هر فردی برای داشتن تمرین خود نیاز به محیطی آرام و شاداب دارد. حال تصور کنید دستگاه ورزشی شما به هر دلیلی صداهای ناخوشایندی تولید کند و یک عنصر مزاحم برای تمرین انجام شود. در این صورت از تمرین خود لذت نخواهید برد و تنها حسی ناخوشایند خواهید داشت. اگر وسائل ورزشی شما مانند تردمیل صداهای مختلف و مزاحمی را ایجاد می‌کند، ممکن است از خود بپرسید دلیل آن چیست و بخواهید در صورت امکان خودتان را تعمیر کنید.

علت افزایش صدا در تردمیل

تردمیل‌ها عموماً در همه انواع آن هنگام حرکت صدا تولید می‌کنند، اما این صدا قابل تحمل بوده و اذیت کننده نخواهد بود. در صورتی که صدای دستگاه از ۵۷ دسی بل بیشتر شد باید نگران باشید و بدانید که مشکلی در تجهیزات و قطعات آن به وجود آمده است که باید سریعاً آن را برطرف کنید. در ادامه با ما همراه باشید که با نحوه رفع نویز در تردمیل آشنا شوید. هیچگاه صدای مزاحم دستگاه ورزشی خود را نادیده نگیرید، زیرا ممکن است در ابتدا مشکل بسیار کوچک باشد و با هزینه بسیار کم یا حتی تعمیرات غیرتخصصی مشکل برطرف شود، اما اگر مدت طولانی بگذارید صدا داشته باشد و به تمرینات خود ادامه دهید، مطمئناً باید منتظر مشکل بزرگتری باشید.

نحوه تعمیر و رفع نویز در تردمیل

صداهایی که هنگام تمرین از دستگاه تردمیل خود می‌شنوید می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد این عوامل عبارتند از:

  • صدای تسمه: در بیشتر موارد صدای مزاحم تولید شده هنگام تمرین شما با تردمیل به‌دلیل تسمه خواهد بود. در راهنمای نگهداری از تردمیل‌ها گفته شده که باید به‌طور مرتب تسمه و سطح زیرین آن را تمیز کنید و نگذارید گردو غبار در قسمت پایینی تسمه جمع شود. همچنین باید با استفاده از روان کننده تردمیل آن را روغن کاری کنید. اگر تسمه دستگاه شما قابلیت روان کننده ندارد، خودتان به‌طور مرتب بعد از حداقل ۲۰۰ کیلومتر سطح زیر آن را روغن کاری کنید. در صورتی که با این کار هم مشکل صدای وزوز آن برطرف نشد باید کشش تسمه را بررسی کنید. بعد از مدتی استفاده از تردمیل امکان دارد تسمه کشش اولیه خود را از دست بدهد و تقریباً شل بشود. در این حالت می‌توانید با سفت کردن پیچ‌های کششی تسمه که در نزدیکی غلتک وجود دارد مشکل را برطرف کنید.
  • صدای موتور: به‌طور معمول موتورها قبل از عرضه در بازار توسط سازندگان بارها چک می‌شوند و این یک مورد نادر در تولید صدا در تردمیل است. با این حال اگر متوجه شدید که آب یا رطوبت به هر طریقی وارد فنها شده، احتمال آسیب دیدن و تولید صدا در این مورد وجود دارد. همچنین می‌تواند در صورت نگهداری نادرست و افزایش گردو خاک در موتور نتواند عملکرد درستی داشته باشد. در این شرایط نیاز به کمک یک فرد متخصص دارید و بهتر است با نمایندگی دستگاه ورزشی خود تماس بگیرید.
  • صدای غلتک: مشکل صدای غلتک را خودتان نیز می‌توانید برطرف کنید. اگر یک تردمیل گران قیمت خریده باشید ممکن از هیچ گاه با مشکل صدای غلتک روبرو نشوید. با این حال در صورتی که صدای زمزمه از غلتک‌ها شنیدید فقط لازم است درپوش را بردارید و پیچ‌های مجاور را بررسی کنید. اگر شل شده بودند با استفاده از یک پیچ گوشتی آن را سفت کنید. کار دیگری که باید انجام دهید چک کردن تسمه‌های غلتکی است اگر احساس کردید این تصمیم‌ها خشک شدند، با گریس یا روان کننده آنها را چرب کنید و دیگر صدایی از آنها نخواهید شنید.
  • صدای قطعات نامرتب: صدای ناشی از قطعات نامرتب می‌تواند به‌دلیل شل شدن پیچ و مهره‌ها بر اثر استفاده زیاد باشد. در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید سفت کردن پیچ و مهره‌ها است. خود شما نیز با داشتن ابزاری کم میتوانید این کار را انجام دهید. خرید تردمیل باشگاهی از هایپرجیم به صورت مطمئن است.
  • نویز مکان: قرار گرفتن تردمیل در مکانی ناهموار می‌تواند هنگام دویدن و راه رفتن صدا تولید کند. برای از بین بردن این مشکل از تشک تردمیل میتوانید استفاده کنید، در صورتی که با این کار مشکلات صدا برطرف نشد، ممکن است مشکل از تسمه یا غلتک باشد.

    فروشگاه هایپرجیم

    نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

    تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

    آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 320
نمایش همه
علاقه مندی ها ()