گاهی اوقات ممکن است که تردمیل یا قسمت‌های مختلف آن با مشکلات و خرابی‌های جدی مواجه شود. در این میان معمولاً مشکلات موتور تردمیل‌ها یکی از مواردی هستند که حتماً باید آنها را جدی گرفت و تعمیرات لازم را به‌سرعت و بلافاصله انجام داد. در این مقاله قصد داریم که برخی از مشکلات رایج در موتور تردمیل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

 تردمیل‌ها و موتورهای آنان به‌عنوان مهم‌ترین قسمت‌های این دستگاه‌ها

خوب است بدانید که تردمیل‌ها در دو نوع خانگی و باشگاهی وجود دارند. همان‌طور که واضح است، این دستگاه‌های ورزشی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند. معمولاً موتور تردمیل‌ها مهم‌ترین قسمت محسوب می‌شوند که نیروی لازم را برای حرکت و راه‌اندازی قسمت‌های مختلف دستگاه ایجاد می‌کنند. خوب است بدانید که معمولاً موتورهای این دستگاه‌های ورزشی در انواع مختلف وجود دارند. علاوه بر این ناگفته نماند که موتور تردمیل اغلب ولتاژی بین 80 تا 260 ولت را تولید می‌کند.

برخی از مشکلات رایج بین موتور تردمیل‌ها

گاهی اوقات مشکلات موتور تردمیل‌ها، علائمی را به همراه دارند. از این علائم می‌توان به عدم حرکت صحیح تسمه، بوی سوختگی، جرقه زدن و... اشاره کرد. اما بعضی وقت‌ها معمولاً خرابی‌ها و مشکلاتی که در موتور این دستگاه‌ها ایجاد می‌شوند، هیچ علائمی را به همراه ندارند. در این شرایط شما مجبور هستید که از فردی متخصص یا سرویس‌کاری زبده بخواهید که موتور دستگاه شما را تعمیر کند. در این قسمت سعی دایم که دو مورد از مشکلات موتور تردمیل‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

1- از کار افتادن موتور تردمیل یا عملکرد نامناسب آن

گاهی اوقات امکان دارد که موتور تردمیل‌ها به‌خوبی کار نکنند با به طور کامل از کار بیفتند. معمولاً در این شرایط شما باید هزینه‌های بسیار بالایی را برای تعمیرات پرداخت کنید. ازکارافتادن و عملکرد غیر صحیح موتور دلایل مختلفی مانند تسمه‌های نامناسب، شکستگی برخی از قسمت‌ها و ... دارد. در این شرایط بهتر است که تسمه‌های دستگاه را عوض کنید و تسمه‌هایی با جنس‌های مرغوب و کیفیت بالا بخرید.

2- کار کردن موتور تردمیل تنها در سرعت‌های بالا

گاهی اوقات امکان دارد که موتور تردمیل شما فقط در سرعت‌های بسیار بالا کار بکند. در این شرایط معمولاً موتور دستگاه نه‌تنها به‌خوبی کار نمی‌کند، بلکه تنها در سرعت‌های بسیار بالا عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهد. متأسفانه در این صورت شما مجبور هستید که موتور دستگاه را به طور کامل تعویض کنید. زیرا گاهی اوقات امکان تعمیر موتور این مدل از تردمیل‌ها وجود ندارد.

نکات مهمی که قبل از تعویض و تعمیر موتور تردمیل‌ها باید به آنها توجه کنید

همان‌طور که در قسمت‌های بالاتر بیان کردیم، گاهی اوقات مشکلات موتور تردمیل‌ها ساده و برخی اوقات پیچیده هستند. در برخی از شرایط امکان تعمیر این موتورها وجود دارد، اما بعضی وقت‌ها این امکان برای شما وجود ندارد. در این صورت شما باید با پرداخت هزینه‌های مربوطه موتور دستگاه را تعویض کنید و نمونه‌ای جدید را بخرید. اما پیش از تعمیر یا تعویض موتور بهتر است که به نکات مهمی توجه کنید.

1- از خراب نبودن قسمت‌های دیگر مطمئن شوید

تعمیر موتور تردمیل‌ها و تعویض آنها هزینه‌های بسیار بالایی دارد. قبل از اینکه بخواهید، موتور دستگاه خود را تعمیر کنید یا موتور جدیدی را بخرید، بهتر است که از خراب نبودن بخش‌های دیگر دستگاه اطمینان حاصل کنید. در این شرایط اگر متوجه خرابی قسمت‌های دیگر شوید، مجبور به پرداخت هزینه‌های بالا برای تعمیر موتور دستگاه خود نیستید. ما در تردمیل آنلاین در کنار شما هستیم که با ارائه تردمیل‌هایی مرغوب و خدمات مربوطه شما را به‌درستی در این مسیر راهنمایی کنیم.

2- کتاب راهنمای دستگاه را مطالعه کنید

یکی از نکاتی که قبل از تعمیر موتور تردمیل‌ها حتماً باید انجام دهید، مطالعه دفترچه راهنما است. معمولاً هنگامی که تردمیل با مشکلات و خرابی‌هایی مواجه می‌شود، کدهای خطایی روی صفحه نمایشگر ایجاد می‌شوند. بهتر است که کدهای خطایی را در دفترچه راهنما چک کنید. در این صورت شما به‌راحتی می‌توانید، مشکل به وجود آمده در دستگاه را به‌خوبی شناسایی کنید. بهتر است که در صورت نیاز از تعمیرکار کمک بگیرید. خرید تردمیل خانگی را با امکانات ویژه انجام دهید.

کلام آخر

تردمیل‌ها یکی از کاربردی‌ترین دستگاه‌های ورزشی به‌حساب می‌آیند که امروزه مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. اما گاهی اوقات ممکن است که اجزای مختلف تردمیل با مشکلاتی مواجه شوند. در این شرایط بهتر است، قبل از هر چیزی با فردی متخصص مشورت کنید و راهنمایی‌های لازم را از او بگیرید. گاهی اوقات  مشکلات موتور تردمیل‌ها هزینه‌های بسیار بالایی را برای شما به همراه خواهند داشت.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 381
نمایش همه
علاقه مندی ها ()