تردمیل‌ها را می‌توان یکی از متداول‌ترین تجهیزات ورزشی دانست که در باشگاه‌ها و خانه‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید. افراد بسیاری فکر می‌کنند هر زمان که بخواهند، می‌توانند بر روی تردمیل رفته و تمرین خود را آغاز کنند. با این حال کار با تردمیل آنطور که نشان می‌دهد آسان نبوده و برای کار کردن اصولی با این دستگاه‌ها و گرفتن نتایج مثبت باید نکاتی را در رابطه با استفاده صحیح از این آن بدانید. هنگامی که به‌درستی از دستگاه استفاده کنید می‌توانید نتایج کاملاً متفاوت آن را در سلامت و تناسب اندام خود ببینید. برای آنکه خریدی آسان‌تر داشته باشید می‌توانید خرید تردمیل خود را از فروشگاه‌های آنلاین مانند هایپرجیم سفارش داده و آن را براحتی تحویل بگیرید.

اصول مهم کار با تردمیل باشگاهی

هر آنچه که شما باید هنگام کار کردن با تردمیل بدانید را در این مقاله آورده‌ایم. سعی کنید از داشتن این اشتباهات اجتناب کنید در این صورت قادر خواهید بود میزان بروز آسیب‌ها را به مقدار زیادی کاهش دهید.

گرم کردن قبل از ورزش را نادیده نگیرید

با آنکه بخشی از گرم کردن را با خود دستگاه تردمیل انجام می‌دهید حرکات کششی قبل از اینکه مستقیماً روی تردمیل بروید می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. با انجام حرکات کششی پویا عضلات خود را گرم و آماده کنید، به یاد داشته باشید انجام این حرکات باعث افزایش عملکرد شما نیز خواهد شد. بعد از انجام این حرکات و قبل از شروع تمرینات سخت با تردمیل برای گرم کردن روی تردمیل رفته و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه با سرعت متوسط و بدون شیب پیاده روی انجام دهید. نادیده گرفتن این بخش مساوی است با آماده کردن بدن برای هر نوع آسیب دیدگی.

مستقیم نگاه کنید

بسیاری از افراد هنگام تمرین به پایین پای خود نگاه می‌کنند، به گفته خودشان میخواهند حرکاتشان را چک کنند و از درستی آن مطمئن شوند. با این‌حال می‌توان گفت این مورد یکی از بزرگترین مشکلات  کار با تردمیل برای تازه‌کاران است. نگاه کردن به سمت پایین باعث می‌شود بدن شما از حالت تراز خود خارج شده و ریتم دویدن را از دست بدهید. به این صورت امکان آسیب دیدن شما زیاد خواهد بود، بنابراین سعی کنید نگاهتان را مستقیم نگه دارید و با شل کردن شانه‌ها و صاف نگه داشتن کمر در وضعیت بدنی خوبی قرار بگیرید.

از ایجاد ضربه اضافی جلوگیری کنید

هنگام دویدن روی تردمیل نحوه قدم گذاشتن شما بر روی تسمه تأثیر بسیار مهمی در سلامت اندام‌تان دارد.
درست است که هر کسی سبک راه رفتن مخصوص به خود را دارد با این حال اگر سبک دویدن شما صحیح نباشد در طولانی مدت به اندام شما آسیب وارد خواهد شد. سعی کنید زمانی که می‌دوید با پاشنه فرود نیاید این کار برای زانوها و کمر شما نتایج بدی خواهد داشت، به جای آن سعی کنید از قسمت میانی پا استفاده کرده و به سمت جلو پا فرود بیایید.

گام‌های کوچک برندارید

اگر به‌تازگی ورزش با تردمیل شروع کردید طبیعی است که ترس افتادن از تردمیل را داشته باشید بنابراین سعی می‌کنید تنها در قسمت جلوی عرشه تردمیل بدوید. با این حال باید به این نکته توجه داشته باشید که دویدن شما در این قسمت باعث می‌شود گام‌های شما کوتاه‌تر شده و فرم بدن درستی نداشته باشید.

دمبل را در دست خود نگیرید

استفاده از دمبل هنگام انجام تمرینات با تردمیل می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد و میزان سوزاندن کالری را در شما افزایش دهد. البته باید بدانید گرفتن دمبل در دست خطرناک بوده و پیشنهاد نمی‌شود. به جای آن وزنه‌های مچ پا تهیه کنید، در این صورت دستانتان آزاد خواهد بود و می‌توانید آنها را به درستی حرکت دهید و دیگر دچار عدم تعادل هنگام تمرین نخواهید شد.

دستگیره های تردمیل رها کنید

درست است که این دسته ها برای پشتیبانی شما حین تمرین ساخته‌ شده اند. با این حال کردن گرفتن آنها و نگه داشتن طولانی مدت درست زمانی که دارید روی دستگاه میدوید نه تنها مفید نخواهد بود بلکه ضرر هم خواهد داشت. با نگه داشتن این میله ها نمی توانید به فواید تمرین خود دست پیدا کنید همچنین میزان کالری سوزانده شده در شما نیز کاهش می یابد. از دیگر ضررهای نگه داشتن این میله ها می توان به ایجاد فرم بد بدن اشاره کرد. در شرایطی که شما این میله را رها نکنید، بعد از مدتی می تواند باعث گرفتگی در شانه ها، گردن و پشت شما شما شود. بهتر آن است که دست شما هنگام دویدن بر روی تردمیل کنارتان باشد و طبق حرکت شما تکان بخورد. در این صورت شکل صحیح دویدن را خواهید داشت و نگران ضرر های تمرین نخواهید بود. خرید تردمیل باشگاهی نیاز به دقت بالایی دارد. 

سخن آخر

اگر به دنبال گرفتن نتایج خوب و تاثیرگذار با تردمیل هستید ابتدا با اصول تمرین با دستگاه آشنا شوید و اطمینان حاصل کنید تا جای ممکن از انجام اشتباهات ورزشی جلوگیری کنید. با انجام تمرینات با روش صحیح میزان درصد آسیب دیدگی خود را کم کنید و از مزایای آن بیشترین بهره را ببرید. پیدا کردن یک تردمیل باشگاهی خوب کار سختی نیست تنها لازم است به صورت آنلاین یا حضوری از فروشگاه هایپرجیم تردمیل باشگاهی خود را انتخاب و خریداری کنید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 382
نمایش همه
علاقه مندی ها ()