این مقاله تصمیم دارد مطالبی را راجع به اسکی فضایی خانگی و یا الپتیکال برای مخاطبان و کاربران مربوطه ارائه دهد. اما در ابتدا باید به اهمیت ورزش و سپس مزایای استفاده از این دستگاه ورزشی پرداخت.

از ورزش و فعالیت های ورزشی همواره به عنوان فعالیتی مفید و سودمند یاد شده است. به عبارت بهتر افراد از فواید و مزایای ورزش کردن آگاهی دارند؛ اما به دلایلی مانند کمبود وقت، دغدغه های مختلف و موارد مشابه ورزش کردن را به تاخیر می اندازند.

با توجه به اهمیت ورزش کردن نمی توان تاثیر تجهیزات ورزشی را نادیده گرفت. تجهیزات ورزشی بسیاری وجود دارند که برای ورزش کردن کمک کننده هستند. دستگاه ورزشی تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال و غیره از مواردی هستند که برای ورزش مورد استفاده قرار می گیرند.   

فواید و مزایای استفاده از اسکی فضایی (الپتیکال)

در این بخش به تعدادی از فواید و مزیت های استفاده از دستگاه الپتیکال که یک دستگاه مربوط به ورزش است اشاره خواهد شد:

کاهش وزن شدید

افراد بسیاری توانسته اند برای کاهش وزن خود به صورت سریع از الپتیکال یا اسکی فضایی استفاده کنند و به موفقیت برسند. پس نمی توان مزایای آن را آشکار کرد. تحقیقات نشان دهنده این است که این دستگاه ورزشی نسبت به برخی ورزش ها همانند کوهنوردی و دوچرخه سواری در اولویت قرار گرفته است.

تمرین روی این دستگاه ها از لحاظ کالری سوزانده شده با تردمیل قابل مقایسه است. زیرا اغلب با این دستگاه ورزشی، راحتی بیشتری احساس می شود زیرا برای حرکت فرد از گروه بزرگتری از عضله ها استفاده می شود. عوامل مختلفی در طی تمرین بر تعداد کالری اثرگذار هستند، این موارد عبارتند از: جنسیت، سن و سطح فعلی تناسب اندام فرد.

در صورت تمایل به هدف دست یابی به کاهش وزن، این دستگاه ورزشی گزینه مناسبی است.

حفاظت از مفاصل

مزایای استفاده از اسکی فضایی ( الپتیکال) از کاهش وزن نیز فراتر می رود؛ در واقع این وسیله می تواند از مفاصل شما حفاظت کند. این قابلیت را می توان مهم ترین مزیت این دستگاه ورزشی نسبت به دستگاه تردمیل دانست، زیرا تمرین ها با استفاده از این دستگاه ورزشی فاقد ضربه است. این موضوع کاهش قابل توجه میزان فشار روی مفاصل به خصوص در زانوها می شود و اهمیت این موضوع برای افرادی که دچار مشکلات زانو درد و همچنین درد مفاصل هستند بیشتر است.

سودمندی برای بدن

ورزش با اسکی فضایی و یا الپتیکال این قابلیت را دارد که کل بدن را به چالش بکشد. پس از نگه داشتن دست ها روی دسته های دستگاه و فشار دادن پاها حرکت روی پدال امکان پذیر است. به این ترتیب تمامی قسمت های بالای بدن مانند سینه و شانه ها درگیر خواهند شد.

با حرکت پدال ها به وسیله پاها بخش پایین بدن از جمله عضله های بزرگ سرینی و پاها درگیر می شوند. با افزایش مقاومت (سخت شدن پدال ها) و یا اجرا کردن برنامه پدال به عقب می توان عضلات باسن را هدف گرفت. این دستگاه ورزشی را می توان دستگاهی سازگار دانست زیرا برای هدف قرار دادن هر گروه عضلانی خاص می توان تمرینی را انجام داد.

افزایش میزان شدت تمرین ها

این دستگاه ورزشی امکان انتخاب بین یک پیاده روی ساده و یا شبیه سازی بالا رفتن از پله وجود دارد. با تغییر مقاومت دستگاه و میزان سرعت می توان نوع تمرین را تغییر داد. برای بهبود تناسب اندام می توان شدت دوره تمرین را بالا برد. به صورتی که تمرین ها شدیدتر و تعداد دوره ها کمتر شود. در ابتدا بهتر است شدت تمرین ها کم باشد و به مرور زمان افزایش پیدا کند.

پیشگیری از آسیب به همراه اقدامات ایمنی

یکی از تجهیزات ورزشی که بسیار ایمن است و در باشگاه و خانه مورد استفاده قرار می گیرد اسکی فضایی و یا الپتیکال است. تعداد زیادی از افراد در هنگام استفاده از دستگاه تردمیل دچار آسیب و مصدومیت می شوند. همچنین ممکن است در حین کار با وزنه های آزاد مانند دمبل صدمه ببینند. اما موارد آسیب های فردی ناشی از استفاده از این دستگاه ورزشی به ندرت رخ می دهند.

افزایش قدرت و توان

در صورت تمایل به تقویت عضلات می توان از دستگاه الپتیکال استفاده کرد، در این صورت تمرینی بسیار خوب برای بهبود قدرت بدن یافته اید. افزایش مقاومت دستگاه به معنای کار کردن بدن برای دست یابی به نتیجه مطلوب است تا به هدف مورد نظر نزدیک شوید. پس استفاده از الپتیکال راهی برای کسب قدرت است.

تحقیقات نشان دهنده این است که این دستگاه ورزشی می تواند برای افراد شرکت کننده در تمرین های مقاومتی به عنوان یک عامل بهبودی مورد استفاده قرار گیرد. به این ترتیب عضلات سریع تر بهبود خواهد یافت که می تواند قدرت بدن را به طور کلی افزایش دهد. در شروع تمرین بهتر است که مقاومت و نرخ ضربان قلب کم باشد و به مرور زمان در ادامه تمرین تشدید شود.  

ورزش در خانه

در صورت تمایل به ورزش در منزل (و عدم استفاده از باشگاه) دستگاه الپتیکال بهتر است در مجموعه لوازم ورزشی خانگی قرار بگیرد. قیمت فروش اسکی فضایی  مناسب است و باید فضایی برای آنها در خانه اختصاص داد. اغلب دستگاه اسکی فضایی و یا الپتیکال در مجموعه تجهیزات یک سالن بدن سازی قرار می گیرد و افراد به دلیل کمتر شناخته شدن این دستگاه ورزشی، دستگاه تردمیل را برای خانه خود در نظر نمی گیرند.

خرید این دستگاه ورزشی از هایپرجیم

مراجعه به هایپرجیم گزینه خوبی برای خرید اسکی فضایی و یا الپتیکال است. این مجموعه ضمن ارائه مشخصات و ویژگی های هر محصول، مدل های گوناگونی از این وسیله ورزشی را در اختیار مشتریان و کاربران قرار می دهد.

آنچه بهتر است در پایان بدانید

این مقاله در ابتدا به اهمیت ورزش پرداخته است. پس از آن یک دستگاه ورزشی را معرفی کرده است. در ادامه به مزایای استفاده از آن اشاره شده است و هر کدام به صورت جداگانه تشریح شده اند. در نهایت نیز مجموعه ای برای خرید این دستگاه ورزشی معرفی شده است.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 296
نمایش همه
علاقه مندی ها ()