داشتن تردمیل شباهت زیادی به داشتن ماشین دارد. اگر می خواهید دوام داشته باشد، باید تعمیر و نگهداری آن را با دقت و در اسرع وقت انجام دهید.

منطقی است که هنگامی که تردمیل به مشکل بزرگی برمی خورد و نیازمند تعمیرات تخصصی است، باید به مرازکز معتبر تخصصی مراجعه کنید.

شاید نگهداری از تردمیل در وهله اول عملی سخت به نظر آید، اما تنها چیزی که لازم است انجام چند عمل ساده است تا تردمیل شما برای مدت طولانی بدون مشکل کار کند.

در این مقاله همراه با ما باشید تا مهم ترین نکاتی که در خصوص تعمیر، سرویس و نگهداری تردمیل خانگی وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر به دنبال فروشگاه معتبری هستید که بتوانید بهترین تردمیل را از آن خریداری کنید، بدون شک فروشگاه هایپرجیم بهترین انتخاب برای شما خواهد بود با متنوع ترین محصولات ورزشی و انواع تردمیل های خانگی و باشگاهی.

چرا تعمیرات و نگهداری اهمیت دارد؟

هر وسیله ای که شما خریداری می کنید و دارای موتور است یا ساختار نسبتا پیچیده ای دارد، نیاز به تعمیر و نگهداری دارد.

دلیل آن واضح و روشن است، تعمیر و نگهداری است که سبب می شود شما بتوانید در طولانی مدت از وسیله ورزشی که خریداری کرده اید، استفاده کنید.

گاهی برخی مشکلاتی برای وسیله ورزشی یا تردمیل شما پیش می آید که نیازمند بررسی و عیب یابی متخصص است. در این صورت باید متخصص فقط تردمیل شما را مورد بازرسی قرار دهد.

اما نگهداری و برخی اقدامات ساده و اولیه می تواند تردمیل شما را تا مدت ها از خرابی و دیگر مشکلاتی که امکان دارد پیش آید، دور نگه دارد.

کمربند تردمیل خود را روغن کاری کنید

بیشتر تردمیل ها نیاز دارند که از سیلیکون 100% برای روان کردن کمربند خود استفاده کنید. روغن کاری تسمه تردمیل کمک می کند تا مطمئن شوید که تسمه هر زمان که روی آن می دوید به آرامی حرکت می کند.

قبل از آنکه بخواهید از تردمیل استفاده کنید، روغن کاری باید انجام شود. منتهی مراتب پیش از آن نیز باید مطمئن شوید که تردمیل شما خاموش است تا مشکلات دیگری پیش نیاید.

اگر مواد افزودنی دیگری وجود داشته باشد، ممکن است کمربند شما را از بین ببرد. درنتیجه باید از روغن مخصوص استفاده کنید یا از افراد تعمیرکار در این خصوص سوال بپرسید تا مشکلی برای تردمیل شما پیش نیاید.

 به طور کلی دو روش مختلف برای روغن کاری تسمه تردمیل وجود دارد. ابتدا می توانید از چوب روغن کاری تردمیل که دارای دسته است و سپس یک پد اسفنجی در انتها استفاده کنید.

کمربند را از یک طرف بالا ببرید و سپس روغن را در زیر کمربند بچسبانید و قسمت بالشتک شده را به سمت پایین بچسبانید. به سمت پایین عرشه حرکت کنید و سپس در سمت دیگر این کار را تکرار کنید.

 روش دوم استفاده مستقیم از سیلیکون با استفاده از بطری های اسپری است. روش کار هنوز همان است، اما ممکن است به قدر کافی کارآمد نباشد.

همچنین می توانید از اسفنج برای پخش سیلیکون در زیر کمربند استفاده کنید. روغن کاری را می توان مهم ترین قسمت تعمیر و نگهداری تردمیل دانست.

کمربند خود را در مرکز قرار دهید

همانند نحوه چرخاندن لاستیک های خودرو، تسمه تردمیل شما نیز باید پس از مدتی استفاده مجدداً تنظیم شود.

تسمه تردمیل خانگی به طور طبیعی حرکت می کند، چه به دلیل برخورد پای شما با عرشه یا کشش در طول زمان. درنتیجه باید در طول زمان مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

 تنها چیزی که برای مرکز قرار دادن کمربند تردمیل لازم است استفاده از آچار آلن است. هر تردمیل دارای سوراخ هایی در انتهای عرشه است که دارای سر پیچ آلن است.

اگر آن را دستکاری کنید، می توانید غلتک پشتی را که کمربند شما را در جای خود نگه می دارد ، مورد تغییر قرار دهید.

پیچ مورد نظر را باید کم کم بچرخانید تا بتوانید با حرکات کوچک تسمه را تنظیم کنید. پس از اتمام کار مطمئن شوید که در دو طرف کمربند فضای خالی وجود دارد.

به این ترتیب از نظر کمربند نیز تردمیل شما در وضعیت خوبی قرار دارد و سرویس لازم روی آن صورت گرفته است.

زیر پوشش موتور خود را تمیز کنید

اگر تردمیل شما دارای پشت باز یا کف باز باشد، احتمالاً روکش موتور در نهایت با گرد و غبار، مو و زباله مسدود می شود. درنتیجه نیاز به تمیز کردن و بازبینی دارد.

اگر هرگز زیر روکش موتور را تمیز نکنید مانند این است که هرگز ماشین خود را برای تعویض روغن به تعمیرگاه نبرید. در صورتی که این کار را نکنید ، احتمال دوام آوردن و مدت زمان استفاده از تردمیل، بسیار کاهش خواهد یافت. خرید تردمیل را از سایت با کیفیت بالا انجام دهید.

 این نکته تعمیر و نگهداری فقط شامل بیرون آوردن چند پیچ و جاروبرقی یا گردگیری هر چیزی که زیر روکش موتور بود است.

به دلیل ساده بودن نباید هرگز از آن صرف نظر کرد. در خصوص این نکته استفاده از مایعات پاک کننده صرف نظر کنید تا دستگاه مورد آسیب جدی قرار نگیرد.

نتیجه گیری

تعمیر و نگهداری بخش مهمی از استفاده از تردمیل است. برخی از افراد اینگونه تصور می کنند که استفاده از تردمیل صرفا دویدن یا پیاده روی روی ان است.

درحالی که اگر تعمیر و نگهداری تردمیل را به خوبی انجام ندهید، بدون شک در آینده با آن به مشکل برخواهی خورد.

موارد گفته شده، کارهایی است که باید هر چند ماه یکبار انجام شود. اگر حیوان خانگی دارید دفعات بیشتری نیاز به تعمیر و نگهداری دارد، زیرا موی حیوان روی پوسته موتور و قسمت روعن کاری شده احتمال دارد، بچسبد.

در هنگام سرویس و تمیز کردن دستگاه نیز باید به آرامی عمل کنید. زیرا فشار بیهوده و ناگهانی به تردمیل، چیزی جز خرابی برای دستگاه شما ندارد.

با رعایت نکات گفته شده، تا مدت های بسیار می توانید از تردمیل خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. همچنین تعمیرات بسیار تخصصی و مربوط به موتور را نیز باید به تعمیرکار ماهر و متخصص بسپارید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 371
نمایش همه
علاقه مندی ها ()