امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف از جمله سلامتی یا زیبایی به دنبال کاهش وزن هستند اما به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت یا دور بودن فاصله باشگاه تا منزل، خواهان استفاده از وسایل ورزشی در خانه هستند.

به جرات می توان گفت، تردمیل جزو محبوب ترین وسایل ورزشی به شمار می اید و می توان آن را، در بسیاری از منازل یافت.

برند های بی شماری برای تردمیل خانگی وجود دارد که انتخاب ما را هنگام خرید این دستگاه سخت می کند. آنچه قابل توجه است، آن است که عوامل  بسیار زیادی در قیمت تردمیل دخیل هستند که در ادامه به ان ها خواهیم پرداخت. چنانچه قصد خرید تردمیل خانگی دارید، تا اخر این مقاله با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر قیمت تردمیل خانگی

عوامل ریز و درشتی در قیمت تردمیل اثر گذارند. چنانچه برای مصرف خانگی به دنبال تردمیل هستید، بعضی از امکانات این دستگاه برای شما بلا استفاده خواهد بود. لذا توصیه می شود، با توجه به نیاز و بودجه خود دستگاه مورد نظر را خریداری کنید.

عوامل زیر در قیمت تردمیل تاثیرگذار هستند:

نوع تردمیل

تردمیل ها بر اساس مکانی که از ان ها استفاده می شود تقسیم بندی می شوند:

  •   تردمیل خانگی: این نوع تردمیل ها برای استفاده در منزل ساخته شده اند. این دسته از تردمیل ها، معمولا خاصیت تا شوندگی دارند و برای محیط ها و منازل کوچک، می توانند گزینه خوبی به شمار آیند.

نکته مهم در مورد تردمیل های خانگی آن است که نمی توان از ان ها یرای تمرینات حرفه ای استفاده کر و همین امر باعث کاهش قیمت این دسته می شود.

تردمیل خانگی برای افراد تازه کار و نه چندان حرفه ای مناسب است، افرادی که تنها قصد ورزش های ملایم و روتین دارند.

  •   تردمیل باشگاهی: همان طور که از نام این نوع تردمیل پیداست، این گروه از تردمیل  برای باشگاه استفاده می شود و به علت ویژگی هایی که دارا است، قیمت بالاتری نسبت به تردمیل های خانگی دارد.

تردمیل  باشگاهی، موتور قوی تری نسبت به تردمیل خانگی دارد و در اندازه های بزرگ تری، طراحی می شود.

همچنین، تردمیل باشگاهی قابلیت تحمل وزن بیشتری نسبت به تردمیل خانگی دارد و برای افراد حرفه ای و ورزشکار مناسب است.

  •   تردمیل آبی: یکی از انواع تردمیل، تردمیل آبی است که از ان ها در استخر و زیر آب استفاده می شود. این گونه تردمیل ها، برای افرادی که خواهان ورزش های ابی و اب درمانی هستند، مناسب به نظر می رسد.

قیمت این دسته از تردمیل با توجه به ویژگی ها و امکانات مختلف، متغیر است.

برقی بودن در مقابل مکانیکی بودن

امروزه تردمیل ها در دو مدل برقی و مکانیکی طراحی می شوند. تردمیل برقی، تردمیلی است که با زدن دکمه استارت، نقاله یا تسمه به صورت اتوماتیک شروع به حرکت می کند و شیب آن را می توان به دلخواه تنظیم کرد.

تردمیل مکانیکی در مقابل تردمیل برقی، مستقل از برق کار می کند و با قرار دادن پا روی نقاله، فرد می تواند شروع به دویدن کند.

تردمیل برقی به دلیل داشتن موتور و سیستم برقی، قیمت بالاتری نسبت به تردمیل مکانیکی دارد.

موتور تردمیل

یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت تردمیل خانگی، قدرت موتور است. مهم ترین بخش تردمیل، موتور ان است و کیفیت عمده تردمیل توسط موتور ان سنجیده می شود. تردمیل هایی که موتوری با کیفیت پایین دارند، ممکن است زود به زود داغ شده و به مرور زمان دچار استهلاک شوند.

توصیه می شود هنگام خرید دستگاه، از کیفیت موتور ان مطمئن شوید. به طور کلی، بهتر است افرادی که تازه کار هستند و از تردمیل تنها برای پیاده روی و تمرینات سبک استفاده می کنند، تردمیل هایی با قدرت موتور ۲ اسب بخار خریداری کنند.

چنانچه تمرینات ورزشی حرفه ای انجام می دهید این مقدار قدرت موتور برای شما پاسخگو نیست و بهتر است تردمیل هایی انتخاب کنید که قدرت موتور ان ها حداقل از ۲ اسب بخار شروع می شود.

جنس بدنه دستگاه

به طور معمول، بدنه تردمیل های موجود در بازار از جنس فولاد مخصوص است. جنس و کیفیت بدنه تردمیل تاثیر بسزایی در قیمت آن دارد. تردمیل های باشگاهی معمولا از جنس فولاد هستند و به همین ترتیب توانایی تحمل وزن افرادی تا حدود ۱۵۰ کیلوگرم را دارند.

در تردمیل های خانگی ارزان قیمت، ممکن است به جای فولاد از آلومینیوم استفاده شود. تردمیل هایی که از این جنس ساخته می شوند گزینه خوبی برای برای باشگاه نیستند زیرا تحمل وزن ان ها تنها تا ۱۰۰ کیلوگرم است. لذا این دست تردمیل ها برای مصارف خانگی مناسب به نظر می رسند.

تسمه یا نقاله

یکی از ویژگی های تردمیل خانگی، کوچک بودن آن است. این امر مسئله مهمی به نظر نمی رسد مگر ان که جزو افراد بلند قد باشید. به طور معمول ، تسمه های تردمیل در ابعاد ۴۰ الی ۵۰ سانت ساخته می شوند و طول ان ها در حدود ۱۵۰ سانتی متر است.

 چنانچه جزو افراد بلند قد هستید یا در حین انجام تمرین، گام های بلندی برمی دارید بهتر است از تردمیل هایی استفاده کنید که تسمه ان  ها عریض باشد. لذا، یکی از موارد تعیین کننده در قیمت تردمیل، اندازه آن است و به همین سبب تردمیل  های باشگاهی گران تر از تردمیل های خانگی هستند.

میزان تحمل وزن تردمیل

هرچه تردمیل بزرگ تر باشد میزان بیشتری از وزن را می تواند تحمل کند. در باشگاه ها به دلیل آنکه طیف مختلفی از افراد با وزن های متفاوت از دستگاه های ورزشی استفاده می کنند، بیشتر تردمیل های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

میزان تحمل وزن فرد ارتباط زیادی با توان موتور، جنس بدنه، طول تسمه و جنس و ضخامت بدنه تردمیل دارد و این مسئله در تعیین قیمت عامل مهمی به شمار می اید.

قابلیت تمرین دادن به دستگاه

اغلب تردمیل های موجود در بازار، تردمیل هایی هستند که تنها می توان به صورت دستی به ان ها برنامه داد.

امروزه، تردمیل هایی طراحی شده اند که دارای تمرین های از پیش برنامه ریزی شده از سوی مربیان هستند.

این قبیل تردمیل ها در رده تردمیل های حرفه ای قرار می گیرند و نسبت به سایر دستگاه ای موجود قیمت بالاتری دارند.

نتیجه گیری

در نگاه اول ، به دلیل تنوع محصولات موجود در بازار، خرید یک تردمیل کار دشواری به نظر می اید. چنانچه فردی مبتدی هستید و تنها از تردمیل برای ورزش های سبک استفاده می کنید، خرید تردمیل خانگی منطقی تر به نظر می رسد. تردمیل های خانکی با توجه به ویژگی هایی که دارند ارزان تر از تردمیل های باشگاهی هستند.

تذکر آنچه مهم به نظر می رسد، دقت در انتخاب و شناسایی موتور تردمیل است. توصیه می شود تردمیل هایی انتخاب کنید که از موتور های قوی بهره مند باشند.

همچنین یکی از مواردی که بهتر است حین  خرید تردمیل به آن توجه کنید، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش است. به طور معمول تردمیل های موجود در بازار ایران دارای گارانتی هستند.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 327
نمایش همه
علاقه مندی ها ()