یکی از بخش‌های اساسی و مهم درباره استفاده صحیح از دستگاه تردمیل این است که با چگونگی کار با صفحه نمایش تردمیل آشنایی پیدا کرد. از زمان آغاز تمرین ورزشی به وسیله دستگاه تردمیل تا پایان فعالیت روی آن، نگاه فرد به کنسول دستگاه خواهد بود. طبیعی است که نگاه کاربر دستگاه تردمیل طی مدت زمان استفاده از آن سبب می‌شود که این سوال در ذهن کاربر نقش ببندد که کاربرد این نمایشگر و دکمه‌های کنار آن چیست. اگر تمایل دارید راجع به صفحه نمایش دستگاه تردمیل برای خرید تردمیل بیشتر بدانید تا انتهای این مقاله با هایپرجیم همراه شوید.  

راهنمای کار صفحه نمایش دستگاه تردمیل

 هر کدام از دکمه‌های دستگاه تردمیل کاربرد و معنایی دارند و با فشرده شدن هر کدام، دستور مورد نظر توسط دستگاه تردمیل اجرا خواهد شد. مشاهده این دستورها از طریق نمایشگر امکان‌پذیر است؛ به عنوان مثال افزایش سرعت توسط نمایشگر قابل مشاهده است.

نمایشگر

همه دستگاه‌های تردمیل موتوری، نمایشگر دارند. این بخش از دستگاه، اطلاعات مورد نیاز در هنگام فعالیت دستگاه را نمایش می‌دهد و پس از استفاده نیز آنها را ذخیره می‌کند. اندازه نمایشگر و اعداد آن بستگی به برند و مدل دستگاه دارد. این اطلاعات عبارتند از:

1) سرعت

2) مسافت

3) کالری سوزی

4) شیب

5) برنامه‌های از پیش تعیین شده

6) سرعت ضربان قلب

7) زمان

دکمه‌ها

دکمه سبز، دستگاه تردمیل را روشن می‌کند و دکمه قرمز، آن را خاموش می‌کند. این دکمه‌ها ممکن است با کلمات Start  و Stop و یا کلمات on و off نام‌گذاری شده باشند.

زمان 

در زمان آغاز تمرین ورزشی، ثبت زمان توسط این دکمه انجام می‌شود و مدت زمان راه رفتن و دویدن را نمایش خواهد داد.

سرعت 

به طور معمول سرعت بر اساس مایل بر ساعت و یا کیلومتر بر ساعت اندازه گیری می‌شود. تنظیم عدد سرعت با استفاده از دو دکمه + و – صورت می‌گیرد. همه دستگاه‌های تردمیل، میزان تغییر سرعت یکسانی ندارند. اما برخی دستگاه‌های تردمیل از صفحه نمایشی برخوردار هستند که همه سبک‌های تغییر سرعت را به صورت همزمان دارند. میزان سرعت مطلوب بسته به کاربر تفاوت دارد و به مواردی مانند نوع برنامه تمرینی، هدف ورزش و شکل بدن وابسته است. 

شیب 

این دکمه، میزان تغییر شیب را نمایش می‌دهد که امکان دارد نمایش آن به صورت عددی و یا درصدی باشد. با افزایش شیب، تمرین شما روی تردمیل تجربه‌ای مانند راه رفتن و یا دویدن روی تپه و یا دیگر مسیرهای شیب‌دار به شما خواهد داد. میزان شیب دستگاه‌های تردمیل از 2 تا 15 درصد می‌تواند تغییر کند.

مسافت 

این دکمه، مسافتی که در تمرین طی شده است را نمایش می‌دهد. اندازه‌گیری مقدار مسافت از طریق دورسنج تسمه انجام می‌شود و واحد اندازه‌گیری آن کیلومتر و مایل است. بین مسافت طی شده رابطه مستقیمی با مقدار سرعت وجود دارد؛ به گونه‌ای که افزایش سرعت، افزایش مسافت طی شده را نیز به دنبال خواهد داشت.

مانیتور ضربان قلب

 تعداد ضربان قلب در هر دقیقه تعیین کننده نرخ ضربان قلب است. سنسورهایی که روی دستگیره‌های دستگاه تردمیل وجود دارند، نرخ ضربان قلب را اندازه می‌گیرند. برای نمایش میزان نرخ ضربان قلب به صورت دقیق به وسیله نمایشگر باید این سنسورها را با دست بگیرید. این ویژگی دستگاه تردمیل حائز اهمیت است؛ زیرا عاملی مهم برای تناسب اندام است. به عبارت بهتر در صورت تمایل به کاهش وزن با استفاده از دستگاه تردمیل، قرارگیری در محدوده هوازی ( در حالت معمولی بازه هشتاد درصد و نود درصد از نرخ ضربان قلب) کافی است. هدف از تعبیه مانیتور نرخ ضربان قلب روی صفحه نمایش همین بوده است.

کالری

این دکمه نشان دهنده میزان کالری‌های سوزانده شده طی تمرین طبق قد، وزن، فاصله، سرعت و شیب است. این میزان با فشردن دکمه مربوطه قابل تنظیم است. اما توجه به این نکته الزامی است که این محاسبه به طور دقیق نیست و تقریبی است.

شروع سریع

برخی تردمیل‌ها دارای دکمه شروع سریع هستند و به داشتن تمرینی سریع کمک می‌کنند. در واقع تنظیم سرعت و شیب دستگاه به طور اتوماتیک انجام می‌شود و نیازی به تغییر این موارد توسط کاربر نیست. به این ترتیب تمرکز و آسودگی ورزشکار بیشتر خواهد شد.

سرعت متناوب

همه دستگاه‌های تردمیل، پشتیبانی این دکمه را انجام نمی‌دهند. در صورتی که دستگاه تردمیل شما دارای این دکمه بود باید استفاده نحوه صحیح استفاده از آن را بیاموزید. این ویژگی قابلیت ارائه عملکردی عالی را دارد تا کاربر تمرین متناوبی داشته باشد.

برنامه های از پیش تعیین شده

این برنامه‌ها به وسیله دکمه‌هایی اجرا می‌شوند که وظیفه آنها این است که برنامه‌هایی را به صورت خودکار فراهم می‌کنند. تنظیمات مرتبط به صورت خودکار توسط دستگاه تردمیل اجرا می‌شود.

در پایان بدانید

راهنمای کار با صفحه نمایش دستگاه تردمیل در این مقاله ارائه شد. لازم است که هر کدام از آنها را درک کرد تا در موقعیت مناسب استفاده کرد. نوع برند و مدل دستگاه تردمیل می‌تواند سبب تغییر در کنسول و صفحه نمایش دستگاه شود و تفاوت‌هایی در هر کدام از آنها ایجاد کند. با این وجود، دکمه‌ها، مشخصات و برنامه‌های همه دستگاه‌های تردمیل مشابه هستند؛ به طوری که امکان استفاده آسان برای کاربران با وجود خرید دستگاه تردمیل جدید نیز امکان پذیر است.

خرید تردمیل از هایپرجیم

برای  خرید تردمیل باشگاهی  امکان استفاده از خدمات فروشگاه‌های اینترنتی تردمیل برای متقاضیان وجود دارد. فروشگاه هایپرجیم نیز امکان خرید اینترنتی دستگاه تردمیل را برای مشتریان ایجاد کرده است. پس می‌توانید برای خرید از این طریق اقدام کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 356
نمایش همه
علاقه مندی ها ()