همه ما با تردمیل آشنا هستیم و می دانیم که یکی از بهترین وسیله های ورزشی محسوب می شود که تاثیر زیادی در لاغری دارد.  تردمیل  به عنوان یکی از بی ضرر ترین لوازم به حساب می آید که همه افراد می توانند بدون محدودیت از آن استفاده کنند.

شاید برخی از شما درباره این وسیله ورزشی اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که تاریخچه آن چیست و اصلا از کجا این وسیله پیدا شده است. در این بین بسیاری از افراد نیز هستند که اطلاعات زیادی درباره این وسیله ندارند و تنها از آن به عنوان یک وسیله ورزشی استفاده می کنند.

اگر شما نیز جزو کسانی هستید که اطلاعات کاملی درباره تردمیل ندارید و نمی دانید که چگونه به وجود آمده است، نگران نباشید. زیرا در این مقاله قصد داریم که اطلاعات کاملی را درباره این ابزار ورزشی محبوب در اختیارتان قرار دهیم. بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید از این مطالب مفید بهره ببرید.

تردمیل چگونه به وجود آمد؟

شاید برای شما جالب باشد که بدانید اولین بار از این وسیله ورزشی به عنوان یک ابزار شکنجه استفاده می شد. البته قابل به ذکر است که شکل ظاهری آن تفاوت زیادی با شکل تردمیل اصلی دارد. برای اولین بار در سال ۱۸۱۸ وسیله ای به نام تردویل ساخته شد که برای زندانیان به کار برده می شد.

طراح انگلیسی این وسیله که نام او ویلیام کابیت بود این تردویل را برای کار کشیدن از زندانیان لجوج ساخت. از این رو این دستگاه یکی از وسایل شکنجه مهم در زندان های انگلیس به حساب می آمد. تا اینکه در اواخر قرن ۱۹ استفاده از این دستگاه ممنوع شد و کم کم همه افراد آن را فراموش کردند.

در سال ۱۹۶۸ دکتر کنت کوپر کتابی درباره ورزش نوشت که در آن یاد کرده بود اگر فردی ۴ تا ۵ روز در هفته به مدت ۸ دقیقه بدود، تناسب اندام و سلامتی بیشتری خواهد داشت. حال در این بین یک مهندس مکانیک به نام ویلیام استاب با خواندن کتاب دکتر کوپر به فکر ساخت وسیله ای افتاد که بتواند این تناسب اندام را به وجود آورد.

پس از تلاش های بسیار اولین تردمیل ساخته شد و ویلیام استاب آن را برای دکتر کوپر فرستاد. این وسیله مورد تایید قرار گرفت و اولین کارخانه تولید تردمیل در نیوجرسی شکل گرفت.

با انواع تردمیل آشنا شوید

به طور کلی دو نوع تردمیل در بازار وجود دارد که هرکدام مدل های مختلفی را به خود اختصاص داده اند. در این بخش با این دو نوع تردمیل آشنا خواهید شد.

تردمیل باشگاهی

تردمیل باشگاهی برای قرار دادن در باشگاه طراحی شده اند و از نظر سایز و کارایی تفاوت کوچکی با تردمیل های خانگی دارند. معمولا این تردمیل ها در جای ثابتی قرار می گیرند و جابجا نمی شوند. تحمل وزن این دستگاه ها بسیار زیاد است و حتی افراد سنگین وزن نیز می توانند از آن استفاده کنند.

تردمیل خانگی

این دستگاه ها معمولا سایز کوچک تری دارند و قابل جا به جایی هستند. به دلی فضای محدودی که آپارتمان ها دارند این دستگاه ها تاشو هستند و فضای کمی را اشغال می کنند. از طرفی تحمل وزن آن ها متفاوت است و شما می توانید مدل دلخواه خود را از بین هزاران مدلی که در بازار موجود است بیابید.

هنگام استفاده از تردمیل چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای اینکه بتوانید از تردمیل استفاده کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید که با مشکل مواجه نشوید. در این بخش با تعدادی از این نکات آشنا خواهید شد.

گرم کردن

بسیاری از افراد تصور می کنند همین که وارد باشگاه شدند باید بی مقدمه روی تردمیل قرار بگیریند و نیازی به گرم کردن ندارند. باید به این افراد بگوییم که کاملا در اشتباه هستید و پیاده روی نیز مانند هر ورزش دیگری نیاز به گرم کردن داد. شما می توانید برای گرم کردن خود از سرعت کم شروع به ورزش کنید و پس از اینکه به خوبی آماده شدید سرعت را با احتیاط زیاد کنید.

حتی زمانی که در منزل نیز می خواهید ورزش کنید باید بدن خود را گرم کنید که هنگام ورزش آسیب نبینید.

کفش ورزشی

شما بدون استفاده از کفش مخصوص ورزشی حق ندارید که روی تردمیل بروید. زیرا صفحه تردمیل باعث آسیب به کف پای شما می شود و از طرفی غیر بهداشتی نیز خواهد بود. در نظر بگیرید که حتما یک کفش مخصوص برای ورزش خود کنار بگذارید.

فرقی نمی کند در منزل باشید یا در باشگاه. در هر دو حالت باید نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنید که مشکلی به وجود نیاید.

مشورت با مربی

بسیاری از افراد تصور می کنند که برای استفاده از تردمیل در منزل احتیاجی به مربی ندارند. این طرز فکر کاملا اشتباه است و باید برای استفاده از این دستگاه حتی در منزل نیز یک مربی انتخاب کنید و با نظر او ورزش خود را انجام دهید.

تنها در صورتی می توانید از دستگاه های ورزشی استفاده کنید که مربی آن ها را برای شما در نظر گرفته باشد. از این رئو قبل از انجام هر نوع ورزش با مربی خود مشورت کنید و توصیه های او را جدی بگیرید. از طرفی کار با دستگاه نیز باید زیر نظر مربی باشد که آسیبی به شما و خود دستگاه وارد نشود.

مدت زمان

زمانی را که برای پیاده روی روی تردمیل در نظر می گیرید باید مناسب باشد. در غیر اینصورت تاثیرات زیادی نخواهد داشت یا حتی باعث آسیب می شود. از این رو زمان تعیین شده نباید کمتر یا بیشتر از زمان تعیین شده باشد. خرید تردمیل باشگاهی را با دقت انجام دهید.

استفاده بیش از حد از تردمیل به بدن شما آسیب می زند و هنگامی که کمتر از مدت زمان تعیین شده روی تردمیل باشید تاثیری در تناسب اندامتان نخواهد داشت.

برنامه ریزی

اگر دوست دارید که نتیجه خوبی از تردمیل داشته باشید، برنامه ریزی کنید. زیرا ورزش روزانه و با برنامه می تواند کمک زیادی در تناسب اندام شما به وجود بیاورد و باعث کاهش وزن شما شود. از این رو حتما از مربی بخواهید که برنامه دقیقی را در اختیارتان قرار دهد.

سخن آخر

انواع تردمیل باشگاهی و خانگی در فروشگاه هایپرجیم موجود است که شما می توانید بسته به نیازی که دارید یکی از این مدل ها را انتخاب و خریداری کنید.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس :  تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب روبروی مترو شادمان ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6- دفتر مرکزی هایپرجیم 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 384
نمایش همه
علاقه مندی ها ()