امروزه تردمیل ها جزو وسائل ورزشی پرطرفدار هستند که می توان از آنها در هر شرایط و آب و هوایی استفاده کرد. به خصوص زمانی که شما روش صحیح دویدن روی این دستگاه را بدانید و آن را به کار ببندید. داشتن و استفاده از  تردمیل می تواند به شما در رسیدن به تناسب اندام کمک کند و میتوانید آن را از فروشگاه تردمیل آنلاین تهیه کنید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر کوهنوردی می کردید و یا اینکه محل زندگی شما صاف نبوده است و برای پیاده روی شیب دارد؛ این دستگاه می تواند به عنوان یک زنگ تفریح برای استراحت پاهای شما باشد.

نحوه صحیح دویدن روی دستگاه بسیار حائز اهمیت است. اگر دویدن شما روی وسیله به صورت مناسب خود انجام نشود، می تواند در دراز مدت سبب آسیب رسیدن و بروز عارضه در مفاصل ما شود.

نحوه صحیح دویدن روی تردمیل چگونه است؟

درست است که تردمیل تقلیدی از دویدن و یا پیاده روی بیرون از منزل است، اما به صورت دقیق یکسان نیست. دویدن روی دستگاه تفاوت محسوسی دارد که رعایت نکات آن چندان دشوار نیست در این مقاله ما سعی داریم نحوه صحیح دویدن روی دستگاه را برای شما توضیح دهیم تا شما بتوانید با اجرای این راهکارها هم فرم بدن خود را حفظ کنید و هم یادگیری خود را افزایش دهید.

نحوه قرار دادن پا

برای شروع ابتدا باید سعی کنید که متمرکز باشید. شما از تردمیل استفاده می کنید پس، جاده و یا ماشینی وجود ندارد که حواس شما را پرت کند. شما باید تنها به این نکته دقت داشته باشید که نکات نحوه صحیح دویدن روی این وسیله را پیاده کنید و بدانید با رعایت این نکات دچار کمترین آسیب می شوید.

در ابتدا با سرعت کم شروع کنید. سعی کنید پای خود را صاف و مستقیم و به موازات سرخود قرار دهید. اگر این کار برای شما چالش شده است و تمایل دارید پای خود را به طرفین بگذارید، بهتر است سرعت خود را کم کرده وپاهایتان را روی تردمیل خود صاف قرار دهید.

نحوه حرکت دست ها

چنانچه تمایل دارید در حین دویدن روی تردمیل خود دست هایتان ریلکس شود و نیز انرژی بیشتری به شما بدهد دستانتان را حرکت دهید. اجازه ندهید هنگام دویدن روی دستگاه دستانتان در امتداد بدنتان باشد. سعی کنید آنها را در موازات بدن به جلو و عقب تکان دهید. حرکت دست ها انرژی بیشتری به شما برای دویدن می دهد.

تکان دادن دست ها مشکلات مرتبط با کمروشکم را کاهش می دهد. با این کار شما کمتر در معرض آسیب قرار می گیرید پس دستانتان را بی حرکت رها نکنید و به آنها آرامش دهید.

شیب دستگاه ورزشی را تنظیم کنید

هنگامی که شما از تردمیل استفاده می کنید در حقیقت راه رفتن را برای خود شبیه سازی می کنید. ولی باید کاری کنید که ورزش شما شبیه ورزش در فضای آزاد باشد. با تنظیم شیب، مقاومت باد را شبیه سازی می کنید. این کار موجب تناسب اندام می شود. در هنگام استفاده از دستگاه بهتر است گاهی شیب دستگاه را افزایش دهید و با اعمال فشار بیشتر، به فعالیت خود ادامه دهید.

باید حواستان باشد که شیب دستگاه را زیاد تند نکنید زیرا، شیب بیشتر از 7 درصد موجب فشار بیشتر بر مچ پا، عضلات پشت آن و کمر می شود. این باور غلطی است که شما با اعمال شیب بیشتر، عملکرد خود را افزایش دهید و خود را به چالش بکشید.

توجه داشته باشید که شیب دستگاه باید بین 5 تا 6 درجه باشد، اما باید توجه داشته باشید که این روند شیب تند در چند روز متوالی نباید ادامه پیدا کند و باید در بین تمرین ها و فواصل زمانی کوتاه مدت اعمال شود.

دسته وسیله را نگه ندارید

دویدن و راه رفتن اصولی روی این دستگاه به این صورت است که نباید دستگیره ها را نگه دارید چون این کار چندین عارضه برای شما ایجاد می کند. اگر شما نتوانید کمر خود را در حالت ایستاده نگه دارید موجب ایجاد درد در ناحیه کمر، گردن و شانه می شود.

درست است که نگه داشتن دستگیره ها به شما این اطمینان را می دهد که سرعت خود را زیاد کنید، اما سعی کنید قوز نکنید و کمر خود را صاف نگه دارید. این کار باعث اعمال فشار بیشتر بر پاهای شما می شود پس سعی کنید شانه های خود را به سمت عقب ببرید و دائماً وضعیت خود را در آینه چک کنید.

کلام آخر:

امروزه  خرید تردمیل باشگاهی و خانگی یکی از ساده ترین راه ها برای ورزش روزانه در خانه و باشگاه است. ورزش با این دستگاه ورزش محبوب در خانه موجب صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود، اما برای جلوگیری از آسیب دیدگی باید با نحوه دویدن روی این دستگاه آشنا باشید. با انجام این نکات می توانید از ورزش و تناسب اندام خود به صورت همزمان لذت ببرید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 353
نمایش همه
علاقه مندی ها ()