فعالیت بدنی کافی و امن در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است. یکی از بهترین تمرینات، تمرین با   تردمیل  در دوران بارداری بوده که کمترین فشار را به مادر باردار وارد خواهد کرد. البته لازم است که نکاتی برای انجام این تمرینات رعایت شود.

در این مقاله سوالاتی که مادران باردار در مورد تمرین با تردمیل دارند را پاسخ می‌دهیم. همچنین یک برنامه تمرینی با تردمیل برای نمونه را برایتان شرح می‌دهیم.  

آیا تمرین با تردمیل در دوران بارداری امن است؟

پاسخ این سوال قطعا مثبت است. اگر مشکل خاصی ندارید و پزشک برایتان استراحتی را در نظر نگرفته تمرین با تردمیل در دوران بارداری به طور کامل بی‌خطر بوده و هیچ اشکالی ندارد.

بهتر است که مادر باردار در طول روز فعالیت سبک و پیاده‌روی را در برنامه خود داشته باشد و در هوای آزاد قدم بزند. اما گاهی این موضوع ممکن نیست. در هوای خیلی گرم تابستان یا سرد پاییز و زمستان قدم زدن در هوای آزاد نه تنها مفید نیست، بلکه می‌تواند به فرد آسیب بزند.

پیاده‌روی روی تردمیل بهترین راه برای انجام فعالیت‌های روزانه کنترل شده است. اگر پزشک برای فرد محدودیتی را در نظر نگرفته می‌تواند با تنظیم سرعت و شیب تردمیل در ساده‌ترین حالت، تمرین خود را شروع کند.  

سرعت مناسب برای تمرین با تردمیل

اگر پیش از بارداری نیز عادت به ورزش روی تردمیل داشتید و پزشک برایتان محدودیتی را در نظر نگرفته، می‌توانید با همان سرعت به تمرین با تردمیل در دوران بارداری ادامه دهید. البته دقت کنید که این سرعت مخصوص 3 ماه اول بارداری و در حالتی است که بتوانید به سادگی تعادل خود را حفظ کنید.

یکی از راه‌های برای فهمیدن سرعت مناسب تست صحبت است. تمرین را با سرعتی که مد نظرتان است آغاز کنید، سپس در حین راه رفتن شروع به صحبت کردن کنید. اگر احساس تنگی نفس دارید و صحبت کردن برایتان مشکل است، سرعت خود را کاهش دهید.  .

میزان تمرین امن در بارداری روی تردمیل

شرایط جسمانی مادر باردار بسیار حساس بوده و مادر باردار نباید بیش از حد فعالیت کند. درمورد تمرین با تردمیل در دوران بارداری نیز حواستان باشد که بیش از حد تمرین نکنید. میزانی از تمرین مناسب است که فشار زیادی را به مادر وارد نکند.  

اگر بدن شما شروع به گرفتن، بدن درد و در بیش از اندازه در نواحی مختلف کند، دست از تمرین بکشید یا سختی تمرین را کم کنید. همچنین لازم است که مراقب دمای بدن خود نیز باشید. دمای بدن هنگام تمرین نباید زیاد بالا برود.

با سرعت، شیب و مسافتی تمرین کنید که احساس راحتی دارید. نباید فشار زیادی به بدن خود وارد کنید. حواستان باشد که شما مسافری را با خود حمل می‌کنید، کوچک‌ترین مشکل در سلامتی شما بر سلامتی او نیز تاثیر می‌گذارد.

مزایای تمرین با تردمیل در دوران بارداری

تمرین با تردمیل در دوران بارداری نه تنها اشکالی ندارد، بلکه می‌تواند دوران بارداری شما را راحت‌تر کرده و از مشکلات شما در این دوران بکاهد.

ورزش کردن در این دوران به شما کمک می‌کند که بدن خود را سالم نگه داشته و در دوران رشد جنین، کمتر اذیت شوید. همچنین ورزش در دوران بارداری می‌تواند زایمان را ساده‌تر کند. علاوه بر این ورزش با کاهش تجمع مایعات در پاها به کاهش تورم در این نواحی کمک می‌کند.

برنامه ورزشی بارداری برای تمرین روی تردمیل

در ادامه برنامه‌ای مناسب و ساده برای تمرین با تردمیل در دوران بارداری را برایتان آوردیم. به کمک این برنامه می‌توانید تمرین امنی را داشته باشید و نگران آسیب‌های احتمالی نباشید.

  • گرم کردن: به مدت 5 دقیقه و با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در ساعت و با شیب 1 درصد تمرین را آغاز کنید.
  • مرحله اول: به مدت 5 دقیقه سرعت را 2 کیلومتر در ساعت و شیب را بین 2 تا 3 درصد افزایش دهید.
  • مرحله دوم: به مدت 5 دقیقه سرعت را 2 کیلومتر در ساعت افزایش و با همان شیب تمرین کنید.
  • مرحله سوم: به مدت 3 دقیقه سرعت را به 4 تا 5 کیلومتر در ساعت تغییر و شیب را 2 درصد افزایش دهید.
  • مرحله چهارم: به مدت 2 دقیقه با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در ساعت و شیب را 2 درصد کاهش دهید.
  • مرحله پنجم: به مدت 3 دقیقه با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در ساعت و شیب را به 3 درصد برسانید.
  • مرحله ششم: به مدت 2 دقیقه با سرعت 4 تا 5 کیلومتر در ساعت و با شیب 2 درصد تمرین کنید.
  • سرد کردن: به مدت 5 دقیقه و با سرعتی بسیار کم در حد پیاده‌روی و با شیب 0 درصد سرد کنید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید که در بارداری خود فعالیت بدنی امن و مناسبی را داشته باشید، تردمیل می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. البته بارداری دوران حساسی برای فرد بوده و بایستی مراقب تمام حرکات و رفتارها باشد. لازم است که در تمرین با تردمیل در دوران بارداری نیز مراقب خود و فرزندتان باشید.

فروشگاه هایپرجیم با تنوع فراوانی که در زمینه لوازم ورزشی و به خصوص تردمیل دارد، می‌تواند خرید تردمیل باشگاهی مناسب و رضایت‌بخشی را برای شما رقم بزند. به این فروشگاه مراجعه کرده و بهترین خرید عمرتان را انجام دهید.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 390
نمایش همه
علاقه مندی ها ()