تردمیل ها یکی از تجهیزات فوق العاده ورزشی هستند که میتوانند بهترین تمرینات هوازی را ارائه دهند. دویدن روی تردمیل تنها یکی از فرم های انجام ورزش با این دستگاه است. در این مقاله سعی داریم تأثیرات ورزش با تردمیل را بر عضلات خود پیدا کنیم. حتماً برای شما پیش آمد که از خود بپرسید که استفاده از  تردمیل خانگی  باعث عضله سازی و تقویت کدام عضلات بدن خواهد شد. اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

تأثیر تردمیل خانگی بر عضلات مختلف

تردمیل ها به خصوص از نوع خانگی به شما این امکان را می دهد که براحتی در منزل یا باشگاه خانگی خود تمرین کنید و بیشترین کالری سوزی را داشته باشید.

به طور کلی تمرینات با تردمیل طوری خواهد بود که تمرکز زیادی بر روی عضلات پا دارد، اما زمانی که بحث انجام تمرینات کاردیو باشد متوجه خواهید شد چیزهایی وجود دارد که هنوز شما نمی دانید.

در بدن ما انواع و اقسام ماهیچه ها وجود دارند که هر کدام هدف خاصی را دنبال می کنند و به طور کلی به ما اجازه انعطاف و استقامت را می دهند. همانطور که گفته شد در تردمیل تمرکز تمرین بیشتر بر روی ماهیچه های پایینی بدن خواهد بود بنابراین تأثیر تمرین خود را در این عضلات بیشتر خواهید دید.

دویدن با تردمیل خانگی

ابتدا باید درک کنید هنگام دویدن دقیقاً چه اتفاقی می افتد، زمانی که شما می دوید با انقباض شدید ماهیچه های پای خود رو به رومی شوید و این موضوع به شما کمک می کند تمام بدن خود را به جلو هل دهید. همچنین با جابجایی پاها و افزایش سرعت علاوه بر این که تعادل خود را حفظ می کنید، به قدرت استقلال و کنترل بیشتری دست پیدا خواهید کرد.

ضربه هایی که هنگام دویدن با پای خود ایجاد می کنید در حقیقت نیروی محرکه را در پشت سر شما ایجاد می کند. هنگام دویدن عضلات زیادی به صورت همزمان و با یک روش مکمل با یکدیگر کار می کنند که تعادل و حرکت کل وزن بدن را ممکن می کند. این عضلات که میتوانند نواحی مختلف پای شما را حرکت دهند شامل عضلات چهار سر ران، همسترینگ و ساق پا و... هستند.

همسترینگ

همسترینگ به عضلاتی می گویند که در پشت ران شما قرار دارد. این عضلات هنگامی که روی تردمیل راه می روید یا می دوید به خصوص اگر روی شیب باشد، تقویت شده و باعث قدرت بیشتر آنها می شود.
به طور معمول در افرادی که ورزش حرفه ای و منظم ندارند، زمانی که شروع به ورزش های مختلف یا دویدن می کنند در عضلات همسترینگ خود درد قابل توجهی را حس می کند، اما همین عضلات در صورتی که به درستی تقویت شده باشند به ورزشکار کمک می کنند و استقامت دویدن آنها را افزایش می دهد در این صورت دیگر در این ناحیه دردی حس نمی کنند.

عضله چهار سر ران

این عضلات به عنوان یک گروه عضلانی بزرگ در قسمت جلویی ران شما قرار دارد که تا زانو امتداد پیدا می کند. درگیر شدن این ماهیچه ها هنگام راه رفتن یا دویدن نیز به صورت گروهی بوده و باعث تقویت و محکم و سفت شدن آنها می شود. در این صورت چربی جمع آوری شده در اطراف این ناحیه نیز از بین خواهد رفت و با رژیم غذایی مناسب ماهیچه های قوی شما را می سازد.

ساق پا

ورزشکاران یا افرادی که در زمینه های مختلف ورزش حرفه ای فعالیت می کنند از اهمیت داشتن عضله ساق پا قوی بیشتر مطلع هستند. ساق پا مهمترین عضله در انجام تمریناتی مانند دویدن خواهد بود. برای تقویت عضله ساق پا با تردمیل می توانید براحتی شیب تردمیل را تنظیم کرده و در حالت آهسته روی تسمه حرکت کنید. به دلیل مقاومت زیادی که در حالت شیب بر روی این عضلات ایجاد می شود به طور خودکار آن را تقویت خواهد کرد.

گلوتئوس

اگر سعی بر تقویت بیشتر ماهیچه های گلوتس دارید، بهتر است تردمیل را روی شیب تنظیم کرده و این عضلات را بیشتر از قبل درگیر کنید. عضله گلوتئوس ماکسیموس یا همان عضله باسن رو بزرگ ترین و برجسته ترین عضله در بدن است امنیت این عضله نیز از دیگر عضلات کم تر نبوده و به شما در ایجاد ثبات لگن و جلوگیری از صدمات و آسیب های دیگر کمک می کند.

قلب

قویترین و مهمترین اندام بدن ما قلب است. تردمیل تنها بر تقویت عضلات پا تمرکز ندارد و به دلیل انجام تمرینات هوازی سیستم قلبی عروقی مانند تحریک شده و با پمپاژ سریعتر خون از سمت قلب به بدن حفظ سلامتی قلب شما نیز تأمین می شود.

آشنایی با نحوه کار عضلات

حال که شما دقیقاً با مکانیزم دویدن آشنا شده اید منطقی است فکر کنید استفاده از تردمیل عضلات ساق پا را می سازد. با شروع دویدن ماهیچه ها به طور کامل درگیر می شوند و برای انجام حرکت مجبورند سخت تر از قبل کار کنند. هر چه بیشتر این ماهیچه ها کار بکشید عضلات بیشتری ساخته می شود و به طبع آمادگی آنها بیشتر شده و انجام آن کار در دفعات بعد آسان تر خواهد شد. با این حال موضوعی که در بدن انسان می تواند بر خلاف شما عمل کند هورمون استرس خواهد بود. تنها موردی که می تواند تمرینات شما را بی نتیجه کند و رشد عضلانی شما را متوقف کند، رسیدن به اوج استرس خواهد بود. بنابراین، باید تعادل بیشتری بر روی بدن خود داشته باشید و از این ایجاد استرس جلوگیری کنید.

تردمیل: تقویت عضلات یا رشد آنها

به یاد داشته باشید دویدن مکرر روی تردمیل نمی تواند رشد عضله را هنگام تمرین ممکن سازد، با این حال این موضوع به این معنی نیست که عضلات شما قوی تر نمی شوند. برخلاف چیزی که اکثر مردم تصور می کنند اندازه همیشه برابر با میزان قدرت نیست. شما با انجام تمرینات و ادامه دادن آنها می توانید تکنیک و عملکرد خود را بهبود بخشید و قدرت عضلاتتان را بیشتر کنید. همچنین بعد از استفاده مداوم از تردمیل با سوزاندن کالری و چربی عضلات شما بیشتر نمایان می شود.

سخن آخر

مهمترین چیزی که برای انجام تمرینات خود نیاز دارید این است که قبل از شروع هر برنامه ورزشی سنگین یا تخصصی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و برنامه ورزشی و تغذیه ای مناسب خود را دریافت کنید. به ویژه اگر دیگر در سنین جوانی نیستید و سنتان به بالای ۳۵ سال رسیده است باید این موضوع را جدی بگیرید. نکته بسیار مهمی که در انجام تمرینات وجود دارد این است که قبل از هر تمرینی باید بدن را آماده کنید. در تردمیل خانگی نیز همینطور است، قبل از پریدن روی تردمیل و دویدن با سرعت بالا حتماً بدن خود را گرم و آماده کنید. اگر حین تمرین دچار سرگیجه، حالت تهوع، درد قفسه سینه یا هرگونه علامت غیر طبیعی شدید، بهتر است تمرین را متوقف کرده و با پزشک خود مشورت کنید. همچنین   خرید تردمیل در انواع خانگی و باشگاهی از سایت تردمیل کو امکان پذیر است.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 381
نمایش همه
علاقه مندی ها ()