فقط به این دلیل که آخرین مایل خود را سپری کرده‌اید یا آخرین تکرار خود را به پایان رسانده‌اید، به این معنی نیست که تمرینتان با تردمیل باشگاهی تمام شده است. در واقع، کاری که بعد از تمرین انجام می‌دهید به همان اندازه مهم است که در طول آن چه می‌کنید.

ریلکس کردن بدن پس از تردمیل باشگاهی

بعد از هر تمرینی که با تردمیل باشگاهی کرده‌اید، عضلات شما خسته شده و شروع به شکستن می‌کنند. زمان بلافاصله پس از ورزش برای ترمیم عضلات و بافت، تقویت قدرت و ریکاوری کلی ضروری است. در حقیقت مرحله بعد از تمرین، بخش مهمی از هر برنامه ورزشی است. در اینجا پنج کار کلیدی که باید بعد از تمرین انجام دهید، آورده شده است.

1. خنک شوید

دلیلی وجود دارد که تردمیل حالت «خنک کردن» دارد: وقتی ورزش می‌کنید، تلاشتان مثلاً هشت از 10 است و بدنتان به کمک نیاز دارد که به یک از 10 برگردد. ایست ناگهانی فعالیت می‌تواند باعث تجمع خون در پاهایتان شود، فشار خون کاهش یابد و ممکن است سرگیجه حاصل شود. پس از دویدن، سرعت گام خود را کم کنید و به مدت سه الی پنج دقیقه (یا اگر تلاش فوق‌العاده شدیدی بود، بیشتر) راه بروید.

خنک کردن بدن حتی بعد از تمرین قدرتی نیز مهم است. پس از بلند کردن، سعی کنید برخی از حرکات کششی پویا مانند پیاده روی یا حرکات یوگا انجام دهید. این کار کمک می‌کند که ضربان قلب خود را به حالت آرام‌تر برگردانید که به حدود 100 تا 120 ضربه در دقیقه است.

2. کشش

پس از تمرینات با تردمیل باشگاهی، عضلات گرم می‌شوند که انعطاف‌پذیرتر شوند. این زمانی است که بیشترین مزایای انعطاف‌پذیری را خواهید دید. حرکات کششی همچنین تنش ناشی از تمرین را کاهش می‌دهد.

اگرچه مشخص نشده است که کشش باعث کاهش صدمات شود، اما نشان داده شده است که باعث کاهش درد روز بعد در عضلات همسترینگ، چهارپایان و ساق پا می‌شود. حرکات کششی همچنین گردش خون را در نواحی کلیدی حفظ می‌کند و پس از شروع شکستن ماهیچه‌ها، روند بهبودی را تسریع می‌کند.

از نظر فنی باید هر عضله اصلی را با چهار تکرار در هر بار 15 تا 60 ثانیه کشش دهید. اما ممکن است حدود 40 دقیقه طول بکشد. در عوض، می‌توانید با ۵ تا ۱۰ دقیقه فرار کنید.

اگر فقط 1 کشش قصد انجام دارید، توصیه می‌کنیم کشش حوله همسترینگ را انجام دهید. در این کار به پشت دراز بکشید، پا را بالا بیاورید و حوله‌ای را دور پای خود حلقه کنید. انتهای حوله را بکشید تا پای خود را به سمت قفسه سینه ببرید و کشش را در همسترینگ خود احساس کنید. این وضعیت را حفظ کرده و با پای دیگر خود تکرار کنید.

3. هیدراته

هر بار که حرکت می‌کنید، آب بدن خود را دفع می‌کنید. پس از تمرین شدید، باید منابع آب را دوباره پر کنید. این به کاهش درد عضلانی و افزایش قدرت و انعطاف‌پذیری کمک خواهد کرد. بعد از تمرین به چه مقدار مایع نیاز دارید؟

روشی ساده برای فهمیدن این موضوع وجود دارد که قبل از تمرین خود را وزن کنید، سپس پس از پایان مجدد این کار را خود را انجام دهید. وزنی که از دست دادید، کاملاً وزن آب است. برای جبران، باید آن وزن را به صورت مایعات بنوشید، به اضافه 25 تا 50 درصد برای جبران آنچه در ادرار از دست می‌دهید.

4. شیک پروتئینی

مهم نیست در چه زمانی از روز به ورزش با تردمیل باشگاهی می پردازید.. صبح، بعدازظهر یا شب. در هر حال باید بعد از تمرین شیک پروتئینی بنوشید. این کار را 15 تا 30 دقیقه بعد از تمرین، زمانی که پنجره متابولیکتان باز است، انجام دهید.

این زمانی است که عضلاتتان نسبت به جذب مواد مغذی واکنش بیشتری نشان می‌دهند. شیک، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها را به عضلات برمی گرداند که بتوانند بازسازی و قوی‌تر شوند. دستور غذا خوب حدود چهار گرم کربوهیدرات به ازای هر 1 گرم پروتئین است.

اگر شیک پروتئینی نمی‌خواهید، قویاً لیوانی از شیر شکلات را توصیه می‌کنم. مطمئناً، قند زیادی دارد، اما شیر بدون چربی برایتان مفید است و با شکلات، نسبت درستی دارد.

5. ماساژ

ماساژ می‌تواند تا 50 درصد ریکاوری را تسریع کند و تورم و آسیب عضلانی را کاهش دهد. این کار برای از بین بردن گره‌ها و یا چسبندگی‌ها عالی هستند.

اگر نمی‌توانید به ماساژ کامل بپردازید، غلتک فومی بگیرید، آن را روی زمین بگذارید و از وزن بدن خود استفاده کنید تا آن را در امتداد پشت و گردن خود بچرخانید. حتی اگر هیچ مزیت فیزیکی وجود نداشته باشد، حداقل مزایای روانی و عاطفی وجود دارد. فقط مطمئن شوید که فشار خیلی عمیق یا سنگین نباشد، زیرا می‌تواند به ماهیچه‌های آسیب‌پذیر آسیب برساند.

سخن آخر

برای اینکه بتوانید از تردمیل باشگاهی در دفعات بعدی به میزان صد درصدی توان خودتان بهره ببرید، مرحله آخر را جدی بگیرید و کارهای بیان شده را انجام دهید. با این کار قادر هستید که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. برای خرید تردمیل و اطلاعات بیشتر به سایت هایپرجیم مراجعه کنید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 381
نمایش همه
علاقه مندی ها ()