استفاده از دوچرخه‌ ثابت باشگاهی آسان است. تقریباً در هر باشگاه ورزشی یافت می‌شود و اگر قصد خرید دوچرخه ثابت دارید، معمولاً قیمت مناسبی دارند و به فضای کمی نیاز خواهید داشت.

دوچرخه‌های ورزشی تمرین ساده و بسیار مؤثر را ارائه می‌دهند. اگر دوست دارید دوچرخه سواری کنید اما نمی‌خواهید خطر رویارویی با ماشینی که سرعت می‌گیرد یا در بارانی سیل‌آسا خیس شوید. در ادامه برخی موارد مهم را در این زمینه بیان خواهیم کرد.

دوچرخه ثابت باشگاهی و آغاز ماجرا

فرم محبوب ورزش است که بتوانید از تمرینات خود بیشترین بهره را ببرید. دوچرخه سواری عمدتاً تمرین برای پایین تنه است. عضلات زیر "حرکات اصلی" هستند که مسئول فشار دادن پدال‌های به اطراف هستند. عضلات درگیر عبارت‌اند از:

  • جلو و پشت ران (عضلات چهار سر ران و همسترینگ)
  • باسن (گلوتئوس ماکسیموس)
  • عضلات ساق پا (گاستروکنمیوس و کف پا)

چگونه بهتر تمرین کنیم؟

با رعایت این نکات مفید، بیشترین بهره را از تمرینات خود ببرید و استفاده درستی از دوچرخه ثابت باشگاهی داشته باشید.

راحتی زین

 بسیاری از دوچرخه‌های ورزشی دارای یک زین پهن هستند و زین‌های پهن می‌توانند به تاندون‌های قسمت بالای ران‌ها فشار وارد کنند که به‌مرورزمان می‌تواند بسیار ناراحت‌کننده شود. زین پهن ممکن است به نظر راحت باشد و در ابتدا احتمالاً راحت خواهد بود، اما در حالی که مدتی طول می‌کشد تا به زین باریک‌تر عادت کنید، معمولاً در دراز مدت بهتر هستند.

اگر قصد خرید دوچرخه ثابت خود را دارید و زیاد از آن استفاده می‌کنید، زین باریک‌تری را در نظر بگیرید.  همچنین اگر تعداد زیادی مایل دوچرخه ثابت انجام می‌دهید، برای راحتی بیشتر، شورت دوچرخه سواری را بپوشید.

عضلات مورد هدف دوچرخه‌های ورزشی بیشتر در قسمت پایین تنه کار می‌کنند. عدم درگیری بالاتنه به این معنی است که برای ایجاد یک سطح خوب از تناسب اندام همه‌جانبه، باید تمرینات خود را با تمرینات بالاتنه مانند فشار و کشش تکمیل کنید.

درجه حرارت

از آنجایی که جریان هوا وجود ندارد، چیزی که هنگام دوچرخه‌سواری در فضای باز به دست می‌آید، می‌تواند در دوچرخه ثابت بسیار گرم و عرق کند. اگر در اتاق گرم ورزش می‌کنید، به خصوص در خانه، پنکه نصب کنید و آن را به سمت دوچرخه خود هدایت کنید تا کمک کند خنک و راحت باشید.

حداقل، دوچرخه خود را نزدیک پنجره باز کنید. یک بطری آب در دسترس داشته باشید تا آبرسانی مجدد آسان شود. بسیاری از دوچرخه‌های ثابت دارای بطری‌های مخصوص طراحی شده‌اند که بتوانید بطری نوشیدنی را به دوچرخه خود وصل کنید

کف‌پوش

گرم شدن و عرق کردن نیز به این معنی است که کف زیر دوچرخه و خود دوچرخه ممکن است دچار آسیب آب شوند. این مشکل در باشگاه نیست، اما اگر در خانه ورزش می‌کنید ممکن است مشکل ساز شود:

یک حوله زیر دوچرخه ثابت خود قرار دهید که عرق را بگیرید و حوله‌ای در دست داشته باشید تا صورت خود را در حین تمرین پاک کنید.

راه اندازی مناسب تمرینات طولانی مدت روی دوچرخه‌های ورزشی می‌تواند باعث بی‌حس شدن پاها و باسن درد شود. به خصوص اگر دوچرخه به درستی تنظیم نشده باشد. این ناراحتی می‌تواند به این معنی باشد که تمرینات خود را کوتاه کرده‌اید یا اگر کمی از قبل بی انگیزه هستید، حتی شروع نکنید. بنابراین، مهم است که دوچرخه ورزشی خود را به خوبی تنظیم کنید.

چگونه یک دوچرخه تابت باشگاهی راه اندازی کنیم؟

دوچرخه با نصب بد می‌تواند بسیار ناراحت کننده باشد و اکثر آنها فقط تا حدی قابل تنظیم هستند. اگر خیلی قد بلند یا خیلی کوتاه قد هستید، ممکن است متوجه شوید که دوچرخه به خوبی برایتان مناسب نیست.

کلید تمرین دوچرخه ورزشی راحت و مؤثر این است که مطمئن شوید دوچرخه به درستی تنظیم شده است.

ارتفاع صندلی

کنار دوچرخه خود بایستید و صندلی را طوری تنظیم کنید که زین تقریباً در راستای باسنتان باشد.

ارتفاع فرمان

دسته‌های خود را طوری تنظیم کنید که تقریباً با زین هم سطح شوند. تنظیم پایین فرمان ممکن است دستگاه را آیرودینامیک‌تر کند، اما وقتی در داخل خانه هستید، این خیلی مهم نیست و احتمالاً بسیار ناراحتتان می‌کند. بالا بردن دسته‌های فرمان از ارتفاع زین به این معنی است که قائم‌تر خواهید بود و ممکن است تمرین راحت‌تری داشته باشید.

پدال

روی دوچرخه بنشینید و پاهای خود را روی پدال قرار دهید. یک پا را به سمت پایین و برای حرکت پدال فشار دهید. بدون خم شدن به پهلو و با پای صاف، پایتان باید حدود 10-15 درجه خم شود. صندلی را در صورت لزوم تنظیم کنید که به ارتفاع مناسب برسد. کمی خیلی پایین بهتر از کمی خیلی زیاد است.

تسمه

پاهای خود را طوری قرار دهید که مستقیماً روی دوک پدال قرار گیرند. اگر بند یا گیره‌ای برای انگشتان پا دارید، آن‌ها را تا حدی محکم کنید که پاهایتان به خوبی در جای خود قرار گیرند. وضعیت بدن بلند بنشینید و به جای کمر به سمت جلو خم شوید. خرید دوچرخه ثابت باشگاهی را از سایت انجام دهید. 

سخن آخر

برای اینکه بتوانید روش استفاده صحیح از دوچرخه ثابت باشگاهی را یاد بگیرید، رعایت نکات بالا بسیار مهم خواهد بود. البته روش صحیح تمرین نکته مهم بعدی است که می توانید از طریق سایت هایپرجیم اقدام به مطالعه کرده و خود را حرفه ای کنید. حواستان باشد که داشتن اطلاعات مهم ترین نکته در این موضوع خواهد بود.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 314
نمایش همه
علاقه مندی ها ()