اگر در پی رسیدن به اندامی ایده آل هستید، ورزش های هوازی را فراموش نکنید. امروزه دستگاه های بدنسازی برای انجام ورزش های هوازی مانند: تردمیل و دوچرخه ثابت باشگاهی این کار را برای شما راحت تر کرده اند. این نوع از دستگاه های بدنسازی در کوتاه ترین زمان بیشترین نتیجه را در کاهش وزن دارند.

دوچرخه های ثابت دارای انواع متفاوت ایستاده و اسپینینگ هستند و هر کدام از آنها با ویژگی ها و تکنولوژی های خاص به تولید می رسند. دوچرخه ثابت باشگاهی با توجه به تفاوت های خود در خانه و باشگاه قابل استفاده هستند.

این تفاوت ها در ابعاد و اندازه، قدرت موتور، تحمل وزن، قیمت ها، نوع دستگاه، و تجهیزات به کار برده شده در طراحی آنها بیان می شوند. از این رو اگر خواهان خرید دوچرخه ثابت هستید، در ابتدا هدف خود از خرید این نوع دستگاه ها را مشخص کنید. زیرا دستگاه های خانگی با دوچرخه های باشگاهی تفاوت بسیاری دارند. در ادامه این مقاله تفاوت های دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی را بررسی می کنیم.

تفاوت ابعاد و اندازه در دوچرخه ثابت باشگاهی و خانگی

بدون شک اولین تفاوت این دوچرخه ها در ابعاد و اندازه آنها است. شما در محیط خانه دارای محدودیت فضا هستید. از این رو خرید دوچرخه های ثابت خانگی به شما کمک می کند که نگرانی از این بابت به خود راه ندهید. زیرا ابعاد و اندازه این دستگاه ها به گونه ای طراحی شده است که فضای کمی را اشغال می کنند.

با این حال قبل از خرید دوچرخه ثابت خانگی باید فضای قرارگیری آن را در نظر بگیرید. زیرا انواع دوچرخه های خانگی نیز ممکن است دارای ابعادی متفاوت باشند. دوچرخه های باشگاهی در ابعاد بزرگتری تولید می شوند. از این رو در هنگام خرید اینترنتی این دستگاه ها به این نکته توجه داشته باشید.

خرید اینترنتی از فروشگاه هایپر جیم این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد که در کمترین زمان ممکن به دوچرخه ثابت باشگاهی یا خانگی مورد نظر خود دست پیدا کنید. در سایت این فروشگاه تمامی جزئیات مربوط به دوچرخه های ثابت ذکر شده است که خرید این دستگاه را برای شما آسان تر می کند.

نوع تجهیزات به کار برده شده در دوچرخه های ثابت باشگاهی و خانگی

دوچرخه های ثابت باشگاهی و خانگی از نظر تجهیزات و امکانات به کار برده شده در آنها نیز دارای تفاوت های اساسی هستند. این نوع دوچرخه ها با توجه به کارایی خود ممکن است دارای طراحی متفاوتی باشند.

در تجهیزات دوچرخه های ثابت نشسته حرفه ای از صفحه نمایشگر دیجیتال استفاده می شود. در این مانیتور میزان کالری سوزانده شده، مسافت، نرخ ضربان قلب، زمان و غیره قابل مشاهده است.

در برخی از این دوچرخه ها نیز  امکان تنظیم زمان بندی خودکار در حافظه دستگاه وجود دارد. از این رو شما به راحتی قادر به انجام برنامه های تمرینی خود هستید.

دوچرخه ثابت باشگاهی باید مجهز به این تکنولوژی های نوین و پیشرفته باشد. البته نوع خانگی این دستگاه ها نیز ممکن است به صورت پیشرفته طراحی شوند. بدون شک کارایی دستگاه و انتظاری که از آن دارید، به شما در خرید بهترین دستگاه مورد نیازتان کمک می کند.

قیمت های متفاوت دوچرخه های ثابت باشگاهی و خانگی

دستگاه های هوازی با توجه به تجهیزات و امکاناتی که در طراحی آنها استفاده می شود، دارای قیمت های متفاوتی هستند. دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی جز دستگاه های هوازی پرطرفداری هستند که به کاهش وزن و چربی سوزی سریع بدن کمک می کنند. از این رو تقاضا برای خرید آنها روز به روز در حال افزایش است.

از آنجایی که طراحی و مدل دوچرخه های ثابت با یکدیگر تفاوت اساسی دارد، قیمت دستگاه های خانگی و باشگاهی نیز یکسان نیست. دوچرخه ثابت باشگاهی به دلیل تجهیزات و امکانات پیشرفته تر خود قیمت بالاتری نسبت به نوع خانگی خود دارد.

همچنین ابعاد و اندازه دستگاه نیز در قیمت آن تاثیرگذار است. به همین دلیل قبل از خرید این دوچرخه ها باید بودجه کافی در اختیار داشته باشید. برای اطلاع دقیق از قیمت این دستگاه ها به سایت فروشگاهی هایپر جیم مراجعه کنید.

نوع دوچرخه ها و طراحی آنها

دوچرخه های ثابت خانگی و باشگاهی دارای انواع متفاوتی هستند. این دستگاه ها در نوع ثابت ایستاده (اسپینینگ) و ثابت نشسته تولید می شوند. تفاوت هر کدام از این دوچرخه ها را در ادامه ذکر می کنیم.

دوچرخه ثابت اسپینینگ یا ایستاده

زین دوچرخه های ثابت اسپینینگ باشگاهی به گونه ای طراحی می شود که با توجه به قد شما قابل تنظیم است. در این صورت فشاری به عضلات پا و کمر وارد نمی شود. زیرا در این صورت بدن روی خط عمودی و صاف قرار می گیرد. این نوع دوچرخه ثابت باشگاهی علاوه بر تقویت ماهیچه های پا روی چربی سوزی شکم نیز تاثیرگذار است.

 دوچرخه ثابت نشسته

استفاده از دوچرخه ثابت باشگاهی در نوع نشسته راحت تر است. صندلی پهن همراه با پشتی این دستگاه به شما امکان می دهد که بدون هیچ گونه فشاری روی کمر، رکاب بزنید.

این دوچرخه ها مجهز به مانیتور تنظیمات کالری سوزی، مسافت، میزان ضربان قلب، زمان انجام تمرین و غیره هستند. برنامه های زمان بندی شده اتوماتیک این نوع از دوچرخه های ثابت نیز امکان استفاده راحت از آن را در اختیار شما قرار می دهد.

تفاوت تحمل وزن بدنه در دوچرخه ثابت باشگاهی و خانگی

بدنه دوچرخه های ثابت باشگاهی از استحکام بالاتری برخوردار است. زیرا افراد بسیاری در وزن های متفاوت از این دستگاه ها استفاده می کنند. اگر بدنه دوچرخه های باشگاهی ضعیف باشد، امکان شکستن آن و آسیب به شما وجود دارد. از این رو بدنه این دستگاه ها را از فولاد مقاوم و ضد زنگ تولید می کنند.

وزن این دستگاه ها نیز ممکن است از دوچرخه های ثابت خانگی بیشتر باشد. اما نوع خانگی این دوچرخه ها با وزن سبک تری تولید می شوند که حمل و جابجایی آن راحت صورت گیرد.

علاوه بر این تعداد افرادی که از دوچرخه ثابت خانگی استفاده می کنند، بسیار محدود هستند. بنابراین قدرت تحمل وزن بدنه آنها از دوچرخه های باشگاهی کمتر در نظر گرفته می شود.

قدرت موتور دوچرخه ثابت باشگاهی و خانگی

قدرت اسب بخار موتور دوچرخه ثابت باشگاهی باید به گونه ای باشد که در اثر استفاده طولانی مدت به دستگاه آسیبی وارد نشود. از آنجایی که دوچرخه های ثابت در زمان طولانی تر و توسط افراد بیشتری استفاده می شوند، اگر از موتور قدرتمندی برخوردار نباشند، هزینه های تعمیر گزافی را به جای می گذارند. از این رو در زمان خرید این دستگاه ها حتماً به قدرت اسب بخار آنها توجه داشته باشید.

در نتیجه…

دوچرخه های ثابت در انواع خانگی و باشگاهی تولید می شوند. دوچرخه ثابت باشگاهی از نظر ابعاد، قدرت بدنه، تجهیزات و امکانات، نوع موتور و قیمت از دوچرخه های ثابت خانگی متمایز است.

دوچرخه های ثابت خانگی به گونه ای طراحی می شوند که در فضای محدود خانه براحتی قرار گیرند. همچنین به دلیل استفاده افراد محدود از این دستگاه ها، قدرت موتور و بدنه آنها ضعیف تر از نوع باشگاهی آن است.

بنابراین در زمان خرید دوچرخه ثابت باید تمامی جزئیات آنها را مد نظر قرار دهید که بر اساس نیاز و بودجه خود به دستگاهی مناسب دست پیدا کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 256
نمایش همه
علاقه مندی ها ()