دوچرخه ثابت یکی از تجهیزات ورزشی است که در حال حاضر برندهای معتبری از آن در بازار موجود است و در دو نوع باشگاهی و خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف بسیاری از افراد از کار با دوچرخه ثابت، کاهش وزن و لاغر شدن است که تناسب اندام را به دنبال خواهد داشت. این مقاله به معرفی دوچرخه ثابت باشگاهی و نحوه عملکرد آن پرداخته است و به این پرسش پاسخ خواهد داد که دوچرخه ثابت باشگاهی در لاغری چه تاثیری دارد؟

دوچرخه ثابت باشگاهی و لاغری

فعالیت به وسیله دوچرخه ثابت، یک ورزش هوازی به شمار می‌آید که به تناسب اندام و کاهش وزن کمک می‌کند. البته رژیم غذایی کم کالری نیز باید ضمیمه ورزش شود. انواع دوچرخه ثابت در دسترس و موجود در بازار عبارتند از:

دوچرخه ثابت اسپینینگ

دوچرخه ثابت نشسته

دوچرخه ثابت نشسته پشتی دار

دوچرخه ثابت بر لاغری اثر مستقیمی دارد و امکان لاغر شدن با هر سه دوچرخه ثابت وجود دارد. اما برای فشار وارد نشدن بر کمر می‌توان از دوچرخه ثابت نشسته استفاده کرد و ضمن کاهش وزن، عضله‌های ران و ساق پاها فرم و شکل می‌گیرد. همچنین در راستای لاغر شدن شکم همراه با فرم گرفتن عضله‌ها می‌توان دوچرخه اسپینینگ (ایستاده) را مورد استفاده قرار داد. حالت نشستن در دوچرخه ثابت به دوچرخه معمولی شباهت دارد؛ به طوری که حالت بدن عمودی است و درگیر شدن عضله‌های ناحیه شکم رخ خواهد داد و در نهایت لاغر شدن فرم گرفتن ماهیچه‌های بدن اتفاق می‌افتد. به طور کلی اگر از دوچرخه ثابت اسپینینگ استفاده شود، سبب سوختن کالری در کل بدن و به خصوص قسمت شکم خواهد شد.

برآوردی از حداکثر ضربان قلب که قابل تحمل است که با توجه به سن و شرایط بدن تعیین می‌شود برای ورزش از طریق دوچرخه ثابت اهمیت دارد.

برنامه چربی‌سوزی با دوچرخه ثابت حائز اهمیت است. نتیجه تحقیقات نشان دهنده این است تمرینات با وقفه با دوچرخه ثابت در سوزاندن چربی‌های بدن و شکم اثرگذار است.

نحوه انجام تمرینات با وقفه بر روی دوچرخه ثابت  

1) در ابتدا با مقاومت کم پدال بزنید و این گونه تمرین ورزشی را آغاز کنید. مدت زمان این فعالیت 5 تا ده دقیقه به منظور گرم شدن بدن است. با استفاده از این روش، افزایش گردش خون ایجاد خواهد شد. علاوه بر آن، ضربان قلب بیشتر خواهد شد اما حداکثر نخواهد شد.

2) پدال زدن به مدت یک تا دو دقیقه را انجام دهید. تا زیاد شدن ضربان قلب این حرکت را ادامه دهید. طی این فعالیت، هشتاد تا نود درصد از توان بدنی فرد باید مورد استفاده قرار گیرد.

3) در این مرحله، پدال زدن آسان به مدت یک تا دو دقیقه را انجام دهید تا جایی که ضربان قلب فرد ، در حالت کنترل شده  قرار گیرد. طی این وضعیت شصت و پنج درصد از توان بدنی باید به کار گرفته شود.

4) در انتها باید رکاب زدن برای استراحت و سرد شدن بدن به مدت سه تا پنج دقیقه به آرامی انجام شود.

باید این نکته را مورد توجه قرار داد که این تمرین با وقفه می‌تواند دارای تنظیمات متفاوتی باشد. به طور مثال می‌توان فواصل زمانی متناوب ورزش سبک و سنگین را به مدت سی ثانیه تغییر داد.

آنچه بهتر است در پایان بدانید

دوچرخه ثابت باشگاهی از تجهیزات ورزشی است که استفاده از آن رایج شده است. در این مقاله، یک نمونه برنامه چربی‌سوزی با دوچرخه ثابت شریح شده است که برای از بین بردن چربی های شکم به کار گرفته می‌شود. اما این نکته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد که رعایت رژیم غذایی کم کالری در کنار برنامه ورزشی برای کاهش وزن ضروری است.

خرید دوچرخه ثابت از هایپرجیم

برای خرید دوچرخه ثابت می توانید به فروشگاه اینترنتی هایپرجیم مراجعه کنید. این فروشگاه از مراکز معتبر فروش تجهیزات ورزشی به شمار می‌آید. این فروشگاه خدمات زیادی را برای مشتریان و متقاضیان در نظر گرفته است. ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله این خدمات هستند. بنابراین می‌توان با اطمینان خاطر برای خرید اینترنتی دوچرخه ثابت از هایپرجیم اقدام کرد.

 

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 325
نمایش همه
علاقه مندی ها ()