تردمیل به عنوان یکی از پرطرفدارترین دستگاه‌های ورزشی از ایام قدیم تا به امروز مورد توجه ورزشکاران و علاقه مندان تناسب اندام بوده است. این دستگاه ورزشی برای کارایی بهتر و ثبات عملکرد در درازمدت نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است. شما می‌توانید نحوه نگهداری و مراقبت از تردمیل خانگی را در مقاله‌ای در سایت هایپر جیم مشاهده کنید. یکی از مهمترین عوامل در نگهداری مناسب روغن‌کاری تردمیل خانگی شما خواهد بود. به یاد داشته باشید برای مراقبت از تردمیل، تنها روغن‌کاری نمی‌تواند تأثیر داشته باشد و باید دیگر نکات مراقبتی را نیز رعایت کنید.

روغن‌کاری تردمیل خانگی قسمت: تسمه

می‌توان گفت از بین تمام دستگاه‌ها تجهیزات ورزشی تناسب اندام خانگی تردمیل نیاز به بیشترین مراقبت و نگهداری را دارد. دلیل آن هم طراحی به‌خصوص آن است زمانی که شما روی قسمت بالای تسمه راه می‌روید یا می‌دوید قسمت زیرین آن با اجزای دیگر مانند موتور، غلتک و عرشه در تماس است. به همین دلیل نیاز است سطح تماس این قطعات روان باشد.

بسیاری از تسمه‌ها خاصیت خود روان کننده دارند، در این شرایط نیازی نیست زیاد نگران خشک ماندن سطح زیرین تسمه باشید. زیرا بعد از مدتی استفاده تسمه، ماده روان کننده را آزاد می‌کند به همین ترتیب روغن‌کاری دستگاه شما خود به خود انجام می‌شود. اگر متوجه شدید تسمه دستگاه تردمیل خانگی شما چنین قابلیتی را ندارد، باید زمانی را تعیین کنید و به‌طور منظم روغن‌کاری تردمیل را خودتان انجام دهید.

اگر استفاده معمولی از دستگاه دارید بهتر از هر سه ماه یا هر ۱۳۰ مایل روغن‌کاری تردمیل را انجام دهید.
در صورتی که از تردمیل خود با شدت سرعت زیاد استفاده می‌کنید و استفاده مکرر از آن دارید بهتر است تعداد دفعات چک دستگاه را بیشتر کنید. در این صورت اگر نیاز به تعمیر داشت می‌توانید به‌سرعت وارد عمل شده و از خرابی‌های بعدی جلوگیری کنید.

چگونه روغن‌کاری تسمه را انجام دهیم؟

برای انجام روغن‌کاری دستگاه خود بهتر است به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنمای تردمیل مراجعه کرده و طبق آن عمل کنید با این حال اگر دسترسی به دفترچه ندارید این راهنما می‌تواند به شما کمک کند روغن‌کاری دستگاه را خودتان انجام دهید.

ابتدا باید از خشک بودن سطح داخلی مطلع شوید، برای این کار پیچ مخصوص تسمه را که در قسمت پایینی عرشه قرار دارد با یک آچار آلن مناسب یا پیچ گوشتی باز کنید. زمانی که تسمه تردمیل شل شد، آن را بالا بیاورید و دست خود را به قسمت زیرین آن بکشید. اگر متوجه شدید سطح داخلی خشک است و روغنی روی پوشش ظاهری آن وجود ندارد به این معنی است که زمان روغن‌کاری شما فرا رسیده است.

در کل مراحل روغن‌کاری طی 6 مرحله انجام می‌شود که در ادامه به آن اشاره کرده‌ایم.

  1. روان کننده مناسب تردمیل که بر پایه سیلیکون باشد تهیه کنید. در این مورد دقت کنید از روغن یا گریس که مخصوص وسائل دیگر هستند استفاده نکنید، این کار ممکن است باعث آسیب رساندن به تردمیل خانگی شما شود.
  2. ابتدا دستگاه را از برق بکشید و تسمه را طبق دستورالعملی که در بالا گفتیم باز کنید.
  3. تسمه را بلند کنید و روان کننده را در زیر آن حداقل 5 بار اسپری کنید.
  4. تشک را دوباره وصل کنید و با سرعت آهسته به‌مدت ۵ تا ۶ دقیقه حرکت کند با این کار روان کننده‌ای که استفاده کردید، در کل سطح داخلی تسمه به‌طور یکسان توزیع می‌شود.
  5. تردمیل را از برق بکشید و یک پارچه نرم کنار خود داشته باشید، با آن روغن اضافی که در دو طرف تسمه جمع شده است را پاک کنید.
  6. تسمه را در جای خود ببندید و پیچ‌ها را خوب سفت کنید به‌طوری که کشش تسمه به‌درستی انجام شود.

روغن‌کاری عرشه تردمیل

به یاد داشته باشید روغن‌کاری عرشه تردمیل را بهتر است هر ۶ ماه یکبار یا پس از گذشت ۱۸۰ ساعت استفاده از تردمیل انجام شود. عدم روغن‌کاری عرشه باعث خراشیده شدن آن قسمت و از بین رفتن تسمه خواهد شد.

  • ابتدا تردمیل را از برق کشیده و با بلند کردن تسمه دسترسی خود را نسبت به عرشه تردمیل آزاد کنید. بهتر است برای این کار از شخصی دیگر نیز کمک بگیرید.
  • روان کننده را به صورت یک خط مستقیم در کنار عرشه پخش کنید. بهتر است حدود 15 سانتیمتر از کناره تسمه را بگیرد. این کار را برای طرف دیگر نیز انجام دهید.
  • تسمه را به جای خود برگردانید و تردمیل را روشن کنید. بهتر است بگذارید دستگاه حدود ۵ دقیقه با سرعت آهسته کار کند که روان کننده به اطراف قسمت‌های آن نیز برسد.

به پایان مراحل روغن‌کاری تردمیل رسیدید. برای انجام روغن‌کاری دیگر حداقل ۲ تا ۳ ماه زمان بگذارید.

سخن آخر

اگر می‌خواهید تردمیل خانگی شما برای مدت زیادی عملکرد درست خود را داشته باشد، باید به مسئله نگهداری و مراقبت از آن توجه کافی داشته باشید. در این مطلب روش انجام یکی از مراحل مهم و تاثیرگذار مراقبت از تردمیل را به‌طور کامل توضیح داده‌ایم. امید است با انجام آن مشکلی در رابطه با خشک ماندن و اصطکاک تسمه تردمیل خود نداشته باشید. هایپر جیم یک فروشگاه آنلاین بوده و تمام دستگاه‌ها و تجهیزات ورزشی را برای خرید تردمیل راحت‌تر مشتریان در دسترس قرار داده است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 349
نمایش همه
علاقه مندی ها ()