‌شود. بعد از نوشیدن آب و یک تنفس عمیق، در زمان راه رفتن شانه‌های خود را به عقب بازگردانید.
  • چهار دقیقه با سرعت پنج مایل بر ساعت بدوید. این سرعت ممکن است چالش برانگیز باشد اما شما را خسته نمی‌کند. اما اگر زیاد است سرعت را تا چند درجه کاهش دهید.

 

  • سه دقیقه با سرعت سه مایل بر ساعت راه بروید. در این مرحله نیمی از راه را طی کرده‌اید. خود را بازیابی کنید و آماده مرحله بعد شوید.

 

  • سه دقیقه با سرعت پنج و نیم تا شش مایل بر ساعت بدوید. این آخرین مرحله ورزش است و باقی مانده انرژی شما را خواهد سوزاند. این سرعت، بیشترین سرعت موجود در طی این تمرین است. بنابراین در این سه دقیق تمام تلاش و توان خود را به کار بگیرید. اگر به هر دلیلی احساس می‌کنید که این سرعت برای شما مناسب نیست آن را به گونه‌ای تغییر دهید که متناسب با شرایط و خصوصیات فعلی شما است تا بتوانید دودین در این مرحله را به انتها برسید.

7) پنج دقیقه با سرعت دو و نیم مایل بر ساعت، بدن خود را خنک کنید.

خرید تردمیل خانگی از هایپر جیم

برای  خرید تردمیل خانگی مراجعه به فروشگاه هایپر جیم را در برنامه خود قرار دهید. این فروشگاه گزینه های مناسب برای هر فرد را ارائه می‌دهد و افراد را در انتخاب و تعیین دستگاه مناسب و همچنین اصول استفاده از تردمیل‌ها به راهنمایی افراد خواهد پرداخت.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 394
نمایش همه
علاقه مندی ها ()