دوچرخه ثابت باشگاهی یکی از وسایل ورزشی پرطرفدار و محبوب میان ورزشکاران است. تمرین با دوچرخه ثابت جزء تمرینات هوازی محسوب می شود و یک تمرین بسیار مناسب برای علاقمندان به حوزه بدنسازی محسوب می شود. تمرینات مختلفی با دوچرخه ثابت انجام می شود که بهتر است زیر نظر مربی باشد.

مربیان ورزشی به دلیل دانش و تخصصی که دارند بهترین راهنمایان برای ورزشکارانی هستند که به صورت حرفه ای ورزش می کنند. پیشنهاد هایپر جیم به افرادی که قصد دارند ورزش را به صورت حرفه ای دنبال کنند، داشتن یک مربی حرفه ای و گرفتن برنامه ورزشی متناسب با اهدافشان است.

اگر قصد استفاده از دستگاه  دوچرخه ثابت باشگاهی را دارید، بهتر است ابتدا با طرز استفاده از آن و چند نمونه از تمرین های ورزشی که می توان با این دستگاه انجام داد را از مربی ورزشی خود یاد بگیرید تا سریع تر به اهداف  مختلف خود برسید.

چند نمونه از تمرینات مختلف با دوچرخه ثابت

یکی از مهم ترین وظایف مربی باشگاهی راهنمایی ورزشکاران برای انجام صحیح تمرینات ورزشی و آموزش تمرینات مختلف به آن هاست. تمرینات که می توان آن ها را با دوچرخه ثابت باشگاهی انجام داد، بسیار متنوع هستند. انجام صحیح این تمرینات زیرنظر یک مربی اصولی تر خواهد بود و شما را راحت تر به اهدافتان خواهد رساند.

تعدادی از تمریناتی که می توان با دوچرخه ثابت انجام داد را در زیر برایتان ذکر خواهیم کرد:

  1. تمرین 20 دقیقه ای اینتروال: این تمرین یکی از تمرینات مناسب با دوچرخه ثابت است. تمرینات اینتروال شامل سه سطح مختلف آسان، متوسط، سخت و شدید است. تشخیص انجام سطح مورد نظر باید زیر نظر مربی باشگاهی باشد و با توجه به اهداف و شرایط خاص شما طراحی شود
  2. تمرین تاباتا: یکی دیگر از تمرینات مناسب برای دوچرخه های ثابت همین تمرین تاباتا است. میزان سختی و شدت انجام این تمرین بستگی به میزان توان بدنی و هدف افراد دارد، اما به طور کلی این روش به این شکل است که 20 ثانیه باید با حداکثر توان و قدرت انجام شود و سپس بین آن فواصل زمانی کوتاه برای استراحت خواهد داشت.
  3. تمرینات کاردیو: تمرین کاردیو سومین تمرینی است که می توانید آن را با دوچرخه ثابت انجام دهید. شیوه انجام این تمرین به این صورت است که 10، 20، 30 ثانیه با شدتی که رو به افزایش باشد، تمرین می کنید سپس 2 دقیقه استراحت خواهید کرد و این روند ادامه پیدا می کند.

تمریناتی که ذکر شد جزء تمرینات مناسب برای انجام با دوچرخه ثابت باشگاهی است که بهتر است زیر نظر مربی انجام شوند.

نکات استفاده از دوچرخه ثابت که باید بدانید

نکاتی وجود دارد که مربی شما پیش یا حین استفاده از دوچرخه ثابت باید آن ها را به شما بگوید. تعدادی از این نکات را در ادامه ذکر می کنیم:

  • فواصل افقی و عمودی زین دوچرخه ثابت را تنطیم کنید
  • تمرین را با شدت آهسته تر شروع کنید و کم کم به شدت آن بیفزایید.
  • میزان دنده و شماره آن را به آهستگی بالا ببرید نه ناگهانی.
  • نوشیدن آب را در زمان تمرین فراموش نکنید
  • در صورت داشتن سابقه بیماری تنفسی یا قلبی با مربی خود مشورت کنید.
  • در صورت ابتلا به بیماری های مفصلی و آرتروز با پزشک خود یا مربی حتما مشورت کنید
  • و...

تعدادی از نکاتی که جهت استفاده از دوچرخه ثابت باید بدانید را ذکر کردیم. برای آگاهی از سایر نکات بهتر است با مربی خود مشورت داشته باشید.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم نکات ارزشمندی درباره خرید دوچرخه ثابت و نقش مربی در استفاده از این وسیله ورزشی محبوب را برای شما ذکر کنیم. برای رسیدن به اهداف مختلفی که برای استفاده از این وسیله ورزشی دارید و گرفتن بهترین نتایج لازم است شرایط و اهداف خود را با مربی خود در میان بگذارید و طبق دستورالعمل و تخصصی که وی دارد عمل کنید، تنها در این صورت سریع تر به اهداف خود دست پیدا خواهید کرد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 255
نمایش همه
علاقه مندی ها ()