استفاده از تردمیل باشگاهی یکی از بهترین راه های انجام تمرینات کاردیو است. اما هنگام تمرین با  تردمیل باشگاهی باید از انجام یک سری از اشتباهات دوری کرد. این اشتباهات رایج که در تمرین با تردمیل ممکن است رخ دهد، باعث ایجاد آسیب دیدگی در مفاصل و نقاط مهم بدن می شود.

برای جلوگیری از وقوع این اشتباهات و آسیب دیدگی ها باید از انجام یک سری از کارها هنگام تمرین با تردمیل اجتناب کنید. با رعایت این نکات هم از آسیب دیدگی جلوگیری می کنید و هم باعث می شود تا تمرینی پویا تر و شاداب تر داشته باشید.

در این مقاله ما به نکاتی که باید رعایت کنید و کارهایی که هنگام تمرین با تردمیل نباید انجام دهید، اشاره می کنیم. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. 

اشتباهات رایج هنگام تمرین با تردمیل باشگاهی

همانگونه که در بخش قبل اشاره کردیم، یک سری از اشتباهات هنگام تمرین با تردمیل رخ  می دهند که ممکن است باعث آسیب دیدگی شوند که با رعایت کردن نکاتی که در این بخش می گوییم، می توانید از وقوع آن ها جلوگیری کنید.

گرم و سرد نکردن قبل و بعد از تمرین

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که ورزشکاران تازه کار انجام می دهند این است که قبل از شروع تمرین و استفاده از تردمیل، بدن خود را گرم نمی کنند و بلافاصله بعد از اتمام تمرین بدن خود را سرد نمی کنند. قبل از گرم کردن بدن شما به صورت کامل آمادگی انجام تمرین را ندارد، پس این امر بسیار مهم است که قبل از تمرین حتما بدن خود را گرم کنید تا ماهیچه  ها برای تمرین آماده شوند.

بعد از این که تمرینات کششی را برای گرم کردن انجام دادی، روی تردمیل رفته و آهسته شروع به راه رفتن کنید. بعد از آن کمی سرعت را بالا برده تا با حالت آهسته دویدن ادامه دهید. سپس سرعت را بیشتر کرده و شروع به دویدن کنید. این پروسه باید به صورتی انجام شود که هیچ شوکی به بدن شما وارد نشود.

سرد کردن بعد از انجام تمرین بسیار مهم است و باعث می شود بدن شما حس آزادی و رهایی داشته باشد. چشم پوشی از این کار بعد از تمرین ممکن است با سرگیجه یا سردرد خفیف همراه باشد و تمامی این ها به این دلیل است که ضربان قلب شما به حالت عادی خود برنگشته است.

تمرین روی تردمیل را به گونه ای تمام کنید که سرعت خود را یواش یواش و به تدریج کاهش دهید تا به مرز راه رفتن و ایستادن برسید. بعد از اتمام تمرین با تردمیل باشگاهی، برای این که بدن و ضربان قلب به حالت عادی خود برگردند، می توانید از رول فومی استفاده کنید یا تمرینات کششی برای سرد کردن انجام دهید.

نگاه کردن به پایین هنگام دویدن

روش صحیح دویدن روی تردمیل، دستان متحرک در کنار بدن و سری رو به بالا است و اگر نیاز به سرگرمی دارید، میتوانید کتاب مورد علاقه یا ویدیو مورد علاقه خود را در گوشی روی تردمیل قرار دهید که هم سرگرمتان می کند و هم باعث می شود که به پایین نگاه نکنید. دویدن به روش نا درست باعث ایجاد درد در کمر، گردن و شانه ها می شود.

با سرعت بسیار زیاد دویدن

به اندازه ای سرعت خود را بالا ببرید که شکل صحیح دویدنتان عوض نشود. اگر که دویدن با سرعت بالا باعث می شود تا رو به جلو بدوید، گام های بیشتر از حد بلند بردارید یا شانه هایتان به پایین بیفتد و خود را خم کنید، سرعت خود را حتما کاهش دهید تا جایی که به حالت عادی بدنتان هنگام دویدن برگردید.

افراط در تمرین

این یکی از اشتباهات رایج هنگام تمرین کردن است که ورزشکاران مبتدی دچار آن می شوند. به عنوان یک ورزشکار مبتدی شما برای رسیدن به حد دلخواه خود نباید هیچ عجله ای داشته باشید، چون هنوز بدن شما آمادگی این فشار را ندارد و اگر شما به این اشتباه ادامه دهید ممکن است که تمرین زده شوید. علائمی مانند: درد، ضربان قلب بالا و درد در ماهیچه های بدن از تاثیرات و آسیب های این اشتباه هستند.  خرید تردمیل را در برند معتبر انجام دهید. 

کلام آخر

ورزشکار هنگام تمرین با تردمیل ممکن است دچار اشتباهات زیادی شود که ممکن است باعث آسیب دیدن یا تمرین زدگی فرد شود. در این مقاله ما به معرفی اشتباهات رایج که یک ورزشکار مبتدی ممکن است هنگام استفاده از تردمیل باشگاهی دچار آن شود، پرداختیم. اشتباهات زیادی هنگام تمرین ممکن است رخ دهد، اما ما در این مقاله به رایج ترین و آسیب زننده ترین آن ها اشاره کردیم تا بتوانیم در این امر باعث جلوگیری از وقوع اشتباه و آسیب دیدگی شویم.

 فروشگاه هایپرجیم

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 377
نمایش همه
علاقه مندی ها ()