همیشه از گذشتگان خود شنیده ایم که پیاده روی بهترین ورزش است. بنابراین  تردمیل خانگی  بهترین دستگاه برای حفظ سلامت بدن به نظر می رسد.

با این حال، قبل از اینکه تصمیم به خرید تردمیل بگیرید، باید مزایا و معایب تردمیلی که قرار است که پول زیادی بابت آن خرج کنید را با دقت بیاموزید.

در این مقاله همراه با ما باشید تا مهم ترین مزایا و معایبی که تردمیل خانگی دارد با مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

فروشگاه هایپرجیم با ارائه بهترین خدمات و کیفیت، تمامی نیازهای شما را برای خرید تردمیل رفع می کند و دیگر نیازی نیست هزاران فروشگاه را برای خرید تردمیل بررسی کنید.

چرا باید مزایا و معایب را مورد بررسی قرار داد؟

به طور کلی هنگام استفاده از هر وسیله ای اگر مزایا و معایب آن وسیله مورد بررسی قرار گیرد، بدون شک هدف و نوع استفاده از آن وسیله برای شما بیشتر مشخص خواهد شد.

چنین عملی علاوه بر بهینه شدن استفاده شما از آن وسیله، منجر به انتخاب صحیح نیز خواهد شد. تردمیل ها به دلیل قیمت تقریبا بالایی که نسبت به دیگر لوازم ورزشی دارند، باید مورد انتخاب دقیق و کارشناسی  شده قرار گیرند.

به دلایلی که مطرح شد، بررسی و تحلیل مزایا و معایب تردمیل از جمله موارد مهمی است که باید پیش از خرید انجام داد.

گاهی نیز پیش می آید که به دلیل خاصی و با وجود معایب بسیار تردمیل برای شخص شما، باید اقدام به خریداری آن کنید.

در این نوع موقعیت نیز باید تردمیلی مورد انتخاب و در نهایت خرید قرار گیرد که ویژگی های آن به گونه ای باشد تا در صورت لزوم سریعا فروخته شود و مشکلات دیگری نیز ایجاد نکند.

مهم ترین مزایای استفاده از تردمیل در محیط خانه

مهم ترین مزایایی که استفاده از تردمیل در منزل دارد، عبارت است از:

  1. تردمیل دستگاه ورزشی عالی برای قلب و عروق است.
  2. تردمیل وسیله ای ورزشی نسبتا آسان جهت استفاده است، زیرا کاری که شما انجام می دهید، صرفا پیاده روی یا دویدن روی آن است.
  3. می توانید برنامه تمرینی خود را متناسب با زمانی که می خواهید به ورزش اختصاص دهید، سفارشی کنید. همچنین می توانید سرعت، شیب و سایر متغیرها را خودتان به صورت شخصی انتخاب کنید.
  4. برخی از تردمیل ها دارای مانیتور ضربان قلب و گام شمار هستند تا بتوانید پیشرفت خود را بررسی کنید.
  5. هنگام کار روی تردمیل می توانید تلویزیون تماشا کنید یا مطالعه کنید.
  6. سطح تردمیل صاف و قابل پیش بینی است، بر خلاف پارک و فضای آزدای که ممکن است مسیر ناهمواری داشته باشد و سبب زمین خوردن شما شود.
  7. با تردمیل در خانه می توانید در هر زمان و در هر نوع آب و هوایی ورزش کنید. آزادای از آن شماست.

مهم ترین معایب استفاده از تردمیل در محیط خانه

  1. تردمیل می تواند وسیله ای ورزشی اما در عین حال گران قیمت باشد، بنابراین باید مطمئن باشید که از آن استفاده خواهید کرد، سپس اقدام به خریداری آن کنید.
  2. سطح تردمیل منجر به ورزش با ضربه بسیار می شود. در نتیجه، ممکن است در نهایت با مشکلات کمر، زانو و غیره مواجه شوید. برای افرادی که مشکلات خاصی دارند باید زیر نظر پزشک عمل کنند.
  3. تردمیل ها وسیله ای دست و پا گیر هستند و فضای زیادی را در منزل اشغال می کنند. قبل از سفارش حتما ابعاد آن باید مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در منزل باید مکانی خوب برای آن در نظر گرفت.
  4. تردمیل های خانگی ممکن است پس از مدتی خسته کننده شود زیرا نوعی از وسیله ورزشی است که فقط شما حضور دارید و شخصی نیست که با او صحبت کنید یا با او ورزش کنید.
  5. از آنجایی که تردمیل دارای موتور است، می تواند صدای بلندی ایجاد کند که ممکن است با سایر صداهای اطراف تداخل ایجاد کند.
  6. نگهداری از تردمیل باید توسط افراد متخصص و در صورت وجود مشکل تعیمیرات تخصصی شود.

چگونه عوارض منفی استفاده از تردمیل را کاهش دهیم

کفش های مخصوص دویدن: حتی اگر روی تردمیل راه می روید، کفش های مخصوص دویدن توصیه می شود. آن ها با بالشتک طراحی شده اند و هنگام حرکت از پا حمایت می کنند.

همچنین برای اطمینان از اینکه زانوهای شما اینقدر فشار را متحمل نمی شوند و کمر شما احساس درد یا مشکل نمی کند، بسیار کاربردی هستند.

راه بروید، ندوید: اگر مشکلات زانو دارید، ممکن است بخواهید راه رفتن را روی تردمیل در نظر بگیرید. اثر آن روی زانوها بسیار کمتر است، زیرا هنگام دویدن، پا به پایین نمی کوبد.

از شیب دستگاه استفاده کنید تا کار را سخت تر کنید و تمرین بهتری داشته باشید. این عمل بسیاری از عوارض جانبی منفی از بین می برد و تردمیل را تبدیل به وسیله ای می کند که همه بتوانند از آن استفاده کنند.

فرم و وضعیت بدن: راه های خاصی برای ورزش روی تردمیل وجود دارد که می تواند سبب درد و سختی عضلات شود.

شما باید به جلو نگاه کنید و شانه ها، پشت و بازوها را صاف نگه دارید. به نرده های دست نزنید و در حین ورزش استراحت نیز کنید.

همچنین در صورت نیاز نفس بکشید و اگر بتوانید همه این ها را دنبال کنید، اثرات منفی بسیار کمتری خواهید داشت.

کلید توقف اضطراری: این کلیدی است که تصادفات و صدمات روی تردمیل را کاهش می دهد. بسیاری از مردم از آن استفاده نمی کنند، اما فقط یک ثانیه طول می کشد تا آن را روی لباس خود ببندید.  فروش تردمیل در قیمت های مختلف انجام می گیرد. 

کلید توقف اضطراری می تواند از سوختگی های زیادی که افراد از روی تردمیل افتادن و همچنان در حال حرکت هستند، جلوگیری کند. این مورد بخش حیاتی از ویژگی ایمنی دستگاه است و ارزش استفاده را دارد.

شیب دستگاه: شیب یکی از ویژگی های خوب و محبوب تردمیل است. با این حال، باید کم مورد استفاده قرار گیرد. زیرا دویدن طولانی مدت در حالت شیب طبیعی نیست و نباید آن را روی تردمیل نیز انجام دهید.

برای زانوها و مفاصل شما بسیار مضر است. راه رفتن روی شیب کاملاً خوب است. همین امر در مورد شیب معکوس نیز صادق است.

نتیجه گیری

تردمیل های ورزشی و مخصوصا تردمیل خانگی که امروزه به اکثر خانه ها راه پیدا کرده اند، از لوازم ورزشی محبوب هستند. تردمیل ها نیز مانند بسیاری از لوازم ورزشی دیگر دارای مزایا و معایبی هستند.

مزایا و معایبی که باید حتما پیش از اقدام به خرید، مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن ها خرید خود را انجام دهید.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 371
نمایش همه
علاقه مندی ها ()