تمرین ورزشی در کنار رژیم غذایی دو عضو جدایی ناپذیر هستند که شما را به اندامی ایده آل و متناسب می‌رسانند. یکی از بهترین دستگاه‌های بدنسازی که امکان انجام تمرینات هوازی را برای شما میسر می‌کند، تردمیل نام دارد. این دستگاه در دو نوع خانگی و  تردمیل باشگاهی به تولید می‌رسد. حال شاید برای شما سؤال ایجاد شود که تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟ دستگاه تردمیل خانگی بیشتر از نظر اندازه و قدرت موتور با تردمیل باشگاهی متفاوت است.

این دو نوع تجهیزات بدنسازی در نحوه کارکرد با یکدیگر تفاوتی ندارند و برای انجام تمرینات پیاده روی و دویدن در سرعت و شیب‌های متفاوت طراحی شده‌اند. با این حال اگر متقاضی خرید هر کدام از این تجهیزات هستید و اطلاعات کافی در این خصوص ندارید با ما همراه باشید که شما را با تفاوت‌های انواع تردمیل خانگی و باشگاهی آشنا کنیم.

تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟

ورزش با تردمیل شما را در زمان کوتاهی به اندام ایده آل و مورد نظرتان می‌رساند. زیرا این دستگاه به‌گونه‌ای طراحی شده است که انجام فعالیت‌های هوازی را برای شما شبیه سازی می‌کند. پیاده روی و دویدن جز ورزش‌های هوازی و بسیار ضروری هستند که با افزایش چربی سوزی، به کاهش وزن کمک می‌کنند.

این دستگاه ضربان قلب و جریان خون در مغز را افزایش می‌دهد و به رشد رگ‌های جدید در مغز کمک می‌کند. به‌واسطه تمرین با تردمیل خانگی و باشگاهی اکسیژن و موارد مورد نیاز سلول‌های مغزی سریع‌تر به آنها می‌رسد و این امر در سلامت جسمی و روانی شما تأثیرات شگفت انگیزی دارد. در ادامه به شما می‌گوییم که تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟

ابعاد تردمیل خانگی و باشگاهی

در زمان خرید تردمیل باید به این نکته توجه کنید که برای چه فضایی نیاز به این دستگاه دارید. زیرا این دستگاه‌ها دارای انواع متنوع خانگی و باشگاهی هستند و هر کدام از آنها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند. تردمیل خانگی به‌دلیل محدودیت فضا در ابعاد کوچکتر تولید می‌شود و ممکن است در مدل‌های تاشو نیز در بازار وجود داشته باشد.

فروشگاه تردمیل آنلاین یکی از معتبرترین و محبوب‌ترین فروشگاهی‌های آنلاین است که با توجه به ابعاد فضایی که در اختیار دارید، شما را به دستگاه مورد نظرتان می‌رساند. در این فروشگاه انواع تردمیل‌های خانگی و باشگاهی با ابعاد و اندازه متنوع به فروش می‌رسند و از هدر رفتن زمان شما در هنگام خرید حضوری جلوگیری می‌کنند. تردمیل‌های خانگی در حالت کلی کوچکتر از تردمیل‌های باشگاهی هستند و برای انجام ورزش‌های کم حجم و سبک به کار می‌روند.

تحمل وزن در انواع تردمیل

میزان تحمل وزن یک دستگاه ورزشی یعنی بالاترین حدی است که یک دستگاه تحمل می‌کند و نباید بیشتر از آن میزان به دستگاه مورد نظر فشار وارد کرد. تردمیل خانگی و باشگاهی نیز هر کدام دارای مقدار تحمل وزن متفاوتی هستند.

یکی از نکاتی که به شما کمک می‌کند به جواب این سؤال که تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟ برسید، توجه به این نکته است. افرادی که در خانه به ورزش مشغول هستند، وزن مشخصی دارند. از این رو دستگاه‌های خانگی به‌گونه‌ای طراحی می‌شود که قادر به تحمل وزن‌های متفاوت نیستند.

تفاوت در قدرت موتور

یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که دو دستگاه خانگی و باشگاهی تردمیل را از هم متمایز می‌کند، تفاوت در قدرت موتور آنها است. تردمیل‌های خانگی بدون شک قدرت موتور کمتری نسبت به تردمیل‌های باشگاهی دارند. زیرا انواع خانگی این دستگاه برای تعداد محدودی از افراد استفاده می‌شود. اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ  دهید که تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟ می‌گوییم که دستگاه‌های باشگاهی باید از دوام و قدرت بالاتری برخودار باشند که در اثر استفاده مداوم دچار آسیب نشوند.

نحوه کارکرد موتور تردمیل باشگاهی با جریان برق متناوب است. اندازه این نوع جریان برق الکتریکی ثابت نیست و به‌صورت دوچرخه‌ای تغییر پیدا می‌کند که همان جریان برق فاز و نول است. اما در تردمیل خانگی از جریان برق ثابت یا مستقیم استفاده می‌شود.

این نوع جریان برق که به آن DC نیز می‌گویند، ساده‌ترین جریان الکتریکی است. تردمیل‌های خانگی که موتور آنها با این جریان برق به کار می‌افتد، بازدهی کمتری نسبت به تردمیل‌های باشگاهی با جریان برق AC دارند و ساعت استفاده از آنها محدود است. به همین دلیل هزینه این دستگاه‌ها نیز به‌مراتب کمتر از تردمیل‌های باشگاهی هستند. موتورهای به کار رفته در تردمیل‌های باشگاهی سر و صدای زیادی تولید می‌کنند و سیستم کنترل برق آنها پیچیده‌تر است. فروش تردمیل در تنوع بالا در سایت هایپرجیم انجام می گیرد. 

در نتیجه..

در این مقاله سعی کردیم به جواب این سؤال که تردمیل باشگاهی با تردمیل خانگی چه تفاوتی دارد؟ پاسخ دهید. در نتیجه باید بگوییم که تردمیل‌های خانگی و باشگاهی در ابعاد و اندازه، قیمت، موتور، نوع جریان برق و میزان تحمل وزن با یکدیگر متفاوت هستند.

به همین دلیل قبل از خرید تردمیل باید نوع آن را مشخص کنید. تردمیل‌های خانگی برخلاف تردمیل‌های ورزشی دارای صدای موتور کمتری هستند و سیستم کنترل جریان الکتریکی در آنها ساده‌تر است. از این رو بازدهی کمتری نیز نسبت به تردمیل‌های باشگاهی دارند و نباید بیش از یک ساعت به‌صورت مداوم از آن استفاده کرد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 363
نمایش همه
علاقه مندی ها ()