گزینه های زیادی برای انتخاب کفش مناسب هنگام استفاده از تردمیل وجود دارد. هر کفشی برای هر فردی مناسب نیست زیرا پاهای هر فرد متفاوت است و هر پا نیز ممکن است با دیگری متفاوت باشد. بهتر است پاهای خود را اندازه گیری کنید و از یک فروشنده حرفه ایِ کفش های ورزشی مشاوره بگیرید، اما در ادامه هایپر جیم چند نکته اساسی را به شما ارائه می دهد تا بتوانید کفش مناسب خود برای ورزش بر روی تردمیل باشگاهی را انتخاب کنید.

1.    روتین تمرینات ورزشی خود را بدانید

راه رفتن روی تردمیل با دویدن متفاوت است و ممکن است یک کفش برای هر دو فعالیت کارایی نداشته باشد. بهتر است که ورزشکاران نوع حرکاتی که در طول تمرین روی تردمیل قرار است انجام دهند را بدانند. دویدن روی تردمیل حرکتی بسیار متفاوت از دویدن روی زمین است و ضربه بسیار بالاتری توسط پنجه پا جذب می شود. کفش هایی که برای تمرین روی تردمیل پوشیده می شوند، برای جلوگیری از آسیب، باید کفی مناسبی داشته باشند.

2.    فرم پاهای خود را بشناسید

هر ورزشکاری که پاهایش مشکل خاصی دارد باید قبل از خرید کفش مناسب دویدن یا پیاده روی روی تردمیل با یک پزشک متخصص صحبت کند، زیرا پوشیدن کفش نامناسب می تواند باعث آسیب و بدتر شدن مشکلات پا شود.

هنگام خرید کفش برای ورزش، بهتر است پای خود را در فروشگاهی که مخصوص کفش های ورزشی است اندازه گیری کنید. کارمندان فروشگاه می توانند هر پا را به درستی اندازه گیری کنند و کفش متناسب با پای شما را پیشنهاد دهند. سه نوع رایج فرم پا وجود دارد که عبارتند از:

  • پاهای معمولی: اکثر افراد دارای پاهای معمولی هستند و بیشترین گزینه های کفش برای افراد با پای معمولی وجود دارد.
  • صافی کف پا: در افرادی که کف پای صاف دارند از انگشت شست پا تا پاشنه انحنای قابل مشاهده ای وجود ندارد. افرادی که کف پای صاف دارند، هنگام راه رفتن یا دویدن، تمایل دارند پاهای خود را به سمت داخل بچرخانند و باید کفش هایی بپوشند که پاهایشان را تثبیت کند.
  • پاهای با قوس کف پای زیاد: قوس کف پای زیاد نیاز به مراقبت ویژه دارد زیرا دویدن اغلب باعث پایین آمدن قوس پا می شود که در نتیجه کف پا صاف می شود. ورزشکارانی که کف پاهای با قوس زیاد دارند معمولاً هنگام دویدن پاهای خود را به سمت بیرون می چرخانند. آن ها به کفش هایی نیاز دارند که ضربه را جذب کرده و انعطاف پذیر باشد.

3.    وزن کفش

کفش هایی که برای پیاده روی یا دویدن روی تردمیل طراحی شده اند باید سبک وزن باشند تا حرکات سریع برای ورزشکار آسان شود. مشکل کفش های بسیار سبک این است که دارای کفی بسیار نازکی هستند. هر ورزشکاری باید کفش های متنوعی را امتحان کند تا تعادل مورد نیاز را بین وزن کفش و کفی که ضربه را به خوبی جذب می کند پیدا کند.

4.    کفی کفش

اکثر افرادی که روی تردمیل باشگاهی می دوند، در مقایسه با انگشت پا فشار بیشتری به پاشنه ی پای خود وارد می کنند، بنابراین برای کاهش تاثیر دویدن بر روی تردمیل، به کفی بیشتری در ناحیه پاشنه کفش نیاز است. اندازه مناسب کفی از حالت دویدن ورزشکار پشتیبانی می کند و به او کمک می کند روز بعد دچار پا درد نشود. دوندگانی که مشکل پا درد ندارند انگیزه بیشتری برای ادامه برنامه ورزشی روزانه خود خواهند داشت.

5.    راحتی

بهترین کفش ها آن هایی هستند که ورزشکار با آن ها راحت باشد. راه رفتن یا دویدن با کفش های ناراحت کننده می تواند منجر به آسیب شود. همچنین اگر بدانید که احساس ناراحتی خواهید کرد یافتن انگیزه برای ورزش دشوار می شود. شاید نیاز باشد زمان زیادی را صرف کنید تا کفش مناسب پای خود را بیابید، اما داشتن کفشی که مناسب باشد و پاهایتان در آن ها احساس خوبی داشته باشند ارزش این زحمت را دارد.

6.    انعطاف پذیری

اگر کفش های ورزشی به اندازه کافی انعطاف پذیر نباشند، ورزشکار ممکن است با مشکلاتی مانند درد ساق پا مواجه شود. کفش های مناسب دویدن بر تردمیل باشگاهی نباید در قسمت قوس پا خم شوند، بلکه باید در قسمت پنجه پا خم شوند. همچنین اگر کفش را بپیچانید و بچرخانید باید به خوبی بپیچد و نرم باشد.

پیدا کردن تعادل برای ساخت کفشی که پا را حفظ  کند و در عین حال انعطاف پذیر نیز باشد برای تولیدکنندگان دشوار است زیرا هر پا متفاوت است. کفش های ورزشی که به ورزشکار اجازه می دهند در جهات مختلف حرکت کند معمولاً برای انواع فعالیت ها بهترین هستند، اما ممکن است بهترین کفش برای دویدن یا پیاده روی نباشند.

7.    بودجه

هنگام خرید کفش ورزشی، هزینه نباید مهم ترین مسئله باشد، اما برای اکثر افراد امری مهم است که کفشی با بالاترین کیفیت را با کمترین قیمت ممکن پیدا کنند. خرید از طریق مقایسه انواع کفش ایده خوبی است و اینترنت منبع خوبی برای انجام این کار است.

خریداران باید کفش های موجود در فروشگاه را امتحان کنند تا بدانند کدام کفش بیشتر به پای آن ها می آید و راحت تر است. به یاد داشته باشید که کفش ها پس از 500 تا 800 کیلومتر پوشیدن باید تعویض شوند فروش تردمیل در سایت با بالتری کیفیت انجام می گیرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بهتر است در ساعات بعد از ظهر کفش خرید زیرا طبیعی است که پاها در طول روز کمی ورم کنند. کفش های خیلی تنگ می توانند باعث ایجاد تاول و ناراحتی شوند. پوشیدن همان جوراب هایی که هنگام ورزش می پوشید، کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که کفش ها در زمان پوشیدن آن ها برای تمرین مناسب هستند یا نه.

سخن آخر

با در نظر گرفتن همه این موارد، هدف از اینکه می خواهید کفش دویدن مناسب برای تردمیل پیدا کنید این است که پاهای خود را ایمن نگه دارید. حتی دویدن روی یک مسیر مسطح و صاف مثل  تردمیل باشگاهی، باز هم بر روی پای شما تاثیر دارد زیرا شما در این حالت هم با پاهای خود به زمین می کوبید و شانس مصدوم شدن همچنان وجود دارد.

پوشیدن کفشی که برای دویدن طراحی شده است به محافظت از پاهای شما کمک می کند، که به نوبه خود دویدن منظم را برای شما آسان تر می سازد.

فروشگاه هایپرجیم

نمایشگاه و فروشگاه : 02166006000 - 02166005000 - 02166055079 

تماس با کارشناسان : عبدالحسینی  09122648409 حاجیلویی  09122108002

آدرس نمایشگاه و دفتر فروش : تهران خیابان آزادی به سمت انقلاب جنب مترو شادمان نبش کوچه زمانی پلاک 6 ساختمان 133 طبقه ی چهارم واحد 6 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 343
نمایش همه
علاقه مندی ها ()