ورزش  کردن روی تردمیل مزایای زیادی دارد. از جمله کاهش وزن، بهبود عملکرد قلب و پرورش عضلات بدن، اما نکته ای که نباید از آن غافل شوید، استفاده درست از این دستگاه و انجام صحیح حرکات ورزشی است.

نکته مهم در استفاده از این دستگاه این است که دویدن روی آن با دویدن در حالت عادی متفاوت است، چون سطح زیر پای شما در حال حرکت است. چنانچه این حرکات درست انجام نشوند ، می توانند عوارضی بعضا جبران ناپذیر برای شما داشته باشند .

حتی ممکن است برای همیشه قید ورزش کردن روی  تردمیل را بزنید. اینجا در تردمیل کو ما شما را با انواع آسیب های تردمیل آشنا می کنیم و به شما می گوییم چطور از آن ها اجتناب کنید.

۱. کفش مناسب تردمیل

پا یکی از قسمت هایی است که حین دویدن در معرض آسیب قرار می گیرد. برای اجتناب از هر گونه آسیب به این قسمت استفاده از کفش مخصوص ضروری است.

بر ای دویدن به کفش مخصوص همین کار نیاز دارید. بندهای آن را خوب گره بزنید. هرچقدر کفش بهتر بسته  شده باشد، تسلط شما بر دویدن بهتر می شود. بند کفش را اطراف مچ پایتان نپیچانید. در اثر آن گردش خون در آن قسمت مختل می شود .

کفش باید دقیقا اندازه پایتان باشد. نه کوچک نه بزرگ. اگر بزرگ باشد، دویدن شما غیر عادی و اگر کوچک باشد ، درد در انگشتان مانع از ادامه دویدن می شود .

۲. خوب گرم  کنید

زمانی که بدون گرم کردن شروع به دویدن روی این دستگاه می کنید، عضلات خشک قادر به به جریان درآوردن خون نیستند. پس قبل از دویدن با نرمش کردن خود را گرم کنید که عضلات انعطاف پذیری خود را بازیابند . کار دیگری که می توانید انجام دهید، قدم زدن روی تردمیل با سرعت معقول است  .

۳. حرکات را درست انجام دهید

دویدن با پشت خمیده و ایستادن غیر استاندارد، حرکات شما را غیر عادی می کند. بيشترين آسیب در این حالت به زانو وارد می شود. مخصوصا زمانی که دویدن روی شیب تردمیل اتفاق می افتد . بهتر است قبل شروع به دویدن با مربی خود صحبت کنید که شیوه صحیح ایستادن و دویدن روی آن را به شما بیاموزد  .

۴. تمرکز کنید

یکی از آسیب های رایج حین دویدن، افتادن از روی تردمیل است. دلایل متفاوتی برای آن وجود دارد . برای اینکه از این اتفاق جلوگیری کنید، کفش مناسب بپوشید و روی تردمیل درست بایستید و بدوید .

یکی دیگر از دلایل سقوط از روی این وسیله افت فشار است. در این حالت افتادن از روی آن بسیار خطرناک خواهد بود ، چراکه که هشیاری شما کاهش یافته است و با شدت بیشتری به زمین برخورد خواهید کرد.

به علاوه، اگر اطراف تردمیل شما خلوت نباشد، سرتان به وسایل اطراف اصابت می کند . بنابراین، اطمینان حاصل کنید که قبل از استفاده از آن در شرایط جسمی و روحی مناسبی هستید  . قبل از دویدن تغذیه مناسب داشته باشید و به هیچ عنوان از نوشیدنی های الکلی استفاده نکنید.

از دیگر عوامل افتادن از روی تردیل تمرکز پایین هنگام دویدن است. مخصوصا زمانی که با سرعت بالا در حال دویدن هستید. کافی است یک لحظه غافل شوید. تعادل شما به راحتی از بین می رود. در نتیجه هیچ  وقت با دل مشغولی از این وسیله استفاده نکنید. هنگام دویدن فقط باید روی دویدن تمرکز کنید.

دلیل دیگر سقوط از روی این دستگاه که استفاده از دستگاه موبایل است. آن را کنار بگذارید.

۵. هوای قلب خود را داشته باشید

آسیب روی تردمیل فقط محدود به عضلات، دست، سر و پا نمی شود. یکی از آسیب های شایع هنگام کار با آن ایست قلبی  است. از آنجایی که دویدن یک ورزش کاردیو به شمار می آید، قلب شما حین دویدن تحت فشار زیادی قرار می گیرد.

بنابراین، هنگام دویدن، مخصوصا اگر تازه کار هستید، با سرعت مناسب شروع به دویدن کنید. در این صورت به قلب فشار بیش از حد وارد نخواهد شد. اگر مشکل قلبی حتما در این رابطه با پزشک خود مشورت کنید.

۶. تردمیل بی حرکت باشد

تردمیل را روی سطح صاف قرار دهید. قرار گرفتن روی سطح ناهموار سبب می شود هنگام دویدن، این دستگاه تکان بخورد که دویدن در این شرایط تجربه ای بسیار خطرناک است .

۷. تردمیل خاموش باشد.

به هیچ  عنوان از تردمیلی که در حال حرکت است، استفاده نکنید، چون با سر به جلو برخورد خواهید کرد.

۸. از دسته ها استفاده کنید

دویدن با سرعت بالا احتمال سقوط را نیز در پی دارد. حتی دوندگانی که سال ها است با تردمیل ورزش می کنند، در سرعت های بالا دست خود را روی دسته های تردمیل قرار می دهند، چون به آن ها کمک می کند، تعادل خود را حفظ کنند.

۹. بعد از دویدن خنک شوید

منظور استفاده از آب یخ نیست . به طور کلی ورزش با گرم کردن شروع می شود و با پایین آوردن دمای بدن تمام می شود . بعد از دویدن نباید یک جا بنشینید . دمای بدن در طول تحرک بالا می رود. در انتها سرعت تردمیل را پایین بیاورید و شروع به راه رفتن روی آن کنید که دمای بدن به حالت عادی بازگردد .

۱۰. تردمیل جای رقصیدن نیست

اگرچه این مورد شاید کمی بعید به نظر برسد، اما گاهی افراد دوست دارند ویدئوهایی بامزه از خود تهیه کنند و در آن روی تردمیل حرکت هایی عجیب و غریب اجرا می کنند. این حرکات روی این وسیله می توانند آسیب جدی به شما وارد کنند.

۱۱. خود را با بقیه مقایسه نکنید

بسته به بدن هر کسی، قد، وزن، ویژگی ها و تفاوت های بیولوژیکی هر انسان نتایج متفاوت از کار با تردمیل حاصل می شود. مقایسه خود با افراد دیگر نه تنها باعث پیشرفت شما نمی شود، بلکه به شما آسیب هم می زند، چون فشاری بیش از حد به بدن خود وارد می کنید که عواقب ناخوش آیندی در پی خواهد داشت. فروش تردمیل باشگاهی در سایت انجام می گیرد. 

در پایان

آسیب هنگام استفاده از تردمیل اتفاق شایعی است. به همین دلیل در این مقاله اعضای آسیب پذیر بدن هنگام کار با تردمیل، آسیب های احتمالی و شیوه اجتناب از آن ها را توضیح دادیم.

برای اجتناب از آن ها باید شرایط تردمیل و همینطور شرایط خود را قبل از استفاده از این دستگاه بسنجیم. استفاده اشتباه از این وسیله ورزشی می تواند منجر به آسیب های جدی در شما شود . بنابراین، تا جایی که می توانید نکات ذکرشده در این مقاله را جدی بگیرید.

 فروشگاه تردمیل کو

مدیریت فروش و امور بازرگانی : علی عبدالحسینی : 09122648409

پشتیبانی فنی : محمد طاهر حاجیلویی : 09122108002

شماره دفتر مرکزی : 02166006000 - 02166005000 -02166055079 

آدرس نمایشگاه : تهران خیابان آزادی (ضلع جنوب) به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 ← دفتر مرکزی هایپر جیم

کد پستی : 1344673969

ایمیل : info@treadmills-co.com

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 356
نمایش همه
علاقه مندی ها ()